Obrazek pokazuje pozycje wyżej wymienionych części na pompie
1. Timing solenoid
Jeżeli to padnie to silnik będzie dalej pracował ale będzie oddawał glosy jak stary traktor co ledwo jeszcze dyszy Będzie odczuwalna utrata mocy i nie należy w takim stanie dalej jeździć przez długi czas Ponieważ czas wtrysku jest strasznie zmieniony i dużo przeciążenia idzie na silnik nie potrzebnie.
Problem może się pojawić czasami i znikać lub od razu przez przypadek.
Element się znajduje pod pompa i trzymają go dwie śruby Torx. Niestety dostęp jest trochę do nich nie fajny i trudno je odkręcić. Drugi problem ze elektrozawór jest dobrze zabezpieczony przed wyciekami Diesla i trudno go tez wydłubać Kabelki nie maja wtyczki wiec trzeba będzie odciąć kabel id przylutować od nowa lub zamontować wtyczkę
Dla Metering solenoid to samo obwiązuje.
Zdjęcia pokazuje oba czujniki wymontowane z pompy:
2. Metering solenoid
Jeżeli on padnie to silnik się zatrzyma i już nie odpali Niestety to się dzieje bez jakich kol wiek objaw i jest podobny symptom jak padnięty ECU PSG5 na pompie. Dźwinę może być tez to ze przy odkręceniu rurek do wtrysków będzie dalej sikać Dieslem przy probie odpalenia padniętego Metering solenoid. Ciśnienie będzie leć za niskie żeby otworzyć wtryskiwacz
Żeby go wymienić potrzebne tylko odpowiednie klucze i nie stanowi więcej problemu go wykręcić. Poniżej filmik pokazuje jak zrobić sobie taki klucz na wykręcenia tego elektrozaworu. Nie trzeba używać nasadki, można użyć rury 32mm
Trzeba będzie odkręcić wszystkie węzę od wtrysków oraz te końcówki do których są na pompie przykręcane. Jak się odkręci osłonę od tego elektrozaworu będzie można go wykręcić niestety będzie dość mocno siedział w środku.
To zamontowania nowego potrzebny będzie taki klucz:
3 PSG5 ECU
Niestety na 99% to ECU na pompie pada a raczej tranzystor w nim Symptomy są takie jak przy Metering solenoid i czasem ale nie zawsze Check engine się zaświeci.
Żeby rozróżnić czy padło ECU czy Metering solenoid odcinamy kabelki od ECU pompy do Metering solenoid. Przykładamy miernik na te dwa odcięte kabelki które idą od ECU i przekręcamy kluczyk. Powinno się tam pojawić 12V który spadnie przy probie odpalenia na 6V jak ECU na pompie jest sprawne.
Jeżeli nie mamy zdanego napięcia to padło niestety ECU Żeby jego wykręcić na naprawę trzeba odcinamy 4 kabelki które idą do elektrozaworów. Odkręcamy górne śruby TORX oraz ostrożnie odkręcamy w środku pompy czujnik na taśmie czerwonej Torexem T10. Dobra rada jest sobie kupić naprawdę dobry zestaw wkrętaków to Torxow ponieważ te śruby małe Torxa trudno wykręcić żeby nie wyrobić główki
Warto przed wysłaniem ECU zmierzyć oporność na Pin 6 oraz Pin 7:
Jeżeli nie leży w tej granicy to ECU nadaje się tylko na złom.
Po wymianie elektrozaworów
Należy dobrze napompować diesla do pompy gruszka lub elektryczna pompka jak ktoś ma I na tym tyle ma znów działać pompa VP30
Na koniec podaje jeszcze schemat całej pompy VP44 podobnej do naszej jeżeli ktoś chce ja dalej rozbierać:
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Kwi 25, 2012 12:43, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 21:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 22:05
Remigiusz napisał/a:
Drugi problem ze elektrozawór jest dobrze zabezpieczony przed wyciekami Diesla i trudno go tez wydłubać
To my mamy na to takie sposoby, że włączamy agregat na sek. żeby ciśnienie nam wypchało tak dobrze uszczelnione zaworki. Tutaj wystarczy popuścić te dwa torxy tak na 3-4mm i spróbowac odpalić- cofnie nam wtedy elektrozawór o te 3-4mm
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 19:52 schemat montażowy całej pompy VP44
Dodano: Nie Maj 20, 2012 20:52
Witam!
Bardzo proszę o info gdzie mogę znaleźć opis części pompy na zmieszczonym rysunku
"schemat całej pompy VP44 podobnej do naszej jeżeli ktoś chce ja dalej rozbierać:"
Problem jest w tym, że przy niefortunnym rozbieraniu pompy wypadła mi rolka wraz z wałkiem oznaczona pod numerem 21 i 22 i nie bardzo mam pojęcie jak złożyć pompę z powrotem ponieważ są dwa identyczne wycięcia, a w mojej pompie był tylko jeden komplecik.
Może Pan udzieli mi fachowej porady krok po kroku jak zmontować rozebraną pompę, dodam tylko, że przeszukałem wiele działów oraz na google i nigdzie nie natrafiłem na takową poradę.
Pozdrawiam
A u mnie jest tak, że napięcie ze sterownika wychodzi na oba elektrozwory i oczywiście spada podczas rozruchu, a po podłączeniu w/w elektrozworów znika i jest = 0 Więc metoda nie do końca skuteczna, ponieważ wprowadza w błąd podczas diagnozowania problemu zaistniałej awarii.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Pią Kwi 13, 2018 09:12
Mój ZR też umarł. Co ciekawe zrobił to po otrzymaniu pieczątki o poprawnym przejściu badania technicznego. Ze stacji już nie wyjechał.
Zanim przetnę przewody do metering solenoid w celu sprawdzenia jego wysterowania to chciałem sprawdzić zasilanie pompy z wiązki.
We wtyczce na pinach 6 i 7 nie ma napięcia. Żarówka wpięta w te piny się nie zapala nawet na 1s po przekręceniu stacyjki. Multimetr pokazuje 1,5V. Co ciekawe po przekręceniu na zapłon zostaje check z błędami od komunikacji z pompą P1688, P0251, P1641. Po podłączeniu i skasowaniu błędów one nie wracają więc jakby jednak było zasilanie na pompie. Po próbie rozruchu nie zostają zapisane żadne błędy. Na plaku następuje spalanie. Brak rozruchu. Czy to nie wygląda na problem z elektryką?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum