Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:52 [R75] Temperatura - czy jest się czym martwić
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, poczytałem forum(opcja szukaj) i muszę to napisać.
Tydzień temu w trasie(ok 120km) przy +17*C na dworze i włączonej klimie temp. silnika na kompie była w granicach 88-90*C w mieście w korkach do 95*C. Dwa dni później ta sama trasa tylko, że na zewnątrz +11*C, włączona klima i silnik 83-86*C i do teraz tak jest. w mieście rozgrzewa się do 83-85*C po przejechaniu ok. 12km. jak się zatrymam to powoli wzrasta(włączona klima na auto ustawione 21). Płynu nie ubywa i nie wyrzuca przez zbiornik, termostat(komplet) wymieniony rok temu, wentylator też i włącza się prawidłowo, w garażu rozgrzałem bez problemu do 100*C i spada do 95*C. Nie pamiętam jak było w zimie, ale chyba cały czas utrzymywał 87-88*C.
Jest to coś dziwnego czy po prostu w tych temp. i włączonej klimie chłodnica aż tak wychładza płyn (większa prędkość na drodze niż w zimie), czy termostat się nie domyka, a może ja mam już jobla.
Dzięki i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sie 04, 2012 13:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam Bardzo spodobalo mi sie to forum. Dzis przewertepowalem prawie calosc. Jak wiekszosc tu piszacych tez chcialbym zasiegnac informacji. A mianowicie jestem posiadaczem ROVER-a 75 2,0 litry w automacie benzyna z 2000 roku. Cos zdazylo sie z chlodzeniem ,najpierw wybilo plyn przez korek zbiorniczka wyrownawczego, po dolaniu plynu przy osiagnieciu temperatury okolo 90 stopni plyn w zbiorniczku sie podnosi , a po wychlodzeniu silnika plynu ubywa. Czy to termostat , czy uszczelka . Do tego z wydechu jakby deszczyk. Bede wdzieczny za podpowiec
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 13:20
Prawidłowo na zimnym płyn w zbiorniczku powinien być na dnie i przykrywać napis MAX.Po zagrzaniu poziom się podnosi, ale nie wyrzuca przez korek.Po ostygnięciu, wraca do MAX. Pierwsze trzeba sprawdzić czy korek zbiorniczka jest sprawny ,a układ odpowietrzony.Obserwować przez jakiś czas, czy na zimnym poziom się nie zmienia.
Prawidłowo na zimnym płyn w zbiorniczku powinien być na dnie i przykrywać napis MAX.
Powinno widac ten napis Max po odkręceniu tego zbiorniczka czy nie widać? Ja staram się żeby minimalnie płyn ten nachodził albo ciu był niżej od napisu Max.
właśnie wróciłem z małej przejażdżki i temp. silnika 85-86*C przy włączonej klimie na 20*C, ale jak jadąc z górki puszczę gaz to temp spada do 83-82*C i za chwilkę powoli się podnosi. na postoju jak mam 87*C jak dodam gazu i przytrzymam go na chwile na 5 tyś.obr. to też spada do 82*C ale wtedy jest szybszy obieg wody także to raczej normalne.
A skąd wiesz jaka (w stopniach) jest temperatura silnika ?
Ja mam podobny problem z niedogrzewaniem silnika przy włączonej klimie.
Tyle że ja obserwuję tylko wskaźnik, u mnie on spada z połowy zakresu (prawidłowa pozycja) do 1.4 zakresu.
Ja mam podobny problem z niedogrzewaniem silnika przy włączonej klimie.
Tyle że ja obserwuję tylko wskaźnik, u mnie on spada z połowy zakresu (prawidłowa pozycja) do 1.4 zakresu.
dzisiaj temp. zeszła na 75 po czym wskoczyła na 82 w ciągu 2sec. a prędzej na światłach z 90-93-96-100 i włączył się wentylator i przy 95*C się wyłączył. a później było już ok. wyczytałem tu na forum, ze temp. silnika w KV6 może skakać nawet o 10*C. a może się sypie czujnik temp. cieczy.
U mnie podobnie zachowuje się temperatura choć dawno nie sprawdzałem. Pamiętam jak kiedyś robiłem testy to tez tak miałem jak Ty od 80 kilka stopni do 100 i wetylator schładza do 95.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czyli skacząca temperatura to norma i zostawić i nie ruszać jak się nic nie dzieje i nie ma wycieków a układ trzyma cisnienie
Norma.
Jakiś czas jeździłem z podłaczonym interfejsem OBD i czytałem korekty STFT i LTFT (do strojenia instalacji LPG). Temperatura silnika też się zapisywała.
Wskazówka temp stała w jednej pozycji a temperatura odczytywana z OBD latała w zakresie 85-102.
Witam Bardzo spodobalo mi sie to forum. Dzis przewertepowalem prawie calosc. Jak wiekszosc tu piszacych tez chcialbym zasiegnac informacji. A mianowicie jestem posiadaczem ROVER-a 75 2,0 litry w automacie benzyna z 2000 roku. Cos zdazylo sie z chlodzeniem ,najpierw wybilo plyn przez korek zbiorniczka wyrownawczego, po dolaniu plynu przy osiagnieciu temperatury okolo 90 stopni plyn w zbiorniczku sie podnosi , a po wychlodzeniu silnika plynu ubywa. Czy to termostat , czy uszczelka . Do tego z wydechu jakby deszczyk. Bede wdzieczny za podpowiec
Witam,
Nie chce cie straszyć kolego, ale awaria uszczelki w silnikach KV6 to rzadka przypadłość. Miałem podobny problem, na rozgrzanym silniku płyn mocno parował, z wydechu wydobywała się para - skończyło się wymianą silnika. Poprzedni właściciel przegrzewał silnik, popękały głowice a płyn chłodniczy wyrzucał wydech. Sprawdź zapach płynu chłodniczego - jeżeli czuć spaliny to możesz mieć spory problem.
A Poł zakresu to 90 stopni tak ? Bo ja mam 2.5 v6 i jest zimny po 5 minutach jest juz na polowie wlancza sie wiatrak potem wylacza i tak co jakis czas a temp. caly czas na polowie to dobrze czy zle prosze o odpowiedz
siekiera, poszukaj na forum test OBD i tam masz opis jak użyć ukrytego komputera pokładowego którym odczytasz sobie temperaturę. W połowie skali jest od 87st C do 115 st C albo do trochę większej temperatury bo teraz dokładnie nie pamiętam
[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 08:20 ]
a z tym wiatrakiem to coś mi się wydaje ze wszystkich biegów w nim nie masz, mój startuje dopiero jak bardzo jest gorąco i na dworze i pod maską, albo chodzi cały czas jak klima działa
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja np wyjade z domu 5 min i juz jest polowa:( I nie wiem czy to tak mam byc wiatrac zalacza sie dosc czesto staralem sie sprawdzic na kompie jak napisales ale chyba mam inny program bo inaczej sa strony.... Bo nie moge dojsc do ladu tam
Ja np wyjade z domu 5 min i juz jest polowa:( I nie wiem czy to tak mam byc
tak ma być
siekiera napisał/a:
ale chyba mam inny program bo inaczej sa strony.... Bo nie moge dojsc do ladu tam
wszędzie jest jednakowo tylko wprawy trzeba
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum