Wysłany: Nie Maj 27, 2012 10:33 [rover 416 Si + lpg 99r] po odpaleniu trzesie silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
witam,mam roverka 416 si +lpg sekwencja. gdy odpalam na zimnym silniku strasznie nim trzesie,co wczesniej nie mialo miejsca.gdy sie nagrzeje problem ustepuje.co moze byc przyczyna?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 10:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 11:11
lleewwyy napisał/a:
witam,mam roverka 416 si +lpg sekwencja. gdy odpalam na zimnym silniku strasznie nim trzesie,co wczesniej nie mialo miejsca.gdy sie nagrzeje problem ustepuje.co moze byc przyczyna?
Zobacz czy dymi kilka sekund po odpaleniu, jeżeli tak może przedostawać się ciecz chłodząca do cylindra. Wtedy prawdopodobnie to uszczelka kolektora ssącego, w najgorszym przpadku uszczelka pod głowicą.
Może to również być problem z silniczkiem krokowym lub ogólnie z układem zapłonowym.
jak nie kopci po odpaleniu i nie ubywa płynu to napewno problem leży po stronie zapłonu.
świece były wymieniane. podczas odpalania rano dymi na biało,ale jakis czas(delikatnie). uszczelka pod glowica byla wymieniana miesiac temu,ubywal plyn chlodniczy. do wymiany mam filtr paliwa. ostatnio odnosze wrazenie ze chodzi głośniej(delikatnie burczy wydech).moze rzeczywiscie to uszczelka kolektora ssajacego
[ Dodano: Nie Maj 27, 2012 14:34 ]
chcialbym jeszcze dodac,ze nie jezdze na benzynie(nawet nie ruszam.za kazdym razem czekam,az przelaczy na gaz)moze to tez ma jakies znaczenie.mechanik powiedzal mi ze moze wtryski.przez to,ze nie sa uzywane i stad taki efekt(polecil mi plyn do oczyszczania wtryskow).ale nie wierze za bardzo mechanikom.czekam na wasza pomoc
Silniczek krokowy czyściłeś? Najmniej roboty, najpierw warto sprawdzić Filtr paliwa wymień - będzie chodził ciszej, na 90%. Miałem tak w mondeo (diesel coprawda, ale zawsze), po wymianie filtru paliwa -jednostka ciut się wyciszyła i zaczęła równiej pracować. Być może się zapchał?? Te dwie rzeczy nie są drogie, silnik krokowy - z godzinka czasu, kilka śrubek odrkęcić, w benz. ekstrakcyjną załadować na 30 minut, wysuszyć i powinno pomóc.
Biały dym na zimno niekoniecznie jest czymś groźnym - zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy, może nie spalać całego paliwa, może wydzielać się też para wodna. Jeśli po rozgrzaniu widzisz, że z rury wydechowej nadal idzie biały dym, wtedy można podejrzewać uszczelkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum