Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Wysprzęglik jak go wyciągnąć...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Wysprzęglik jak go wyciągnąć...
Autor Wiadomość
Janusz2.0CDT 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 3



  Wysłany: Sob Maj 05, 2012 16:55   [R75]Wysprzęglik jak go wyciągnąć...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

Jako, że jest to mój pierwszy post to witam wszystkich forumowiczów :)
Moja maszina to Rover 75 2.0CDT jak w moim profilu
Ale przejdźmy do sedna.

Czytałem trochę to forum bo miałem kilka problemów związanych z moim roverkiem.

Siadł mi wysprzęglik leje się z niego rozszczelnił się.
Na początku myslałem, że to pompka i przerobiłem na tę od bmw sposobem z blaszką.
Niestety nie była to do końca wina pompki tylko zużytego wysprzęglika.
Trochę poczytałem, że wymiana tej części nei jest mocno trudna ale wymaga czasu, więc
zabrałem się do roboty rozkręciłem skrzynię (chciałem wysłać fotki ale mój super komputer
nie łączy z aparatem :evil: ), i żeby wyciągnąć to pieruństwo (wysprzęglik) trzeba ją (skrzynię)rozciągnąć na znaczną szerokość rozkręciłem te osłony koło koła :) plastikowe żeby mieć lepszy dostęp, ale jest jeszcze nie wiem czy dobrze piszę półośka co idzie do koła z tejże skrzyni i ni cholery nie idzie jej wyciągnąć a, że to ustrojstwo nie jest małe
to ciężko tym ruszyć. Doszliśmy do sedna kto mógłby mi to w bardzo bardzo :grin: prosty
krok po kroku wyjaśnić. A zapomniałem dodać, że łapa która trzymała skrzynię została także wykręcona żeby nei przeszkadzała. Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 05, 2012 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 05, 2012 22:21   

Nie wiem czy apples zaraz nie zamknie tematu bo on chyba był już wałkowany trochę ;)
Poza tym, nie wiem czy dobrze zatytułowałeś wątek ;)

Powitań dział generalnie jest gdzie indziej, ale do sedna.
Dla początkującego oprawcy Rovera (takiego jak ja) instrukcja była taka:
m.in dwie osoby i podnośnik kolumnowy

- rozpiąć zawias
- zrzucić wydech
- zrzucić sanki
- podwiesić silnik na ramieniu opartym o błotniki
- rozpiąć linki od zmiany biegów (ostrożnie, żeby nie zerwać)
- zdjąć skrzynię (na ziemię)
- zamontować wysprzęglik
- sprawdzić tarczę i ew. sprzęgło bo to często dobrze zrobić w komplecie
- sprawdzić uszczelniacze
- sprawdzić luzy na kole dwumasowym
- przy montażu ostrożnie, żeby wałek wskoczył na swoje miejsce nic na siłę (mnie się udało popsuć) ;)
- skręcić dobrze wszystko i pamiętać o dokręceniu masy i plusa do rozrusznika ;P

Czasowo trochę się schodzi, ale nie trzeba się męczyć i kombinować co czasami dłużej i gorzej wychodzi niż iść okrężną drogą :)

Broń Boże nie myć żadnymi specyfikami koła dwumasowego.

Pompkę lepiej zregenerować u Bonckiego i dobrze odpowierzyć układ.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 05, 2012 23:12   

nie wymieniaj samego wysprzęglika bo przeklniesz ten dzień, tarcza i docisk obowiązkowo i dwumasę sprawdzić.

Oszczędność w przypadku Sprzegła w r75 skończy się kosztami x3 i nie spaniem po nocach przez najbliższe 3 miesiące. Broń Boże też jakieś używane czy regenerowane dociski, tarcze i wysprzęgliki.

ile ja miałem zapłakanych na telefonie co tylko wysprzeglik wymienili albo tarcze na stary docisk....
KPL !
_________________
Pamparampam
 
 
 
Janusz2.0CDT 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 3



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 23:25   

Jeszcze jedno pytanie co to są te sanki bo szczerze pisząc nie mam pojęcia :D
No jak wyjmę skrzynię sprawdzę dwumase i reszte ale cieszyłbym się
jakby jednak to było ok bo nie po to samochód żeby tylko go robić ;p
Tarcza i docisk ale to chyba będzie spory wydatek tak myślę.
Chyba go złożę żeby działał i sprzedam :D

P.S. Aha co z tą półosią bo ona blokuje wyjęcie skrzyni
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 00:45   

Półoś jest na zatrzask tzn. pierścień rozprężny. Trzeba podważyć między obudową a przegubem wewnetrznym łyżką do opon lub dużym śrubokrętem i mocno szarpnąć, czasem uderzyć.
Oczywiście półoś trzeba uwolnić od zwrotnicy.
_________________
rom
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 10:43   

Janusz2.0CDT napisał/a:
No jak wyjmę skrzynię sprawdzę dwumase i reszte ale cieszyłbym się
jakby jednak to było ok bo nie po to samochód żeby tylko go robić ;p

Jeśli nie było objawów padniętej dwumasy, to może nie będzie problemu...

Janusz2.0CDT napisał/a:
Tarcza i docisk ale to chyba będzie spory wydatek tak myślę.
Chyba go złożę żeby działał i sprzedam :D

Sprzedaj na części ;) Ładę sobie kup... proste naprawy, części niedrogie ;)

Janusz2.0CDT napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie co to są te sanki bo szczerze pisząc nie mam pojęcia :D

http://img07.allegroimg.p...8/09/2261080992
Tak to wygląda.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Janusz2.0CDT 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 3



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:13   

Muszę zabrać się za zrobienie podnośnika do skrzyni bo rękami nie dam rady :D
Nie myślałem, że przy tym jest tak dużo roboty eh... no nic. Dzięki wszystkim za pomocne
odpowiedzi jak czegoś nei będę wiedział to tu jeszcze napisze. Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Jak wyciągnąć czujniki ABS?
kris-tofer Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lip 25, 2009 19:36
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Wtryskiwacze - jak wyciagnąć CDT/CDTi
deniss302mld Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Cze 12, 2015 08:26
cin1391
Brak nowych postów [R75] Jak wyciągnąć tylną kanape?
sash997 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Gru 15, 2010 16:43
sash997
Brak nowych postów [R75] Jak wyciągnąć przednią lampę?
miecho1986 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 23, 2015 20:12
miecho1986
Brak nowych postów [R75] Próg po stłuczce - wymienić czy wyciągnąć
gustav.pl Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lis 26, 2009 10:00
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink