Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Po ostatnich przygodach z moim R kolejna niespodzianka.
Problem polega na tym,iż po uruchomnieniu silnika na świece żarowe cały czas idzie prąd.
Co ciekawe na zgaszonym silniku a włączonym samym grzaniu świec przez kilka sekund grzeje i potem prawidłowo je rozłacza /Jak juz odpale znów prąd na nie idzie.
Świece sprawne,przekaznik również odbija ,wiec zapewne przyczna musi lezeć gdzies wczesniej .
Po zmianie pompy dość dużej świec sie kontrolka swiec i one same o wiele dłuzej grzeja nim pusci je przekaznik (wczesniej jakies 3-4sek teraz 2x dłuzej)oczywiscie na wył silniku.
Aktualnie mam wyjety przekaznik i tak sobie jezdze ale to tylko tak na krótka mete.
Z góry dzieki za odp.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 14:14
chudson napisał/a:
Co rozumiesz przez "rozłącza przekaźnik " Bo wiesz o tym ,że świece grzeją jeszcze troche po zgaszeniu kontrolki i jest to normalne
Dajac prad pod niego słychac owe pstrykniecie (na głownych stykach jest przejscie)
w momencie rozłaczenia przekaznika obwod jest otwarty i prad nie przepływa na kabel od świec.
U mnie az kable robia sie gorące oraz alternator równiez ,cały czas prad idzie na nie.przez to sie grzeja.
Remigiusz napisał/a:
dzaf, Przekaźnik do świec jest sprawny i czujnik temp na kolanku podłączony masz
Raczej sprawny (sprawdzaja na aku po złączeniu jest przejscie a jak pusci przejscia nie ma czyli ok)
czujnik temp podłaczony
W trakcie grzania swiec na przekreconym kluczyku poz II napiecie spada do ok 10,5V w momencie rozłaczenia normuje sie (ponad 12 ) ,na odpalonym silniku kontrolka od swiec zgaszona jest a prad nadal idzie na swiece.(do przekaznika podawany jest cały czas prąd przez to nie rozlacza swiec)
To jak się rozłącza na aku osobno to jest ok, Bo tym przekaźnikiem steruje tylko ECU masa i tyle. Nie wiem co narobiłeś ze ECU myśli ze musi grzać świece non stop
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2012 15:36 ]
AHa i nie powinni się grzać non stop świece bo to ciągnie ładnie prądu. I spadek na 10.5V to jest normalne jak jedna świeca ponad 10A ciągnie
Aha, wiem juz jak IMMO z ECU wywalić Trzeba kość przeprogramować tylko i odciąć kabel
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 15:22
Remigiusz napisał/a:
To jak się rozłącza na aku osobno to jest ok, Bo tym przekaźnikiem steruje tylko ECU masa i tyle. Nie wiem co narobiłeś ze ECU myśli ze musi grzać świece non stop
tez nie wiem kable całe gorące to samo antek na szczescie w pore przyuwazyłem i nie spalił sie.
Remigiusz napisał/a:
Aha, wiem juz jak IMMO z ECU wywalić Trzeba kość przeprogramować tylko i odciąć kabel
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:07
Remigiusz napisał/a:
Musze sobie programator zbudować to tej kosci i rozebrać ECU od SD i ja poszukać. Bo zawartość bez IMMO mam
Jeszcze przekalkuluj czy gra jest warta swieczki .(jesli zestawy starowe chodza po 150-200zł) Zeby nie narobic sie za duzo i nie stracic za wiele przy tym czasu.
Od biedy i z immo tez moze byc jesli ma sie kompletny zestaw.Rozumiesz co mam na mysli
A co do mojego problemu chyba musze go dobrze wyświecić ,teraz po zamontowaniu przekaznika wszystko jest ok.jakies czary ...
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:22
Remigiusz napisał/a:
kadzaf, Nie wiem co ty tam modzisz może faktycznie przekaźnik ma jakaś wadę w sobie i podłączenie go na krotko go jakoś naprawiło
Nie wiem sam
Cała wina poprzednio była przez to ze cały czas dochodzil prąd do przekaznika ,jesli jest zapłon wył to prad nie dochodzi tak samo po kilku sek po przekreceniu tez go odciana.Wiec wina napewno nie lezy po stronie swiec ani przekaznika ,gdyz on spełnia swoje zadanie w momencie ,gdy pojdze na niego prąd bądz zostanie odciety.
Remigiusz napisał/a:
Gra z programatorem jest warta bo się to tez przyda do licznika
Analogowego
To na dniach ino patrzec jak bedzie wisiał szyld .
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 19:46
Remigiusz napisał/a:
kadzaf, Gruby jeden kabel powinien mieć cały czas napięcie +12V, drugi plus się powinien pojawić po przekręceniu kluczyka
I tak u mnie było tyle ze wczesniej własnie,tylko że na odpalonym silniku nie chciał puscic prąd na cienszym kablu(sterujacym) i przez to caly czas grzały sie siwiecie jak i przewody oraz antek
Remigiusz napisał/a:
Do cyfrowego licznika się przyda szyldu nie będzie
Pewnie,że przydac sie .A jesli masz stać pod sklepem to lepiej działaj i twórz .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum