Wysłany: Czw Gru 03, 2015 10:20 [R75] Termostat+otwór w silniku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witajcie, zakładam ten temat z takim pytaniem, od czego jest ten otwór[?] zaślepiony w silniku nad termostatem
zobaczyliśmy że auto nie grzeje w środku, zatrzymaliśmy się i sprawdziliśmy płyn - pusto, do tego paruję w okolicach termostatu, pompy. Dziś zabraliśmy się za patrzenie co skąd cieknie i cieknie tak jakby z termostatu na górze, ale też trochę wygląda jakby z tego otworu kapało, czy jest to możliwe? czy po prostu obudowa pękła i leje się tamtędy? chciałbym wykluczyć jakieś pęknięcia silnika czy głowicy, czytałem trochę na forum, ale dla upewnienia zakładam temat. Proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 03, 2015 10:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Brok to się nazywa xD nie no upewnialiśmy się kilka razy i zrobiła się tam mikro dziura, ale dziura leci na pewno z tego, byłem w sklepie z częściami freelandera i mówi że tego nie ma w Polsce, zmierzyłem mniej więcej i jest to 25mm albo 26mm, nie wiem, mam nadzieję że dostane w sklepie miejscowym(lublin) ale jak to wyjmę i założę to nie wiem(mało miejsca), mam nadzieję że pójdzie gładko Także pompa na pewno wykluczona jest, obudowa termostatu na 98% też.
musiałbyć popuścić śrubę gruszki na podłużnicy, poluzować 8 od skrzyni, i podlewarować silnik z tej strony , dostęp powinen być znośny tak jak sie termostat wymienia
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 629 Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Gru 03, 2015 14:59
u95 napisał/a:
obudowa termostatu na 98% też.
Sprawdź na wszelki wypadek.
U znajomej w megance mechanik zaślepił ten otwór 50gr lub 2 złotówką (nie pamiętam) i zapaćkał chyba poxipolem lub innym 2-u składnikowym.
Od 2-uch zim tak jeździ i nic nie cieknie.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Dzięki, już ojciec pojechał po oba na wszelki wypadek(25 i 26) w Gamercu bez problemu mają po ok.6zł sztuka, jutro zapewne zaczniemy to wymieniać i zobaczymy co z tego będzie.
A co do tego gościa to nie wiem właśnie jak on tam poinformowany jest, pogrzebał po schemat, zobaczył że tego nie ma w spisie i wcale tego nie ma w Polsce xD no cóż, raz mają części potrzebne raz nie
[ Dodano: Wto Gru 08, 2015 11:10 ]
Witam, no cóż samochód został zaprowadzony do mechanika i zaraz został zabrany, a z powodu takiego że nie może tam się dostać i trzeba silnik wyciągać, na przeszkodzie stanęło to że nie mają czym tego zrobić Czy ktoś wie gdzie w Lublinie mi to zrobią i nie zepsują po drodze kilka innych rzeczy? bo ostatnio wymienił wysprzęglik sprzęgło i dwumas, to ok wymienił, ale przy okazji zepsuł linkę od biegów, przez co lewar lata jak chce, ale powiedział, że to w słabej kondycji było i tak założyli, co prawda dopiero tydzień po jak zobaczyliśmy co nie tak, sam nie powiedział... także lipa trochę jak nie ma kogoś dobrego to będziemy robić to sami.
[ Dodano: Czw Gru 10, 2015 13:44 ]
Witam ponownie, brok zmieniony, bez wyciągania silnika czy nawet odkręcania poduszek, ale to było za piękne wszystko, pękła obudowa termostatu po dokręcaniu pompy wody... dlaczego ona pęka? sama z siebie bo plastik kiepski, czy jest jakieś naprężenie na to? np. z tego przewodu co oring się zakłada, tak wnioskują bo napięty jest bardzo... nie wiem eh
Witam ponownie, na zakończenie tematu chciałbym napisać, że wszystko poszło jak trzeba(pomijając pękniętą obudowę termostatu) brok wymieniony nie cieknie, jak by ktoś potrzebował kiedyś robić, to bez jakiś wielkich problemów można to zrobić samemu, podstawowe klucze i da się zrobić, nie opuszczałem ani nie podnosiłem silnika, tak jak stał tak odkręcone wszystko, brok posiada średnicę 24mm jakby ktoś potrzebował takie info, pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Jestem świeżo po zmianie silnika. Kupiłem używkę, z dwukrotnie mniejszym przebiegiem jak mój poprzedni motor. Niestety, wygląda na to, że dawca był zalewany wodą, a nie borygo i przeżarło pierścień uszczelniający zwany potocznie brokiem.
Dziękuję koledze powyżej, że napisał jakiego broka należy szukać. Zakupiłem FEBI 24mm z Intercarsu dedykowany dla VW Mam nadzieje, że będzie pasować.
Szkoda, że kolega u95 nie napisał jak go wyciągnąć. Nie zgodzę się, że można to zrobić w domowych warunkach bez opuszczania lub podnoszenia silnika (czytaj. zdejmowania pompy wody/mocowania silnika). Nie ma takiej opcji, chyba, że wytniemy podłużnicę
Gdyby komuś zdarzyło się wymienić BROK w silniku, to ja zrobiłem tak:
- zdjąłem górne mocowanie silnika z poduszki olejowej
- zdjąłem pompę wody
- podwiesiłem silnik i podciągnąłem go na max. do góry.
- przez zdjęte nadkole idealnie widać owy BROK w głowicy
- za pomocą przedłużanego na wkrętarce bitu, wkręciłem blachowkręt
- zmieniłem blachowkręt na grubszą śrubę metalową
- uderzyłem kila razy w brok za pomocą niegrubego mesla oraz młota
- kiedy brok zgiął się i wpadł głębiej wyciągnąłem go za pomocą wcześniej wkręconej śrubki
Resztę prac na temat wymiany broku opiszę na zakończenie
Pompę wody składam na oryginalną, metalową uszczelkę. Wcześniej wymieniłem uszczelkę oraz oring na rurce od termostatu. Uszczelkę metalową pod pompy smarowałem silikonem z jednej i drugiej strony. Tomasz (z TomaTeam) dodatkowo wkleił uszczelkę na dwie krople kleju "kropelka" aby uszczelka podczas montażu się nie przesunęła. Pomocny patent.
Ważne jest aby rurka wchodząca w termostat miała odpowiedniej grubości oring (3mm) i nie była naprężona. Warto poluzować jej mocowania na całej długości i dopiero wtedy pasować i przykręcać ją do termostatu. Niestety próba założenia dwóch oringów (bezpieczniej na zaś) oraz dokręcenie nagiętej rurki spowodowało pęknięcie obudowy termostatu.
Mam nadzieję, że wszystko się uda
Duże podziękowania dla TomaTeam za pomoc w ogarnianiu mojego sandała
3cią dobę wiszę im na podnośniku.... organizują części, samochód zastępczy...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kończąc dzieła. Jeśli kiedyś komuś pocieknie brok znajdujący się za pompą wody/termostatem, niech nie panikuje. Brok jak pisał kolega u95, ma 24mm i dostępny jest jako część zamienna do np. silników z grupy VAG. Oznaczenia katalogowe Odpowiedniki FEBI BILSTEIN FB8390 lub N0119142.
Żeby było łatwiej, najlepiej silnik podstawić na kobyłce i rozmontować zawieszenie z poduszki olejowej. Potem opuszczając lub podnosząc auto możemy mieć swobodny dostęp do śrub pompy wody. Po wyciągnięciu pompy i odpowiednim ułożeniu wysokości silnika, mamy dość dobry dostęp do broku przez nadkole.
Opis wyciągnięcia napisałem wyżej, a włożenie jest jeszcze prostsze
Dla pewności przylgnie broku (czyli rant) posmarowałem silikonem do głowic (300C). Następnie palcami wsadziłem brok w otwór głowicy. Ile sił w palcach tyle go wepchnąłem. Ważne jest aby wchodził równo. Następnie za pomocą przedłużki do klucza (której końcówka miała wymiar taki sam jak średnica broku) przłożyłem kilka pewnych uderzeń młota. Z wyczuciem to jasne i precyzją aby nie uszkodzić głowicy. Wszedł 1mm poza krawędź głowicy i tak zostawiłem. Następnym krokiem było poskładanie całości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum