Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Mój Roverek zaczął osiągać maksymalne obroty 4000 do tego stał się głośny i podczas przyspieszania wydaje dziwne dźwięki tj. jakby pukanie metalowym przedmiotem. mechanik kilka razy wyjmował pompę - czyścił jakieś kanały i wymieniał jakiś czujnik - nic nie pomogło, do tego zaświeciła się kontrolka. Pojechałem na komputer -kody usterek p1222 lub p0216. znalazłem stronę http://www.roverdiesel.co...eplacement.html - tłumacząc po mojemu to jest Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskowe ale nie jestem pewien co wy na to i gdzie można dostać taki element?
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 11:23 ]
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Kwi 22, 2012 15:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 10:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To chodzi o tzw. kąt wtrysku. Tego się nie kupuje, to się ustawia. http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html skoro pompa była ruszana, to trzeba właśnie ustawić odpowiedni kąt wtrysku.
Kąt wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony poprawnie, nie ma kłopotów z odpaleniem. drażni tylko świecąca kontrolka, której nie można wymazać, bo po chwili znowu się zapala, obroty które nie przekraczają 4000 i stukot podczas przyspieszania, zerknij na podany w treści link
sztukasik, Jezeli masz tak zwany "tractor syndrome" to trzeba dokładnie ten regulator czasu wtrysku wymienić, silniki chodzi głośno ma mało mocy to jest dokładnie ten przypadek.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mam podobny problem. Silnikowi mocy nie brakuje, ale za to pracuje jak traktor. Jest głośny i słychać pukanie. Też chętnie się dowiem gdzie dostać taki czujnik.
Ta część do kupienia jest na alledrogo, ostatnio były dwie aukcje. Koszt około 700zł. Identyczny montowany był w Transicie. Do jego odkręcenia potrzebny jest chyba specjalny klucz. Po wymianie oczywiście kalibracja pompy.
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
Bartek8508, Mozna to tez z innej pompy brać ALe tak z 150€ kosztuje u Boscha około Żeby to odkręcić trzeba tylko Torx T30 bo sie trzyma na dwóch śrubkach
Co wy z tym kalibrowaniem macie Kazdy by tylko te pompy kalibrował Odkręcasz odcinasz kabel montujesz nowy czujnik, lutujesz kable i gotowe
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 01:29 ]
Ja muszę napisać jeszcze tutka o badanie tych pomp VP30
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
rozpoczynając temat podałem link na którym jest opisany tok postępowania. Posłuchajcie pracy silnika w prezentacji video a następnie w górnym prawym rogu obejrzyjcie zdjęcie nr 113,114 i 115. Tak to wygląda. Nie trzeba wymieniać pompy, sterownika tylko ten jeden element ale skąd go wziąć?
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 14:27 ]
Co by nie utrudniać sprawy :http://s41.photobucket.com/albums/e2...t=100_0835.mp4 i dalej jak wcześniej pisałem
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 14:29 ]
Najlepiej kliknąć na link pod ostatnim zdjęciem - wchodzisz bezpośrednio
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum