Hamownia była fajna jako porównanie, ale była chyba skalibrowana (nieskalibrowana) tak, że "będzie pan zadowolony".
Mój Roverek po 13 latach, dokładnie 200 000 km (pękło w drodze powrotnej ze Zlotu), remoncie uszczelki pod głowicą i 50 000 km z instalacją gazową (ja uważam, że to akurat nie wpływa, ale pewnie są tacy co się nie zgodzą), bez żadnych modów ma podobno 117 KM (zamiast fabrycznych 111 KM).
Owszem, jest przyzwoicie utrzymany i serwisowany, ale należy mu się już chyba wymiana świec, a ja w cuda nie wierzę...
Ale porównawczo (zmierzyłem sobie charakterystyki na benzynie i LPG) super - już wiem co trzeba dostroić na gazie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 28, 2012 09:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Maciej, ja tez ogladajac swoj od razu powiedzialem ze z "bonusem" ale nie patrzac na cyfry, albo odejmujac 10% masz podglad na przebieg mocy i momentu, czy zdrowo to wyglada
a wartosci ... trzeba by porownac to samo auto na innej hamowni, zeby cos wiedziec, ale co hamownia to inny wynik tylko dla mnie te +/- 10 km miedzy hamowniami nie robi mi roznicy
Moj ZS wyplul 181,4 KM @6772 oraz 220Nm @ 4525, ale bardzo plaski wykres momentu, wiec akurat najwyzszy tutaj przypadl to ze ma "tylko" 106 k km i nowe niemal swiece + kable + filtry + oleje... IMHO i tak ten wynik, nadal jest zawyzony.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Seria 113 KM i 227 Nm wyszla Watpie by bonus byl spowodowany podkrecona turbina i ominieciem 3/4 wydechu oraz nowym filtrem powietrza bez rury do rezonatora.
Chociaz mozliwe ze po prostu moj silnik jest w tak dobrej kondycji i tak dobrze sie uszczelnil nagarem ze ma podwójną kompresje
Chociaz patrzac na seryjne wykresy innych SDi z innych hamowno przebieg momentu i jego ilosc by sie zgadzala i te "7 nm" moze byc spowodowane podkrecona turbina
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
moj 125p był dwa razy na tej hamowni, oba wyniki byly bardzo zbliżone minimalnie mniej niz 100KM fabrycznie 103
silnik mimo ze jest z 96 roku ma na 100% 120 tys. km
zeby pogorszyć osiagi to nie wiem, musiałoby spasc cisnienie sprezania, lub ktorys wazniejszy czujnik, czesto sie slyszy ze silniki po rozebraniu maja jeszcze slady po honowaniu, luz na zaworach regulowany hydraulicznie, wiec tez nie ma tu bardzo co sie pogorszyc
fakt Macka przypadek jest zastanawiający, jedź gdzies indziej na hamownie, chyba ze masz stożki, magnetyzery, flipery
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines
to sie moze roznic miedzy poszczegolnymi egzemplarzami , wiec ja mowie dla mnie +/- 10 km, nie robi mi roznicy wazne ze jest seria z bonusem nawet jak zawyza o te 10% to jak na 10 letnie auto trzyma sie niezle, a i VIS power byl padniety, dopiero nastepnego dnia z Dzieju sprawdzilismy to... wiec nie wiem czy lub na ile sprawny vis power poprawilby wykres...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
mi na hamowni wyszlo 112.4 i 126.5 nm
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł
dlubane przez poprzedniego wlasciciela, wlozona puszka koncowa od hatchbacka + przedmuchy dla mnie ten wykres jest orientacyjny, nie licza sie tak bardzo wartosci co przebieg.
na hamowni mialem padniety power vis, wiec moze to tez mialo wplyw, dopiero teraz pomyslalem, ze mozna bylo zrobic pomiary z padnietym balance, padnietym power i oba sprawne... madry polak po szkodzie ale od dzieja dopiero w niedziele visy odebralem, wiec nie mialem jak na torze tego zrobic.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kumpel mi tłumaczył, że za małe tłumiki, zwlaszcza srodkowe, ktore nie zapewnią odpowiedniego rozprężenia spalin zabierają sporo mocy, stad pytanie o wydech. Zalezy w jakiej pozycji miałeś powera, patrzac po wartosciach max, został włączony
Co do samej hamowni to rózne opinie krążą w necie, raczej negatywne Remii hamował swojego diesla? mozna by porownac z wykres od Huberta. Maniaq wrzuc swoj wykres porownamy z moim. Jak wyglądały straty na przeniesieniu napedu?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines
Na hamowni uważanej za jedną z dokładniej mierzących.
Żaden serii nie trzymał, a miały od 3 do 6 lat.
[ Dodano: Wto Maj 29, 2012 08:02 ]
Harry napisał/a:
mi na hamowni wyszlo 112.4 i 126.5 nm
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł
Po planowaniu głowicy komora spalania się zmniejsza i zwiększa stopień sprężania
kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines
Są silniki, które mają fabrycznego bonusa np niektóre JTD czy TDI ale sporo osób na forum potwierdziło, że R/MG średnio trzymają moc. Co do Agmy to można sobie na necie poczytać różne opinie jakie o ich wynikach krążą więc raczej jako zlotowa atrakcja ok ale jeśli ktoś chce się sugerować wynikami przy modyfikacjach to raczej wybrał bym inną. Tak czy inaczej bardzo fajnie, że doszło od pomysłu do realizacji i mogliście sobie na zlocie auto na rolki wrzucić
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Wiele zależy od kierownika.
Stylu jazdy, rodzaju części na jakich serwisowane jest auto oraz jakości paliwa na jakim chodzi.
Jak przekonał się jeden kolega z forum nawet to jak mocno posmarujesz olejem sportowy filtr ma znaczenie.
Ale, tak, jak pisałem, pomiary są powtarzalne, bo instalacja LPG przy 6000 obr. przełącza się na benzynę i wtedy oba wykresy się pokrywają.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum