Wysłany: Czw Sie 09, 2012 06:39 [Rover 220 SDi] brak mocy,kopcenie po wym węża IC
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
witam Państwa,
kupiłem parę dni temu Roverka 220 Sdi 1997 z myślą o żonie.Nigdy wcześniej nie miałem z tą marką do czynienia tak więc moja wiedza jest niezbyt głęboka. Jak się okazało po przyjechaniu do domu oprócz usterek które ten samochód posiada, wyniknął problem z silnikiem - brak mocy, kopcenie.W moim odczuciu spowodowane było tym że turbina się nie załączała. Sprawdziłem posty na forum i w samochodzie znalazłem pierwszą usterkę- wąż od IC ten dłuższy nie dość że był połatany w dodatku miał tak jak by przecięcie głębokie na kilka cm, wyglądało na wielką dziurę, przez którą dolne elementy silnika zostały zachlapane olejem.
Po wymianie węża na jeździe próbnej niby turbina się zaczęła załączać, ale jak tylko dałem mu więcej gazu, nie dość że za samochodem ogromna chmura dymu, to jeszcze w pewnym momencie usłyszałem świst tak jak by z kompresora uciekło powietrze i po tym 2 x tak usłyszałem i moc na nowo uciekła. Dodał jeszcze że jestem przed wymianą potencjometru oraz kontrolka silnika zapala się i gaśnie- ale doczytałem żeby sprawdzić wiązkę elektryczną - ale nie mogę jej zlokalizować.
Przepływkę odłączyłem, przez chwilę delikatny wzrost mocy, ale potem wachlowanie obrotów.
Dodam że gdy dodaję gazu przepada na chwilę i zaraz powoli zaczyna przyśpieszać,
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w rozwiązaniu problemu.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 09, 2012 06:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dziure w dolocie gdzies masz kolego/lub upuszcza ciśnienie do sprawdzenia opaski redukcja przy turbo przewody podcisnienia do turbo i uszczelka kolektora.
po 2 wiązka to ten gruby pałąk co idze pod rurami ic.
po 3 wyblykaj bledy instrukcja jest na stronie forum.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A więc tak wymieniłem potencjometr w sumie nie ma różnicy, ani pedał gazu nie zrobił się lżejszy, ale może przyjdzie na to czas, wygwizdało mi węża z dołu intercoolera, założyłem mocno obejma spiąłem, niby ok, co do wiązki elektrycznej sam nie dam rady znaleźć przyczyny w tym peszlu, dam do mechanika, ale co jeszcze, mianowicie spod samochodu cieknie czarny olej- możliwe że jest gdzieś albo waż nie szczelny, albo? no właśnie Panowie co to może być przyczyną?
wygląda że spodem, z tyłu ale nie miałem tam miejsca( na parkingu) to sprawdzić dokładnie, ale co ciekawe, że tak jakby przestało ciec, może przy mocniejszej przegazuwie gdzieś jest wyciek-nie wiem. Może to turbina przeciekać? Zauważyłem także, że samochód odpala dużo lepiej po wymianie potencjometru,rury od IC, możliwe to jest? Dziś rano zauważyłem tez że dłużej grzeje świece niż w mojej Alhambrze 1.9 TDI, uruchomienie silnika było lżejsze niż poprzednio, ale pojawił się problem że tak jakby znowu autko nie miało mocy, gasło,szarpało przy ruszaniu,chmura jasnego dymu lub pary wodnej, dopiero gaz do dechy i jakoś ruszyłem, potem jak już się trochę zagrzał nie było problemu z ruszaniem - szarpaniem, ale nie zawsze chciał się w miarę wkręcić na obroty z niższych biegów, z wyższych łatwiej. Co do kontrolki świecącej na czerwono-silnika, zapala się o dziwo tylko jak przy pewnych obrotach turbina się włancza, lub gdy auto przyśpiesza, w momencie zdjęcia nogi z gazu - lampka gaśnie i tak w kółko.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 22:13
Przy obecnych temperaturach nie trzeba grzać świec w ogóle i nie mają one praktycznie żadnego wpływu na odpalanie. Świece zaczynają mieć znaczenie jeśli temperatura poniżej 10 st. C. A ich sprawność lub nie bardziej widoczna poniżej 0 st. C.
witam,
mechanik sprawdził że jest minimalna dziurka w bloku, woda tamtędy ucieka , poza tym mam pytanie jak powinny być podłączone węże od IC, pierwszy od lewej jak stoimy przodem do silnika powinien iść w dól do IC, a ten po prawej( od akumulatora) powinien iść do góry IC? czy na odwrót?
Znacie jakiś dobry klej do klejenia żeliwnego bloku?
poza tym mam pytanie jak powinny być podłączone węże od IC, pierwszy od lewej jak stoimy przodem do silnika powinien iść w dól do IC, a ten po prawej( od akumulatora) powinien iść do góry IC? czy na odwrót?
Tak ... w 220 SDi powietrze od turbiny, tą rurą czarną blaszaną od prawej strony idzie na górny wlot IC a póxniej z dołu IC idzie do kolektora ssącego (tej rury po środku silnika odlewanej) .... W R400 i R600 jest odwrotnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum