Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2,0 IDT] Przygasające światła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2,0 IDT] Przygasające światła
Autor Wiadomość
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 10:41   [R45 2,0 IDT] Przygasające światła
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam serdecznie.
Chciałbym się was zapytać o taką rzecz. Jadąc wieczorem kiedy widać jak pada wiązka świateł na drogę i otwierając lub zamykając szybę zauważyłem że światła przygasają. Nie zależnie czy jest to szyba lewa czy prawa. Czy jest to normalna rzecz czy raczej pojawił się jakiś problem z elektryką? Jeśli jest to jakaś awaria to może wiecie co się stało?
Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 10:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 17:17   

Raczej nie jest to normalne, moze alternator nie daje rady
 
 
 
HiS 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 115

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 07:49   

U mnie przygasanie: reflektorów, lampek na desce rozdzielczej, ogólnie gdzie tylko lampki świeciły to była wina uwalonej masy w wiązce prowadzącej do prawego reflektora. Odpuściłem sobie na razie naprawę tego w sposób konwencjonalny i poprowadziłem kabel masy od wtyczki do reflektora do karoserii i teraz hula elegancko jak ta lala.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 09:00   

Alternator bym wykluczył, po sprawdzeniu ma ładowanie 14,6v. Miałem problem z szybą od kierowcy i alarmem. Okazało się, że w wiązce w drzwiach przy kostce trzy kabelki się odłączyły. Były strasznie twarde. Sam trochę pokombinowałem i dwa z nich przedłużyłem kawałkiem innego kable wcisnąłem na siłę w kostkę bo wsuwki nie mogłem wyjąć (nie wiedziałem jak) posmarowałem trochę jakimś klejem żeby nie wypadły i jest dobrze. Wszystko działa. Ale przygasają światła. Całą ta operację wykonałem już dość dawno ale teraz dopiero zacząłem zwracać uwagę na przygasające światła. Czy ten problem może tkwić w kostce w drzwiach? A dodam jeszcze że czasami jak wysiadam z auta i dotknę klamki albo drzwi to kopnie mnie prąd.
 
 
HiS 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 115

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 09:02   

Lukasik napisał/a:
A dodam jeszcze że czasami jak wysiadam z auta i dotknę klamki albo drzwi to kopnie mnie prąd.


To raczej wina masy, gdzies kabelki są uszkodzone.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 09:05   

a moze ten klej przewodzi prad i lacza Ci sie napiecia z dwoch konektorow. zrob ta kostke na spokojnie jeszcze raz, najlepiej zalutuj, ewentualnie utnij przewody i zaloz nowa zlaczke jakas uniwersalna.
albo druga opcja w miejscu gdzie przedluzales przewody moze np tasma izolacyjna sie przetarla i styka do masy (drzwi)
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 10:19   

Dzięki wielkie za wszystkie porady. Sam jednak się nie zdecyduję na sprawdzanie i naprawę elektryki w kostce w drzwiach. Podjadę do jakiegoś elektryka żeby to ogarnął. Jak by trzeba zmienić kostkę to pewnie potrzebny będzie jakiś schemat a ze schematami elektryki to ja jestem zupełnie na bakier.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 10:25   

Wszystkie schematy z kolorkami w ravie. a poza tym jak sie kostka nie rozsypala do konca to bedzie widac jak jest popodlaczane
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 10:29   

Cała ta kostka jest zalana jakimś smarem a i dostęp do niej nie jest za specjalny, chyba że coś źle robię i nieodpowiednio ją wyciągam. A że tak zapytam jak bym się pozbył tego chyba smaru z tej kostki żeby wszystko dobrze było widać to czym to z powrotem zasmarować? Jest jakiś specjalny środek do tego?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 10:47   

Wazelina techniczna, która chroni od wilgoci.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 10:59   

Ogolnie zaden smar nie przewodzi pradu, ja bym ciapnal tawotem. tylko sprawdz czy pod smarem przewody i konektory nigdzie sie nie stykaja
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 08:00   

Do konserwacji i zabezpieczenia elektryki to tylko wazelina techniczna. Tawot pewnie rozpuści plastikowe części.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 08:04   

mirwin napisał/a:
Tawot pewnie rozpuści plastikowe części.

Mam punkt z przyczepami samochodowymi i tam co chwile sa jakies cuda z elektryka, wilgocia, nieszczelnoscia i tawot jeszcze nigdy nic nie popsul
 
 
 
szajba1 



Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 17, 2014 22:33   

witam, podepnę sie pod temat, bo nie moge znaleźć konkretne odpowiedzi..

gdy jade z rana na zimnym silniku zawsze, i mam włączone "długie", zauważyłem ze na biegu jałowym są o wiele słabsze niz na obrotach, co moze być tego przyczyną ?

co dziwne na ciepłym silniku jakoś mniej juz jest to zauważalne.
pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10929
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lis 18, 2014 23:32   

sprawdź ładowanie i przeczyść masę
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szajba1 



Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 7



Wysłany: Wto Lis 25, 2014 15:01   

wszysttko sprawdzone dwa razy, masy czyszczone, zero efektów, ale.. jeden istotny fakt, o którym dowiedziałem sie wczoraj.

gdy silnik pracował na postoju, zacząłem słyszeć cykanie jakiegoś przekaźnika, co miało wpływ na prace silnika, oraz na przygasanie świateł, gdy przekaźnik zewrze, silnika pracuje jakby miał bardzo duże obciążenie. niestety nie wiem co to za przekaźniek, bo nawet nie wiem gdzie sie znajdują :(

dzieje sie tak przez jakąś minute moze dwie po odpaleniu, raczej też nie zawsze, zazwyczaj gdy jest zimny,

jakieś rady ? pozdrawiam
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 06:13   

Coś mi się wydaje że słyszałeś załączanie się zaworu EGR. Jego otwarcie rzeczywiście podnosi trochę obciążenie silnika. Nigdy nie słyszałem o żadnym innym przekaźniku powodującym to. EGR raczej nie powinien zmieniać pracy silnika aż tak bardzo by światła przygasały, ale kto wie. Może coś z nim nie tak.
 
 
szajba1 



Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 7



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 21:35   

ja raczej stawiam, na uszkodzenie, zaden sprawny element nie powinien powodowac takiego zachowania, jutro przysłucham sie dokładnie przekaźniką

dzieki za odpowiedz
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Gru 14, 2014 13:31   

Może to przekaźnik od świec żarowych?
 
 
szajba1 



Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 7



Wysłany: Nie Gru 14, 2014 14:46   

nie mam pojecia, nie moge znaleźć który to przekaźnik, słysze cykanie, ale nie są to te w skrzynce bezpieczników,

ale słyszałbym tak dokładnie przeklaźnik z komory ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Światła
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Gru 10, 2008 08:45
Gość
Brak nowych postów [MG ZS 120 03'] H7 czy H1 światła mijania ???
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Nie Cze 28, 2009 22:26
seyfer
Brak nowych postów [rover 416] światła led
piotrekd26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Maj 10, 2013 17:58
leszczu
Brak nowych postów [R416] Światła
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Wrz 18, 2008 09:48
thef
Brak nowych postów [R45] Zwariowały mi światła....
kuba_z Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Wrz 08, 2008 11:54
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink