Wysłany: Sro Cze 27, 2012 13:59 [R75] Problem z trakcją i abs
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca.W czasie jazdy sprawdziłem i jest brak absu i trakcji hamulce są i nie ma wycieku płynu.Czy moze już ktoś coś takiego miał.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 27, 2012 13:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pewnie większość, sprawdź czujniki ABS. Jak działa w zegarach wszystko jak trzeba to podejrzane sa czujniki z tyłu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zegary działają ok.nawet limit km.zapala się.Ale słychać przy przekręcaniu kluczyka raptowne przerwanie tego brzęczka i tyknięcie w skrzynce bezpiecznikowej pod nogami pasażera,nie wiem czy te bzyczenie to nie jest od pompy trakcji.
pozdrawiam
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Cze 27, 2012 16:22
tyknięcie w skrzynce pewnie zawsze masz bo pewnie przekaźnik tyka sprawdż najpierw czujniki ABS z tyłu jak kolega sknerko Ci radzi,zacznij od oglądnięcia przewodów od czujników jak całe to najprostrzym sposobem jest jechać podpiać dziada pod kompa,chyba że masz w okolicy jakieś złomowisko z roverkami to podjedź i użycz na chwile czujnika i podepnij pod swoje gniazdka najpierw jedno potem drugie,jak podepniesz i po włączeniu zapłonu kontrolka zgaśnie to znalazłeś winowajce
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Cze 27, 2012 21:18
bys napisał/a:
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca
to świadczy o usterce modulatora pompy ABS .bys, nie trać czasu na czujniki ABS , podepnij auto pod komputer żeby to potwierdzić.Przy tej usterce nie działa EBD i dlatego świeci kontrolka ABS i ETC.
SeniorA, ja bym taki stanowczy nie był miałem dokładnie tak samo jak stracił kontakt czujnik ABS w tylnym kole, nie pamiętam tylko w którym, ale twoja diagnoza również jest bardzo możliwa bo również miałem taki objaw jak przestała kontaktować wtyczka na pompie ABS i na kompie zgłaszało błąd jakiegoś zaworu w pompie ABSu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak właśnie, byłem trochę zdziwiony czemu hamulec się świeci myślałem wtedy że czujnik klocków czy coś ale go posprawdzałem i koniec końców po wyczyszczeniu styków na czujnikach ABS z tyłu wróciło do normy. Wtedy nie miałem tyle wiadomości co teraz bo to ok 3 lata temu było.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam
Dzięki za rady muszę jednak najpierw manualnie zacząć od czujnika bo w podlaskim jest problem z kompem do Rovera,jeszcze proszę podpowiedź gdzie umiejscowiona jest pompa ABS.
Pozdrawiam
ok.
Już wiem kto ma komp aby sprawdzić mi usterkę.
oczywiście punkcik
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 11:39 ]
SeniorA na razie nie mogę się podpiąć pod komp,ale jeśli to modulator to czy to oznacza że mam szukać pompy ABS
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 11:43 ]
SeniorA napisał/a:
bys napisał/a:
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca
to świadczy o usterce modulatora pompy ABS .bys, nie trać czasu na czujniki ABS , podepnij auto pod komputer żeby to potwierdzić.Przy tej usterce nie działa EBD i dlatego świeci kontrolka ABS i ETC.
Na razie nie mogę podpiąć pod komp.
Jeśli to modulator to czy to oznacza że pompa ABS do wymiany
Pozdrawiam
może masz tylko zardzewiałe styki na pompie ABS jak u mnie było. Wypiąłem wtyczkę popryskałem wszystko sprajem do styków KONTAKT i złożyłem do kupy działa 2 lata już a T4 sugerował padnięty zawór w pompie ABS
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak zdejmiesz pudło od akumulatora to pompę masz na wierzchu i dostęp jest w miarę ok.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam
Wracam do tematu.W między czasie padły mi też zegary.Wczoraj byłem u mechanika ale niestety komp. nie mógł się połączyć,więc sprawdziłem czujniki z prawej strony i wizualnie są ok.Rozpiąłem wtyczkę od ABS (trochę zagadkowe zabezpieczenie wtyczki) i w gnieździe było pełno wody i ułamany lub przeżarty przez rdzę ostatni patrząc od silnika wtyk,reszta wtyków kompletnie zerdzewiała.Wodę wysuszyłem i wpiąłem kawałek drucika do wtyczki i tak to złożyłem.Czy ten drucik połączył się z kawałkiem ułamanego wtyku nie wiem.Teraz zegary są ok.ale kontrolka trakcji.abs,i hamulca dalej się świecą.
I teraz czy ktoś ma pomysł jak naprawić ten wtyk, czy cała pompa do wymiany, a może tylko te gniazdo z ułamanym wtykiem.
pozdrawiam
Wtyk czy gniazdo w pompie ci poszło?
Ja w jednej wtyczce podobnie miałem. Wtyczka była szczelna ale z jednego pina został tylko zielony proszek, miedź kompletnie się utleniła. Wcisnąłem tam igłę, działa tak już 2 lata.
W niektórych gniazdach da się wymienić same piny ale przeważnie są zatopione na stałe.
We wtyczkach piny można wymieniać.
W gnieździe ułamany pin.Tam jest 32 ostrych cienkich pinów i jeden przy samej obudowie ułamany,bo część siedziała we wtyczce. Ale może spróbuję twój pomysł z igłą ale lekko nie będzie bo dostęp taki sobie.
pozdrawiam
To ja się podczepię pod wątek, także mam problem z ABS'em, objawia się to tym że gdy mocno przygazuję to się zapala kontrolka ABS i trakcji. Z racji tego iż działa mi wtedy prędkościomierz, GPS oraz tempomat wnioskuje że problem dotyczy tylnego prawego koła. Efekt świecącego ABS'a nie występuje przy raptownym hamowaniu tu jest wszystko OK. Może ktoś z dużym prawdopodobieństwem napisać czy to problem:
1. czujnika
2. piasty (wymieniona niedawno na używkę)
3. pompy ABS (oby nie bo ta z TC jest nie do dostania)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum