Wysłany: Czw Lut 23, 2012 10:44 [R400]MFU - Multifunction Unit - czy pasuje z innych modeli?
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1998
Witam
Problem dotyczy ogrzewania tylnej szyby, handlarz pięknie podszykował mi auto przed sprzedażą - miał być do wymiany bezpiecznik (jak zwykle) a okazał się wyjęty przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby. Jak się go wsadzi - szyba grzeje cały czas (nawet przy zgaszonym aucie).
Sprawcą na 90% wydaje się MFU czyli Multifunction Unit.
Jeszcze go nie wyciągałem, nie wiem jaki ma numer seryjny. Ale na allegro widziałem że w różnych modelach Rovera 200, 400, 45,25 moduły te wyglądają identycznie (z zewnątrz).
Podmieniał ktoś te moduły między różnymi modelami silników ? ew. czy będzie pasował z Rovera 200 ? Mój model to 420 (2.0 benzyna) - dosyć słabo dostępny jeśli chodzi o części.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 10:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam, sorry że odkopuję temat, ale nie chcę specjalnie nowego zakładać.
Patrząc na ostatni post w temacie, który opisuję tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...p=720603#720603
Czy wymiana MFU będzie spowodowana tym, że pilot będzie trzeba zsynchronizować ? Nie znam kodu immo. Czy może wymiana MFU nie będzie miała wpływu na immo i nie będe musiał kombinować z odczytaniem kodu i przeprogramowaniem pilota ?
Czy wymiana MFU będzie spowodowana tym, że pilot będzie trzeba zsynchronizować ? Nie znam kodu immo. Czy może wymiana MFU nie będzie miała wpływu na immo i nie będe musiał kombinować z odczytaniem kodu i przeprogramowaniem pilota ?
Wydaje mi sie ze nie ale nawet jesli by byly problemy to do zsynchronizowania nie musisz znac kodu
ciekaw jestem czy autor tematu zlikwidował swoją usterkę przez wymiane MFU.
Aby dojść do mfu trzeba odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami obok kierownicy, prawda ?
Niestety usterka nie została zlikwidowana. Mam dużo innych problemów z samochodem (a konkretnie z pracą silnika) i staram się wyeliminować te awarie jako pierwsze.
Co do samego MFU - jeden z użytkowników poradził mi sposób z ominięciem MFU i zamontowaniem przekaźnika który po określonym czasie będzie rozłączał podgrzewanie (tak żeby nie pracowało non-stop).
Wszystko co koledzy napisali wcześniej zgadza się:
- MFU musi się pokrywać numerami
- MFU nie ma wpływu na Immo
PS.
Może komuś się przyda:
Na zagranicznym forum także znalazłem parę podobnych przypadków więc ta usterka MFU nie jest pojedyncza. Zwarcie powstaje gdzieś w samym MFU i powoduje ciągłe grzanie tylnej szyby. Niestety w samym MFU nie udało mi się dokładnie namierzyć przyczyny usterki - więc wymieniłem go na inny z allegro. Dodatkowo okazało się, że w przycisku od włączania podgrzewania szyby przepaliła się jedna ścieżka (prawdopodobnie przez ciągłe działanie podgrzewania albo zwarcie z MFU). Po przylutowaniu ścieżki wszystko działa. Cały schemat pogrzewania opisany jest w RAVE.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum