Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Jak w temacie, podnosił już ktoś ciśnienie doładowania w swoim R75. Obecnie Po samym wirusie z 107 zrobiło się 127 kM. Do tego przyszło : nowy filtr K&N, nowy map sensor, nowy czujnik turbiny, wywalony EGR zastąpiony bypassem, wywalony KAT . Zastanawiam się jeszcze nad Oil Catch Tank, aczkolwiek w drodze jest kompletna nowa odma. Z silnika to chyba narazie wszystko i dlatego chcę się wziąść za turbawkę . Czy tu wystarczy tylko podkręcić ciśnienie na wastegate poprzez MBC ? Jeśli tak to jaka wartość jest stosunkowo bezpieczna ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 21, 2012 19:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Lip 12, 2013 07:21
dawidd, MBC Properfektu, do tego mam wskaźnik ciśnienia doładowania wpięty w bypass EGR, a zamontowany zamiast zegarka. Co niektórzy podłączają się przez ELM w celu kontroli ciśnienia ale ja wolę mieć wszystko widoczne. Bez nowych map nie ma co montować .
Czyli podniesienie do 1,3 bez zmian w oprogramowaniu jest nieodczuwalne? Gdzie zmieniłeś mapy i w jakiej cenie? Do chiptuningu przymierzam się od dawna ale nie mam kogoś sprawdzonego kto by to dobrze zrobil
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Lip 12, 2013 17:02
dawidd, na początek można wgrać mapę od CDTi a to już kilkanaście koni więcej. Do zaprogramowania potrzebny interfejs Galetto 1260 lub Mpss, mapę może Ci przepisać kolega Marek a co do ceny to już z nim się musisz kontaktować .
piotrek1000, oczywiście że wzrosło ale to ze względu na styl jazdy więcej mocy -cięższy but. Tak bez szaleństw to nie zauważam .
Szpynior, powiedz mi jeszcze czy auto po instalacji MBC, nie reaguje brutalnie gaz, i ogólnie jak się zmienił temperament auta. Ogólnie to jeżdżę bardzo spokojnie, no ale czasem, wiadomo nogę należy wyprostować . Bardzo lubię majestatyczny charakter mojego R i nie chcę z niego rezygnować dla lepszych osiągów, więc zastanawiam się czy MBC jest dla mnie.
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Lip 12, 2013 19:43
piotrek1000, MBC napewno jest dla osób które po jakimś czasie stwierdzają iż auto robi się za wolne. Wiadomo turbo pompuje więcej. Ale najwyższy przyrost uzyskujesz na 3-4 biegu pompując pod 3 tysiące a to już nie majestatyczna jazda. Przed zamontowaniem warto wgrać chociażby mapy od CDTi, po tym zabiegu chyba wszyscy stwierdzają iż to już inne auto bardziej elastyczne i oczywiście inaczej raguje na gaz. Oczywiście same pozytywy. Jak dobra mapa to i spalanie spadnie .
Mapy od cdti już mam z 2 lata. Spalanie w porównaniu do oryginału spadło o około 0,5 l, z czasem zostały przerobione bardziej pod moje auto i moje upodobania, czyli delikatna reakcja na dodanie gazu ( po wgraniu mapy cdti na 1 biegu reagował dla mnie zbyt agresywnie). Mocy brakuje mi szczególnie przy prędkościach powyżej 100, oraz wiadomo czasem z pod świateł też dobrze by było szybciej.
MBC w naszych R wpina się w ten przewód zaznaczony na zdjęciu??
szpynior, nigdy nie myślałem o wgraniu samemu map, ale w sumie czemu nie. Kabel Galetto 1260 jest stosunkowo tani wiec możne się skusze. Robiłeś to sam czy ktoś ci wgrywał? Masz jakieś wskazówki odnośnie wgrania map?
ten przewód można przedłużyć żeby MBC przykręcić gdzieś gdzie można go dosięgnąć z pod maski, czy może to spowodować znaczne opóźnienia w reakcji albo jakieś inne niepożądane efekty
szpynior, mam pytanie - czy ciśnienie doładowanie można zmierzyć INPA ? Jeżeli tak to który parametr w wartościach analogowych odpowiada za to? "Ciśnienie doładowanie powietrza" czy coś innego? U mnie na postoju jest 987 ale jak rozpędzam auto to potrafi dojść do 2000. Pisałeś ze bezpieczna wartosc to 1,35 bara - u mnie przekracza ta wartosc bez MBC, wiec nie rozumiem. Kiedy mierzyć to ciśnienie - jak auto jedzie z ustalona prędkością równo bez przyspieszania?
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sob Lip 27, 2013 15:15
dawidd napisał/a:
szpynior, mam pytanie - czy ciśnienie doładowanie można zmierzyć INPA ? Jeżeli tak to który parametr w wartościach analogowych odpowiada za to? "Ciśnienie doładowanie powietrza" czy coś innego? U mnie na postoju jest 987 ale jak rozpędzam auto to potrafi dojść do 2000. Pisałeś ze bezpieczna wartosc to 1,35 bara - u mnie przekracza ta wartosc bez MBC, wiec nie rozumiem. Kiedy mierzyć to ciśnienie - jak auto jedzie z ustalona prędkością równo bez przyspieszania?
987 to jest ciśnienie atmosferyczne - traktuj je jako 0 . Skoro dmucha Ci do 2000 to do 1 bara, 1,1 jest standardem czyli ciut mniej.
aa, wielkie dzięki - teraz sprawa jasna, czyli z mbc powinno byc ok 2300-2400 jeśli bym chwal podniesc do 1,35 bara dmuchawę ? A powinno się to mierzyć wciskając gaz do dechy jadąc na 4, 5 biegu czy jadąc spokojnie równa prędkością żeby obroty przekraczały 2,5 tys ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum