Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
planuje od jakiegoś czasu obniżyć troszkę zawieszenie, dlatego pomyślałem o sprężynach z MG ZT. jeśli dobrze wiem samochód obniży się o +/-3 cm.
Przeglądam dzisiaj z rana internet w poszukiwaniu sprężyn i znalazłem coś takiego :
czy to jest możliwe żeby te sprężyny kosztowały tylko po 70zł sztuka na przód??
i czy moge je zamontować do mojego R75 1.8?
wydaje mi się coś tanio - na alledrogo są od 100zł w góre za sztuke...
proszę o szybką i pewną odpowiedzieć żebym mógł zamówić zanim wykupią
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lip 02, 2012 09:38 ]
aha no i zastanawiam się czemu przód kosztuje 70zł/sztuka a tył po 246zł/sztuka?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 02, 2012 08:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
R75 nie ma regulacji pochylenia przednich kół
Jak skrócisz sprężynę to stracisz geometrię.
Nie wiem czy 3cm spowoduje, ze będziesz z pochyleniem poza tolerancją. Jednak warto się zastanowić nad tym i napewno sprawdzić to po wymianie.
Duże różnice w pochyleniu powoduje, że bedzie ci bardziej darło jedną stronę opny.
w internecie znalazłem też zestaw sprężyn firmy MTS-Technik:
http://rpmotorsport.pl/auta/rover-75-p-27954.html
podają że pasują do R75 1.8 i obniżają zawieszenie po 3cm przód i tył. Myśle ze analogicznie byłoby ze sprężynamy od MG ZT. Geometrie wiadomo trzeba bedzie zrobić.
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał już sprężyny z MG ZT do R75?
Ja na 99% miałem w swoim 2.0 CDT sprężyny od 1.8 i rzeczywiście auto było niższe o ok 2,5cm - powiem tak masakra o każdy krawężnik zawadzałem, przez to zgubiłem/zdarłem całą osłonę dolną silnika. Teraz mam oryginalne sprężyny i jest trochę lepiej, wolałbym mieć przód jeszcze ze 2cm wyżej
Jeśli bywasz we Wrocławiu mogę Ci te sprężyny za Grants'a oddać
...wydaje mi się że wymiana sprężyn na te od MG ZT wymaga i wymiany amortyzatorów na te z MG, wtedy można się spodziewać oczekiwanych rezultatów bez obawy o szorowanie spodem o każdy krawężnik
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Rover wypuscił na niemiecki rynek 300 egzemplaży w wersji silverstone były one niższe o 30mm i miały twardsze zawieszenie (tyle znalazłem informacji w necie). Przeróbki dokonywano w niemczech, mam gdzieś papier z gmbh coś tam coś tam, zmieniamo sprężyny na eibaha. Cena jednej to coś około 800zł a i silverstone dostępne były tylko z silnikami benzynowymi do tego 17 calowe felgi riala. normalnie połyka zakręty
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Punx, a te sprężyny masz od MG ZT 1.8 komplet? we Wrocławiu bywam rzadko ale byłbym wstanie podjechać. jeśli rzeczywiście są od MG ZT to biore
Aragorn, amortyzatory też muszę wymienić bo mi się rozlały i chciałbym cały temat za jednym razem ogarnąć.
Pytanie jest odnośnie geometrii, jak zasugerował Pieta R75 nie ma regulacji pochylenia kół. Ale jeśli to miałoby uniemożliwić ustawienie geometrii to czemu sprzedają dedykowane zestawy sprężyn -30mm przód i tył do R75?
Nie mam pojęcia od czego są moje stare sprężyny, auto kupiłem od jakiegoś prawnika z Kalisza przez rok zrobił nim niecałe 8k (je też nie robię wiele więcej rocznie), auto miało wówczas przejechane 104tys (sprawdzone pod kątem kręcenie licznika), sprężyny wymieniłem bo mnie wkurzało że jest niżej niż w innych R75. Auto jest z Francji miało dzwona z przodu (zmieniana szyba), kto i jakie tam sprężyny założył to pewnie jego słodka tajemnica. Mechanik jak mi wymieniał mówił że najprawdopodobniej są z 1.8 bo są ok 2,5cm krótsze od tych nowych które kupiłem, ale że są w bardzo dobrym stanie, więc sobie je na zapas zostawiłem i tak już sobie w szafie leżakują ale czas się ich pozbyć bo mam mało miejsca a wiadomo ile one go zajmują ...
@Punx, to najprawdopodobniej masz sprężyny z R75, a dlatego stał niżej bo z tego co mi wiadomo benzyna i diesel mają inne sprężyny (diesel jest cięższy i dlatego jak miałeś spreżyny od 1.8 to stał niżej). A mołgbyś mi zmierzyć jedną ze sprężyn (najlepiej przód) ile ma długości?
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Sro Mar 20, 2013 09:53
Wrażania ogólnie pozytywne, jednak amorki od 75 nie bardzo nadają sie do sportowego stylu jazdy, te moje sa sprawne na około 80% czyli bardzo dobrze, jednak nie sa w stanie wystarczająco szybko wytłumić wyboje, nie te krótkie i szybkie ale te takie bujanki.
Ogólnie jest dość twardo ale mój tatuś słowa nie powiedział na trasie więc nie jest źle .
Amory od MG trzeba kupić, jeśli sa twardsze bo do tej pory jednoznacznej odpowiedzi na ten temat nie uzyskałem
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Odświeżę temat także...
Chciałbym obniżyc zawieszenie z tyłu bo mam tak jakoś wyżej i od jakiegoś czasu zaczęło mi się to nie podobac...zresztą zawsze z niższym zawieszenim samochód bardziej mi się podoba...przodu nie chciałbym obniżac bo wiem jak tam wyprofilowana jest osłona pod silnikiem i napewno byłyby problemy na progach zwalniających...ale mój z tyłu jest jaby wyżej węc myślałem o sprężynach z MG ZT...one chyba aż tak bardzo nie obniżają jak te sprężyny do tuningów...ile mniej więcej się to może obniżyc...
Załączam zdjęcie mojego samochodu...może ocenicie czy będzie ok...bo rónież chciałbym uniknąc sytuacji że przód pójdzie w górę za bardzo a to byłaby katastrofa
ja niebawem zarzucę sprężyny od MG ZT na tył, więc poglądowo będziesz mógł ocenić jak jest. Sprężyny już mam, nie iwem jakiej firmy, leżą u Mariana i czekają na montaż
pelson91...to czekam na zdjęcie bo bardzo jestem ciekaw...a sprężyny masz nowe czy używane?...jak będziesz wiedział już to podaj jakiej firmy no i gdzie kupiłeś..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum