Wysłany: Sob Cze 02, 2012 12:09 [R75] Sonda Lambda Rover 75 Którą wybrać?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001
Witam serdecznie, po lekturze większości tematów na forum tyczących się doboru sond lambda do roverków, pragnę podzielić się spostrzeżeniami, oraz skonsultować dalsze działania z fachowcami z naszego forum ale do rzeczy.
Sprawa wygląda tak iż jakiś czas temu samochód zaczał robić się mułowaty i zachowywać się tak jakby się skończył gaz, ale nie przełączał na benzynę. Więc podjechałem do gazownika, a zarazem byłego serwisanta rovera w Ząbkach. Podpiał pod komputer wyregulował gaz, sprawdził i pokasował błędy i powiedział że komputer zgłasza do wymiany sondę lambda, tą przed katalizatorem.
Kupiłem więc uniwersalną sondę lambda Bosha nr. 0258986507, bo w sumie była po środku cenowo między 4maxem, a NGK. Z resztą było przy niej wyszczególnione iż jest to na pewno sonda przed katalizator, bo jak wiadomo te przed katalizatorem pasują za katalizator, ale odwrotnie już nie.
W każdym razie dostałem sonde bosha o wspomnianym numerku, po odpakowaniu stwierdziłem że wyglada trochę inaczej (szerszy dzióbek z wlotami do czujnika, prawie na równo z gwintem) ale okej, myślę sobie uniwersala to wyglada inaczej. Wykręciłem starą, co się okazało była to sonda NGK MHK100722, czyli teoretycznie ta zza katalizatora, tak przynajmniej wywnioskowałem po przewertowaniu tego forum, bo przed katalizatorem, powinna być MHK100728. Mniejsza o to że za katalizatorem miałem wkręconą sondę NGK z numeracją od Forda, ale teoretycznie numer się zgadzał z tymi od rovera, więc była to ta sama.
Niestety wspomniany Bosh, wyglądający ciut inaczej nie chciał dać się wkręcić w gwint sondy w kolektorze mojego roverka za sprawą tej szerszej końcówki pomiarowej.... (nie wchodziła w otwór)
I teraz moje pytanie, co kupić jeśli nie za bardzo dysponuję 3 stówkami na oryginalną sondę NGK, gdyż wkręciłem tą boshową za katalizator... byłbym wdzięczny za jakieś inne firmy których używacie, lub polecacie.
Wymóg jest taki że musi mieć cienką końcówkę, taką jak oryginalna, bo jak mówiłem, boshowa jest za gruba i nie wchodzi. Po znalezieniu za katalizatorem sondy NGK dedykowanej do forda zacząłem się zastanawiać czy inne sondy dedykowane własnie do innych marek by nie pasowały, jeśli miałyby tą samą oporność czyli 3-15 (sonda przed katalizatorem) bo możliwe że różniłyby się tylko wtyczką którą można obciąć i zarobić oryginalną. Idąc dalej tym tropem po wpisaniu sondy z numerkiem seryjnym bosha wyskoczyła mi inna sonda uniwersalna firmy RACER. Kosztuje ok. 70 zł, więc od razu ją odrzuciłem, ale w podanych na aukcji zamiennikach za które pasuje ta sonda znalazłem sondę NTK oza571c2 która dedykowana jest do Jeep'a i Dodge'a, a kosztuje połowę ceny sond tej firmy dedykowanych do naszych samochodów... zadzwoniłem do gościa który sprzedaje ta sondę, po jakąś dokładniejszą specyfikację, ale powiedział tylko że jej oporność wynosi 3,5. I teraz tak się zastanawiam, bo już sam nie wiem na co się zdecydować...
Z góry dziękuję za odpowiedzi, przepraszam za obszerność mojego posta, ale starałem się jak najlepiej przedstawić moją sytuację...
Serdecznie pozdrawiam,
Michał.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 02, 2012 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum