Wysłany: Pon Sty 26, 2009 17:50 [R75] Silniczki VIS
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Rozebrałem w końcu moje "silniczki VIS" - nawet obeszło się bez "kawałka drewna w kształcie styków" (opis z forum;)- wystarczy naciąć wzdłuż styków uszczelnienie i powolutku wszystko wychodzi.
Okazało się że mam uszkodzony przekaźnik.
Symbol V23079-A2003-B301.
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie go znaleźć, albo gdzie jakiś zamiennik?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 13, 2011 11:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 26, 2009 17:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
najlepiej weź ten przekaźnik i podejdź do najbliższego elektronicznego,
to ma być przekaźnik 5A z cewką 12VDC opór cewki 1kohm
na oko wygląda jak ten:
http://www.tme.eu/katalog...tr-f1ca012v.jpg
ale na oko, to wcale nie musi pasować
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
blazi [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 27, 2009 16:42
szukałem w sklepach w Tychach ale jakaś chyba kiepska obsługa, nie dość że nie mieli to jeszcze żadnego zamiennika nie potrafili polecić.
przekaźnik na pewno jest na 12V, no i 5A.
Zdjąłem pokrywki obu silniczków aby zobaczyć czy są jeszcze suche czy znowu zalane. Okazało się że suche więc ok. I zachciało mi się sprawdzić czy silniczki chodzą zamontowane do silniczka. Jedna osoba dawała gazu (tyle ile trzeba) a ja patrzyłem na nie i się nie ruszyły ani jeden ani drugi.
Była mowa w innych tematach o tym że silniczki nie działają na postoju ale nikt tego nie potwierdził ostatecznie, więc jak?
Wziąłem się za sprawdzenie na "krótko"
Balance: + do 4 styku, - do 3 i wtedy silniczek chodzi aż wyłącznik go wyłączy. Łącze 3 styk z 1, silniczek kręci w drugą stronę ale gdy wyłącznik go zatrzyma to coś pstryka i nie przestaje. Przekaźnik?
Power: + do 3 styku a - do 2, zero odzewu. Gdy dodatkowo łączę 2 styk z 1 to tylko pstrykanie jak w Balance.
Wyjąłem płytkę Powera i od spodu przyłożyłem do nóżek silniczka + i - i chodzi jak trzeba.
Jest jakiś sposób aby sprawdzić czy działają one prawidłowo gdy są założone do silnika? I co się dzieje z tymi silniczkami?
Mogę dodać że gdy odłączę Balance, przekręce kluczyk do zapłonu, cofnę kluczyk i podłącze znowu Balance pod kostkę to silniczek sie kręci. Ale nie jest tak zawsze, tylko przez np. minutę po odkręceniu kluczyka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum