Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Jastrzębie zdrój
Wysłany: Pon Mar 12, 2012 21:08 [Rover 200] proszę o opinie
Jest to mój pierwszy post więc na początek chciałbym się przywitać.
A więc Witam wszystkich
Szukam 1 auta dla siebie i na internecie znalazłem fajną okazje. Jest to Rover 200 z danymi tak jak wyżej, w cenie 4000zł. Stan auta sprzedający określa na dobry, po rozmowie telefonicznej wszystko wydaje się być dobre. Elektryka sprawna, auto zarejetrowane i ogólnie na chodzie.
Poczytałem trochę na waszym forum o Roverach ale nie rozwiewa to do końca moich wątpliwości.
Czy cena nie jest jakaś podejrzana? Podobne auta z tego samego rocznika itp widziałem w cenach o 1500-2500zł większych. Co możecie jeszcze powiedzieć ogólnie o tych/tym samochodzie czy warto?
A więc,
Przegieb dla mnie to z 290000km a nie 190000km. Patrz kierownica i drążek. Zbiornik od płynu jakiś czarny (może kawe leje). Lewa lampa przód jest jaśniejsza od prawej i coś odstaje.
Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Jastrzębie zdrój
Wysłany: Pon Mar 12, 2012 21:51
Szczerze mówiąc przebieg mało mnie obchodzi w końcu to auto z 98' Głównie chodzi mi o to czy za takie pieniądze można kupić takie auto? Czy raczej trzeba się spodziewać tego, że sprzedający chcę się go szybgo pozbyć przez jakąś ukrytą usterkę...
Po pierwsze:
Maska w góre. Wyciągnij bagnet i zobacz jakiego koloru jest olej. Jak kolor kremowy (taki biały) to już wiadomo o co chodzi.
Po drugie:
Odkręć korek od płynu i zobacz czy zbiorniczek nie jest pusty i czy też nie ma jakiegoś nalotu na płynie.
Po trzecie:
Kontrolka od temp. ma być poniżej połowy.
Po czwarte:
Rovery się dość szybko grzeją więc tym się nie sugeruj.
Po piąte:
Sprawdz czy ma ogrzewanie
Po szóste:
Zagrzej silnik i zobaczy czy temp. nie bedzię skakać do góry (ponad połowe)
Po siódme:
Zagrzej silnik i zegnij przewód od chłodnicy ten co jest na górze koło kolektora. Jak miękki to dobrze. Jak go nie zegniesz za bardzo to już źle.
Po ósme:
Zobacz czy na łączeniu silnika z blokiem nie cieknie olej (nie pokrywa pod zaworami)
Zobacz tęż czy płyn w zbiorniczu nie bulgocze.
Coś jeszcze ? Pytaj
aaa tak wogóle to kiedyś handlarz był tak mądry że odłączył czujnik od temp. żeby nie pokazywało temp. . I często też są wyciągane termostaty.
Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Jastrzębie zdrój
Wysłany: Wto Mar 13, 2012 07:03
Wielkie dzięki! Dziś późniejszym popołudniem pojade oglądać auto. Napewno napisze co zobaczyłem.
Jeśli wymyślę jeszcze jakies konkretne pytanie to z pewnością skorzystam z twojej pomocy
Jak ktoś ma jeszcze jakieś rady to śmiało pisać.
Po siódme:
Zagrzej silnik i zegnij przewód od chłodnicy ten co jest na górze koło kolektora. Jak miękki to dobrze. Jak go nie zegniesz za bardzo to już źle.
W tym przypadku powinno być odwrotnie. Jeśli silnik jest dobrze nagrzany, to węże robią się twarde, bo w układzie wytwarza się spore ciśnienie.
Cytat:
Przegieb dla mnie to z 290000km a nie 190000km. Patrz kierownica i drążek.
E tam, kierownica nie jest jeszcze tak mocno zjechana widziałem gorsze przy przebiegach 150 tyś
damianz11 napisał/a:
Lewa lampa przód jest jaśniejsza od prawej i coś odstaje.
No z ta lampa to pojechałeś, ledwo co widać prawa, a ty twierdzisz że jest ciemniejsza.
A co do auta, to ciężko coś w ogóle stwierdzić po tych fotach. Zbiorniczek wyrównawczy strasznie brudny jakby byłby w jakimś piachu i korek ma nieoryginalny. Ewidentnie widać że cieknie olej przy łączeniu bloku z głowicą przy obudowie rozrządu, albo olej wali z uszczelki, albo uszczelniacze wałków puszczają. Co więcej tu pisać,auto trzeba obejrzeć na własne oczy.
Jak silnik ciepły to przewody zegniesz a jak pada uszczelka to nie dasz rady bo są tak twarde .
damianz11, mylisz się. Jak autko dobrze się nagrzeje to przewody robią się twarde bo w układzie wytwarza się spore ciśnienie. Jak nie robią się twarde to znaczy, że korek od zbiorniczka nie trzyma tego ciśnienia.
damianz11 napisał/a:
Ale ta lampa to jest ciemniejsza po prawej
Jeszcze, żeby autko stało na wprost, to można byłoby coś zauważyć, że lampy są inne, ale jak auto stoi bokiem i ledwo co widać druga lampę, to jak tu można siać przypuszczenia, że reflektory różnią się od siebie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum