Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] problem z silnikiem
Autor Wiadomość
escees 



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Ashford



Wysłany: Sob Lip 14, 2012 16:25   [R45] problem z silnikiem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Niedawno sie witalem a teraz pisze bo podejrzewam problem z moim Roverem. Silnik 1.4 16V benzyna, rok 2003, przebieg 45 tys mil to jest ok. 72 tys km. Przebieg udokumentowany ale zero historii co było przy samochodzie robione. Ogolnie silnik bez wyciekow, wydech i katalizator wyglada na nowy, żadna kontrolka się nie swieci. Samochod kupilem kilka dni temu i ponieważ chodzil jak traktor wymienilem od razu olej i filtry powietrza i oleju. Satry olej był koloru i konsystencji plynnego blota. Chodzi ciszej ale mojego sasiada Rover chodzi nie w porównaniu ciszej od mojego. Mój znajomy angielski mechanik stwierdzil ze TTTM i żebym się nie przejmowal tylko jeździł, ale jakos mu nie do konca wierze. Przejrzalem forum w tym temacie wiem o piston rattle, dlugich srubach, zaworach hydraulicznych itd.,itp. Objawy budzące moje obawy to na zimno klekotanie i cykanie dochodzące z silnika silnika. Po rozgrzaniu cichnie ale i tak słyszalne jest to ponad miare. Moje pytania:
1. Czy jedna z przyczyn mogą być stare swiece zaplonowe. Przypuszczma ze nie były wymieniane od narodzin samochodu. Odpalanie przypomina mi palenie silnika na trzech cylindrach. Slyszalem o tzw. zimnej swiecy.
2. Na forum ktos zaczal temat o wtryskach ale nie skończył. Wiec: czy jest jakis sposób żeby to sprawdzic układ wtryskowy bez specjalistycznych przyrządów? Jeżeli tak to co można z tym zrobic a przede wszystkim czy da się z tym jezdzic i nie zarznac silnika.
3. Troche tez wyglada mi to na klekotanie zaworow. Wiem ze sa hydrauliczne i zanim olej wejdzie to trwa. Ale czy te zawory się powinno regulowac?
Temat rozwijam bo nie chce bez potrzeby wydawac kasy. Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 14, 2012 16:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 15, 2012 09:36   

Jaki olej zalałeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
escees 



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Ashford



Wysłany: Nie Lip 15, 2012 10:39   

Dokladnie jest to Triple QX 10W40 API SL/CF, ACEA A3, B3, B4, VW500.00, 505.00, MB229.1 - spisane z banki oleju. W sklepie Eurocarparts powiedzieli mi ze ten olej jest robiony przez Shell dla tej sieci sklepow.

[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 11:39 ]
Acha i to jest semi syntetyk.
 
 
Wikinger 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 15, 2012 11:06   

Cześć. A ustawienie rozrządu było może sprawdzane? Być może nie był wymieniany jeszcze pasek, bo nieduży przebieg, ale niestety latek troche już ma i na pewno przydałoby sie go sprawdzić jak wygląda i jego napięcie (i oczywiście prawidłowe ustawienie). U mnie jak przeskoczył pasek o jeden ząbek to było podobnie - głośniejszy, mulasty, telepało silnikiem, co nawet w środku auta było odczuwalne.
 
 
escees 



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Ashford



Wysłany: Nie Lip 15, 2012 12:13   

No tego nie robilem na razie. Z moim znajomym mechanikiem zajrzelismy tylko. Pasek rzeczywiscie stary ale na oko nic nie widac.
 
 
pawelnovia 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Dynów

Rover 45

  Wysłany: Pon Lip 16, 2012 16:43   

To "klekotanie" to raczej zawory :) Tak samo mam w swoim i z tego co się dowiadywałem to klekotanie jest raczej w miarę normalne w tych Roverkach :) Niektórzy nawet pytają czy to diesel :razz:
 
 
escees 



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Ashford



Wysłany: Pon Lip 16, 2012 20:21   

Tak mi to wyglada ale az tak glosno :shock: Mojego sasiada roverek chodzi bardzo cicho wiec musi cos byc z moim nie tak. Tak czy inaczej pojutrze jade na wymiane rozrzadu jak to nie pomoze to :beczy:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 06:54   

pawelnovia napisał/a:
To "klekotanie" to raczej zawory :) Tak samo mam w swoim i z tego co się dowiadywałem to klekotanie jest raczej w miarę normalne w tych Roverkach :) Niektórzy nawet pytają czy to diesel :razz:


Nie wiem czy normalne, mój nigdy nie klekotał. Nawet nie bardzo wiem co to ten piston rattle, choć odpalałem go przy -30C.
Jedyne co słysze spod maski na postoju to alternator i reduktor lpg. 190tys przebiegu (lub więcej).
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 11:01   

pawelnovia napisał/a:
Tak samo mam w swoim i z tego co się dowiadywałem to klekotanie jest raczej w miarę normalne w tych Roverkach

Sprawny k-series niema prawa klekotać.
sobrus napisał/a:
Nawet nie bardzo wiem co to ten piston rattle

http://www.roverki.pl/por...e-klekocze.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 11:19   

Ja wiem co to jest w teorii, tyle że nie zaobserwowałem po prostu tego u siebie.
:mrgreen:
Może nie dość dobrze sie wsłuchiwałem. :bezradny:

edit: aa już wiem! to jest podczas gwałtownego dodawania gazu na zimno. Ja tak nie robie, bo mi uszczelka miła ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 11:26   

sobrus napisał/a:
Ja wiem co to jest w teorii, tyle że nie zaobserwowałem po prostu tego u siebie.
:mrgreen:

U mnie jak swego czasu jeździłem 8V, to na zimnym silniku dość wyraźnie słyszało się te stukanie, na ciepłym ustawało. Teraz jak śmigam 16V to na zimnym tego stukania nie słyszę. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 13:48   

Czyli wszystko jasne - 16V nie stukają :mrgreen:

Jak miałem zalanego Castrola 10W40 (badziew, wylałem po niecałych 6tys km) to słyszałem troche popychacze po starcie.
Na obecnym oleju ich już też nie słyszę, plus ogólnie działa ciszej.
 
 
escees 



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Ashford



Wysłany: Sro Lip 18, 2012 16:42   

Znalazlem na youtube. Moj chodzi identycznie
http://www.youtube.com/wa...feature=mh_lolz

[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 17:42 ]
I co wy na to? Jestem umowiony na piatek na wymiane rozrzadu i nie wim czy jechac czy nie. Poradzcie cos.
 
 
Wikinger 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 19, 2012 13:15   

Ooo, rzeczywiście jak diesel. No to raczej jest coś innego, bo mój chodził nierówno. Na filmiku słychać popiskiwanie najprawdopodobniej jakiejś rolki - np. od któregoś napinacza paska klinowego i to robi najwięcej hałasu. Co do paska rozrządu - jeśli kupiłeś nowe auto i nie znasz jego historii to lepiej wymień. Ciężko jest ot tak ocenić jego stan wizualnie, mój wyglądał niby dobrze, a się troche wyciągnął. Będziesz spał spokojniej, bo jakby strzelił to mógłby szkód narobić.
 
 
escees 



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Ashford



Wysłany: Czw Lip 19, 2012 17:06   

Dzieki juz wiem co robic. Poradzila mi jedna osoba zeby przed powaznymi pracami uzyc dodatku do oleju co sie nazywa Wynn's Valve Cleaner. Sprobuje tego najpierw. Czytalem opinie na mg-rover forum i mowia ze dziala i to dobrze dziala. Zobaczymy. A pasek oczywiscie wymieniam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ 420 di ] problem z silnikiem
customer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 22, 2011 08:37
tronsek
Brak nowych postów [R45] PROBLEM Z SILNIKIEM
ASTRA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 09, 2011 23:09
zdenek
Brak nowych postów [R45] Problem z silnikiem
Michal3k22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Kwi 26, 2011 09:26
Michal3k22
Brak nowych postów [45] Problem z silnikiem
Skawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lut 12, 2011 00:02
Skawa
Brak nowych postów [416si] PROBLEM Z SILNIKIEM...
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Wrz 05, 2011 08:05
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink