Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] gasnący silnik i problem z klimą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] gasnący silnik i problem z klimą
Autor Wiadomość
Jamal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:32   [R75] gasnący silnik i problem z klimą
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam

Dzisiaj miałem pewne przygody z klimą i gasnącym silnikiem. Po przejechaniu kilku kilometrów na klimie podczas postoju na światłach zaczęły falować obroty a podczas jazdy co jakiś czas słychać było jakby wiatrak o coś ocierał od czasu do czasu.
Kiedy wyłączyłem klimę obroty się uspokoiły i wiatrak też. Znów włączyłem i to samo. Potem podczas postoju na parkingu przy włączonym silniku podniosłem maskę i było słychać od strony klimy jak coraz ciężej silnik pracuje aż w końcu zgasł. :beczy:

Pomożecie.... ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:52   

obawiam się że to zacierająca się sprężarka, być może za mała ilość oleju
_________________
rom
 
 
Jamal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 21:08   

mowa o oleju w sensie czynnika chłodzącego czy jakiegoś innego - sory za banalne pytanie ale nie jestem znawcą tematu :mad:
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lip 10, 2012 06:02   

Mowa o oleju do sprężarki np. PAG nie o czynniku R134a
_________________
rom
 
 
Jamal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 10, 2012 17:45   

a podpowiesz mi jak sprawdzić czy też dodać ten olej?

dzisiaj znów chciałem włączyć klimę - dosłownie moment jak obroty zaczęły falować, i zgasł silnik pokazując jednocześnie czerwoną kontrolkę niskiego ciśnienia oleju :beczy: nie wiem co jest grane :(
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 10, 2012 18:51   

Raczej masz zatartą sprężarkę, stąd duży opór dla silnika i faluje.
Jedź do serwisu klimatyzacji, niech ją sprawdzą
Ilości oleju w układzie nie sprawdzisz
Możesz podłączyć się do automatu i sprawdzić ilość czynnika. Jak automat zassie trochę oleju to znaczy że go masz. Ale nie ma żadnego sposobu na sprawdzenie ile go w układzie jest.
Można przepłukać cały układ i wlać olej na nowo. Ale to kosztowna sprawa. Jak jest zatarta sprężarka to płukanie i wymiana osuszacza konieczna.
Klima chłodziła wcześniej?
Nie masz żadnych wycieków koło kompresora. jak na złączkach kompresora to czynnik razem z olejem mogło wypluć.
 
 
Jamal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 10, 2012 19:30   

tak, klima wcześniej normalnie chłodziła bez zarzutów. zrobiło mi się tak nagle :beczy:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 10, 2012 20:10   

długo masz auto?
sprężarka była wymieniana?
 
 
Jamal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 10, 2012 20:46   

Auto mam od lutego a sprężarki nie wymieniałem. Klima nabijana była wraz z wymianą filtrów i odgrzybianiem w czerwcu
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 20:57   

Zdejmij pasek i spróbuj pokręcić sprężarką przez tarczę sprzęgiełka, jeśli będzie duży opór to masz zacierającą się lub zatartą sprężarkę. Sprawna sprężarka chodzi lekko i można wyczuć pracujące tłoczki.
_________________
rom
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 14, 2012 13:19   

Jamal napisał/a:
Auto mam od lutego a sprężarki nie wymieniałem. Klima nabijana była wraz z wymianą filtrów i odgrzybianiem w czerwcu


Możliwe, że sprężarka była wymieniana i wsadzona jakaś ze szrotu, która przeleżała rozszczelniona na półce w wilgoci rok. W takich warunkach i po takim czasie kompresor w środku jest zardzewiały mocno.
Może układ był całkowicie rozszczelniony i auto tka jeździło jakiś czas.
Jak nabijałeś klimę to dostałeś raport z automatu? Ile czynnika było i ile oleju automat wyciągnął?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] 2.0 gasnacy silnik a czujnik ABS
grzes07 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lis 10, 2013 20:19
grzes07
Brak nowych postów [R75] Falujące obroty/ gasnący silnik/ duszenie się.
Mr.Oven Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 15, 2016 01:32
Apolyon
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 '00] Problem z komputerem i klimą
Sczrajder Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Mar 17, 2013 12:03
apples
Brak nowych postów [R75] Gasnacy diesel
cesarz84 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Maj 09, 2012 19:57
grota10
Brak nowych postów [GASNĄCY ROVER 75]
Przemso Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Sie 11, 2019 15:03
marcin.misek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink