Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z trakcją i abs
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z trakcją i abs
Autor Wiadomość
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 13:59   [R75] Problem z trakcją i abs
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca.W czasie jazdy sprawdziłem i jest brak absu i trakcji hamulce są i nie ma wycieku płynu.Czy moze już ktoś coś takiego miał.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 27, 2012 13:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 15:04   

bys napisał/a:
Czy moze już ktoś coś takiego miał.
Pewnie większość, sprawdź czujniki ABS. Jak działa w zegarach wszystko jak trzeba to podejrzane sa czujniki z tyłu.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 16:05   

Zegary działają ok.nawet limit km.zapala się.Ale słychać przy przekręcaniu kluczyka raptowne przerwanie tego brzęczka i tyknięcie w skrzynce bezpiecznikowej pod nogami pasażera,nie wiem czy te bzyczenie to nie jest od pompy trakcji.
pozdrawiam
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 16:22   

tyknięcie w skrzynce pewnie zawsze masz bo pewnie przekaźnik tyka :grin: sprawdż najpierw czujniki ABS z tyłu jak kolega sknerko Ci radzi,zacznij od oglądnięcia przewodów od czujników jak całe to najprostrzym sposobem jest jechać podpiać dziada pod kompa,chyba że masz w okolicy jakieś złomowisko z roverkami to podjedź i użycz na chwile czujnika i podepnij pod swoje gniazdka najpierw jedno potem drugie,jak podepniesz i po włączeniu zapłonu kontrolka zgaśnie to znalazłeś winowajce :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 21:18   

bys napisał/a:
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca
to świadczy o usterce modulatora pompy ABS .bys, nie trać czasu na czujniki ABS , podepnij auto pod komputer żeby to potwierdzić.Przy tej usterce nie działa EBD i dlatego świeci kontrolka ABS i ETC.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 21:59   

SeniorA, ja bym taki stanowczy nie był miałem dokładnie tak samo jak stracił kontakt czujnik ABS w tylnym kole, nie pamiętam tylko w którym, ale twoja diagnoza również jest bardzo możliwa bo również miałem taki objaw jak przestała kontaktować wtyczka na pompie ABS i na kompie zgłaszało błąd jakiegoś zaworu w pompie ABSu.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 23:07   

sknerko napisał/a:
ałem dokładnie tak samo jak stracił kontakt czujnik ABS w tylnym kole,
i świeciła się wtedy kontrolka ETC i hamulca ?

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 00:07 ]
sknerko napisał/a:
ja bym taki stanowczy nie był
nie jestem bo w instalacji multipleksowej są niespodzianki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 08:12   

SeniorA napisał/a:
i świeciła się wtedy kontrolka ETC i hamulca ?

Tak właśnie, byłem trochę zdziwiony czemu hamulec się świeci myślałem wtedy że czujnik klocków czy coś ale go posprawdzałem i koniec końców po wyczyszczeniu styków na czujnikach ABS z tyłu wróciło do normy. Wtedy nie miałem tyle wiadomości co teraz bo to ok 3 lata temu było.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 09:13   

Witam
Dzięki za rady muszę jednak najpierw manualnie zacząć od czujnika bo w podlaskim jest problem z kompem do Rovera,jeszcze proszę podpowiedź gdzie umiejscowiona jest pompa ABS.
Pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 09:34   

bys napisał/a:
gdzie umiejscowiona jest pompa ABS.
pod akumulatorem

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 10:34 ]
sknerko napisał/a:
po wyczyszczeniu styków na czujnikach ABS z tyłu wróciło do normy.
jeśli tak było, to znaczy , że jest taka możliwość i rzeczywiście w tej sytuacji warto zacząć od czujników z tyłu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Cze 28, 2012 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 09:35   

żeby sie dostać muszę wymontować akumulator i skrzynkę?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 09:38   

bys napisał/a:
w podlaskim jest problem z kompem do Rovera,j
to nie musi być komp do Rovera.

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 10:38 ]
bys napisał/a:
żeby sie dostać muszę wymontować akumulator i skrzynkę?
tak
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 10:43   

ok.
Już wiem kto ma komp aby sprawdzić mi usterkę.
oczywiście punkcik
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 11:39 ]
SeniorA na razie nie mogę się podpiąć pod komp,ale jeśli to modulator to czy to oznacza że mam szukać pompy ABS
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 11:43 ]
SeniorA napisał/a:
bys napisał/a:
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca
to świadczy o usterce modulatora pompy ABS .bys, nie trać czasu na czujniki ABS , podepnij auto pod komputer żeby to potwierdzić.Przy tej usterce nie działa EBD i dlatego świeci kontrolka ABS i ETC.


Na razie nie mogę podpiąć pod komp.
Jeśli to modulator to czy to oznacza że pompa ABS do wymiany
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 12:18   

może masz tylko zardzewiałe styki na pompie ABS jak u mnie było. Wypiąłem wtyczkę popryskałem wszystko sprajem do styków KONTAKT i złożyłem do kupy działa 2 lata już a T4 sugerował padnięty zawór w pompie ABS
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 12:50   

Wczoraj się przyglądałem jak się do tej pompy dostać to raczej dostęp mało ciekawy
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 13:49   

jak zdejmiesz pudło od akumulatora to pompę masz na wierzchu i dostęp jest w miarę ok.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 07:01   

Witam
Wracam do tematu.W między czasie padły mi też zegary.Wczoraj byłem u mechanika ale niestety komp. nie mógł się połączyć,więc sprawdziłem czujniki z prawej strony i wizualnie są ok.Rozpiąłem wtyczkę od ABS (trochę zagadkowe zabezpieczenie wtyczki) i w gnieździe było pełno wody i ułamany lub przeżarty przez rdzę ostatni patrząc od silnika wtyk,reszta wtyków kompletnie zerdzewiała.Wodę wysuszyłem i wpiąłem kawałek drucika do wtyczki i tak to złożyłem.Czy ten drucik połączył się z kawałkiem ułamanego wtyku nie wiem.Teraz zegary są ok.ale kontrolka trakcji.abs,i hamulca dalej się świecą.
I teraz czy ktoś ma pomysł jak naprawić ten wtyk, czy cała pompa do wymiany, a może tylko te gniazdo z ułamanym wtykiem.
pozdrawiam
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 04, 2012 07:59   

Wtyk czy gniazdo w pompie ci poszło?
Ja w jednej wtyczce podobnie miałem. Wtyczka była szczelna ale z jednego pina został tylko zielony proszek, miedź kompletnie się utleniła. Wcisnąłem tam igłę, działa tak już 2 lata.
W niektórych gniazdach da się wymienić same piny ale przeważnie są zatopione na stałe.
We wtyczkach piny można wymieniać.
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 08:48   

W gnieździe ułamany pin.Tam jest 32 ostrych cienkich pinów i jeden przy samej obudowie ułamany,bo część siedziała we wtyczce. Ale może spróbuję twój pomysł z igłą ale lekko nie będzie bo dostęp taki sobie.
pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 04, 2012 10:22   

To ja się podczepię pod wątek, także mam problem z ABS'em, objawia się to tym że gdy mocno przygazuję to się zapala kontrolka ABS i trakcji. Z racji tego iż działa mi wtedy prędkościomierz, GPS oraz tempomat wnioskuje że problem dotyczy tylnego prawego koła. Efekt świecącego ABS'a nie występuje przy raptownym hamowaniu tu jest wszystko OK. Może ktoś z dużym prawdopodobieństwem napisać czy to problem:

1. czujnika
2. piasty (wymieniona niedawno na używkę)
3. pompy ABS (oby nie bo ta z TC jest nie do dostania)

?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
zajarek43 Rover serii 75, MG ZT 19 Pią Sty 17, 2014 09:18
grzegorzewski
Brak nowych postów [R75]Trakcja
siekiera Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 21, 2012 09:01
siekiera
Brak nowych postów [R75] Abs trakcja i licznik
raz działa a raz nie działa
wczerniec Rover serii 75, MG ZT 59 Sro Sty 20, 2010 22:20
wczerniec
Brak nowych postów [r75] Gdzie pompa abs z trakcja
Physixc Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 25, 2019 01:57
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Abs trakcja ręczny komputer Łódź
estern Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 09, 2014 10:23
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink