Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS/Rover45/Rover 75?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Pią Sie 24, 2012 06:03
MG ZS/Rover45/Rover 75?
Autor Wiadomość
Talleyrand 



Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 10



  Wysłany: Nie Cze 24, 2012 00:59   MG ZS/Rover45/Rover 75?

Kolezanki i Koledzy,
w pierwszych słowach mojego listu :mrgreen: chciałbym zapewnić że pętam się po forum od kilku dni , ale nie znalazłem tematu zblizonego do moich dylematów, dlatego postanowiłem poprosic Was o pomoc.

Zmieniam samochód. Decyzja zapadła mimo, że mój Proton 415 jest dla mnie niczym Rosynant dla Don Kichota - może nie bez wad, ale za to z wiaze nas ogromna doza sentymentu.
Chciałbym wydać 10-15 tys na samochód, pomyslałem, że podobnie jak poprzednio, wybiorę mało znany, orginalny wóz.
Mój Proton ma tylko 90 kucyków, więc tym razem bedę szukał czegoś o większej mocy i docelowo zamierzam założyć LPG. Jeżdzę w większości po miescie, łacznie ok. 30km dziennie. Nie mam (jeszcze) rodziny więc kwestia pakowności bagaznika i miejsca w środku nie stanowi istotnego kryterium. Za to stosunek ekonomiczności paliwowej do przyspieszenia i owszem. Nie lubie samodzielnie bawić się mechaniką, więc kwestia niskiej awaryjności również ma duże znaczenie.

Rozważam zakup jednego z wymienionych w temacie modeli: MG ZR, ZS, Rover 25, 45 oraz 75.

Oto hierarchia wartości, które mnie intersują w nowym samochodzie:

1. niska awaryjność (najlepiej bezawaryjność - tak jak w przypadku mojego Protona, ale nic dwa razy się nie zdaża;))
2. moc pozwalająca na żwawą jazdę.
3. dobre znoszenie LPG(normalny koszt instalacji i jej własciwa współpraca silnikiem).
4. Ekonomiczność (spalanie, koszt części).

Liczę, że użytkownicy wymienionych modeli podpowiedzą, w którą stronę powinienem sie zwrócić.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 24, 2012 00:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 09:45   

Czy chcesz auto nastawione bardziej na sportowo, czy bardziej komfortowe ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 10:19   

Tak naprawdę wymieniłeś wszystkie modele MG/R - gdzie każdy z nich różni się dosyć mocno od siebie, wybór między ZR a 75 to jak wybór czy chcesz pojechać na urlop w góry albo nad morze :D :D

Lepiej by było jak byś dużo dokładniej określił swoje kryteria wyboru samochodu, wtedy łatwiej byłoby poszukać coś co będzie miało ręce i nogi ;)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Talleyrand 



Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 10



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 10:47   

Wbrew pozorom, to trudna sprawa, tak jednoznacznie swoje nastawienieokreslić;)

1. Komfort ma znaczenie drugorzędne, aby tylko klima była i poduszki.
2. Sportowy model - tak, pod warunkiem że koszty użytkowania (spalanie, zużycie części, dobry związek silnika z LPG) nie stanowią drastycznej róznicy w stosunku do "rodzinnego autka". Na pewno moc musi przekroczyć 110KM
3. Nastawiam się w większości na jazde w mieście - ruszanie z piskiem spod świateł to nie jest moje marzenie. Energiczne, czytaj bezpieczne wyprzedzanie w miescie czy na trasie jak najbardziej.
4. uważam że auto musi mieć duszę
5. bardzo wazna jest niezawodoność.
6. bagaznik rzecz wtórna, miejsce dla pasażerów równiez mało istotne, z racji mojego wzrostu(170) spokojnie mieszcze sie w wiekszości foteli kierowcy, bez zawadzania o sufit;)

Nie wiem, co jeszcze powinienem określic aby ułatwić Wam wskazanie drogi młodemu Luke S :grin: kywalker'owi
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 11:04   

Talleyrand, myślę, ze MG ZR lub ZS będzie najlepszym wyborem. Wszystko rozchodzi się teraz o silnik. W obydwu modelach spotkasz silniki benzynowe k-series w ZR, 1.4(103KM), 1.8(120KM), 1.8VVC(160KM) w ZS 1.8(120KM) i 2.5(177KM). Największą bolączką tych silników oprócz 2.5 jest tzw. HGF, czyli wydmuchanie uszczelki pod głowicą. Cena naprawy to okolice 1000zł, a nawet więcej. Dobrze zrobiona starcza na bardzo długo. Wszystkie te silniki dobrze znoszą gaz, ale tylko dobrą sekwencję. Jeśli chodzi o części, to są dostępne i nie są jakieś tam drogie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Talleyrand 



Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 10



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 11:46   

Czyli najlepiej wybrać ZS 2.5?

Na oto moto znalazłem 3 bardzo tanie ezemplarze (czy cena, aby nie jest podejrzana?)

http://otomoto.pl/mg-zs-pilne-C24704916.html

http://otomoto.pl/mg-zs-180-v6-C23526757.html

http://otomoto.pl/mg-zs-s...-C24681369.html

Ktoś gazował ten silnik? Czy dobrze myslę, że V6 oznacza dodatkowy koszt instalacji?
Jakie macie spalanie w tym modelu?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 12:02   

Kolega gazował ZT 190 czyli ten sam silnik co w ZS 180 zaraz po kupnie i zapłacił coś około 4 tys pln (nie pamiętam jakiej firmy instalacja ale raczej górna półka) wraz z robocizną i częściami.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
mzas 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 127
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 18:29   

Talleyrand napisał/a:
Ktoś gazował ten silnik? Czy dobrze myslę, że V6 oznacza dodatkowy koszt instalacji?
Jakie macie spalanie w tym modelu?


Jest pare zagazowanych V6 w klubie i chyba większych problemów z tym nie ma. Ja jednak nie jestem zwolennikiem instalacji LPG ale może też dlatego ,że pokonuję małe odległości rocznie (10-12 tys).

Jeżdżąc spokojnie ZS-em można spalić w Warszawie te ~10l na 100 km. Mi się bardzo rzadko udaje to osiągnąć. Średnie spalanie trzeba liczyć w okolicach 12-13 po mieście jeżdżąc normalnie- tzn. czasami wyprzedzić , czasami przyśpieszyć...Na trasie auto spala w okolicach 8l-8,5l co jest moim zdaniem jak na V-ke dobrym wynikiem.

Ja ze swojego egzemplarza jestem zadowolony. Nie oczekiwałbym cudów po egzemplarzach po 8 tysięcy. Czasami trzeba będzie dołożyć 2 tysiące a czasami 4 do takich aut.

Ten czarny na 99% miał coś robione z przodem bo lampa od strony pasażera jest od wersji angielskiej. Rozmawiałem o nim z kolegą Raptile

Ten srebrny o ile się nie mylę to bardzo długo się sprzedaje co może też mieć jakieś odwzorowanie co do jego stanu technicznego i wizualnego.
_________________
SPRZEDAM -- MG ZS 180 -- !
 
 
Talleyrand 



Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 10



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 18:57   

Spore spalaniem jednak jest to V6.
Przebiegi mam podobne do Ciebie, czyli rocznie 10-15 tys.
Może jednak R45 z silnikiem 1.8?
Jest sporo tanich sztuk ok 7-9 tys. z rocznika 2001-2003
 
 
eMdzik 




Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 124
Skąd: Konin/Poznań

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 23, 2012 16:12   

Hej!

Mam MG ZS 180 w gazie - różnica mocy jest odczuwalna, ale tylko jak chcesz jeździć naprawdę sportowo - za to w trasie jest znaczna oszczędność (ja robię 35-40tys rocznie). Jednak jeśli chodzi o eksploatacje to jest różnie - czasem nie ma najmniejszego problemu z częściami (zamiennikami), ale bywa i tak, że trzeba się postarać, po pytać, po szukać. Musisz się liczyć z tym, że MG ZS 180 nie ma w katalogach z częściami więc warsztaty raczej nic nie zrobią Ci od ręki poza wymianą oleju ;) no i najlepiej przywieźć część do warsztatu :) Z drugiej strony w tej cenie V6 i 180KM to opcja kompletnie bezkonkurencyjna. Ja swojego autka nie sprzedam za żadne skarby... no może za 100tys ;) ... szybciej kupię drugie ;) Jeśli ta opcja Ci nie odpowiada to w grę wchodzi MG ZR w dieslu - 113KM - żwawe, ekonomiczne - znajdziesz do 15tys po lifcie (2004-6), ale zawieszenie jak w gokarcie - tak samo sztywne i tak samo genialne w zakrętach ;) Pzdr, eMdzik.
_________________
Jutro zaczyna się dzisiaj...
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sie 23, 2012 17:50   

Jak na miasto i nie potrzebujesz tylnych drzwi to fajną opcją jest ZR. Może zerknąłbyś na linka z mojej stopki - sprzedaję właśnie mój egzemplarz. Pozdr!
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 23, 2012 21:02   

Talleyrand, na pewno dobrze trafiłeś jeśli chcesz nietuzinkowe auto z tym czymś. Śmiem twierdzić, w polskich warunkach marka Rover ma bardzo dobry stosunek nietuzinkowości do ceny i dostępności części zamiennych. Przeczytałem dokładnie Twoją wypowiedź i oto wnioski:
- Rover 25/MG ZR lub 45/MG ZS z naciskiem na te pierwsze
- gaz tylko sekwencja
- myślę, że w przypadku 25 możesz obniżyć próg 110KM do wersji 1.4 103KM
- odniosłem wrażenie, że na Twoje potrzeby i podejście do samochodów nie warto dopłacać do usportowionych wersji MG

A teraz najważniejsze - znajdź 4 ww. modele w swojej okolicy i obejrzyj je, niekoniecznie z zamiarem kupna, przejedź się nimi i będziesz wiedział, który z nich jest tym jedynym. Trzymaj się również zasady, żeby nie kupować pierwszej sztuki danego modelu, musisz się przejechać min. 2-3 identycznymi modelami, żeby mieć porównanie, który jest w dobrym stanie.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sie 23, 2012 21:55   

Talleyrand napisał/a:
Za to stosunek ekonomiczności paliwowej do przyspieszenia i owszem

Talleyrand napisał/a:
bardzo wazna jest niezawodoność


Ja z kolei zaproponowałbym 2.0 iDT. Silniczek ma co prawda stosunkowo niewielką moc ale dosyć duży moment obrotowy, co sprawia że autem jeździ się bardzo przyjemnie i z wyprzedzaniem raczej nie ma problemów (o ile nie chcesz wyprzedzać kogoś kto śmiga 140km/h). Silnik ten uchodzi za mało awaryjny, spalanie też ma niewielkie, gdyż w trasie potrafi zbliżyć się do 5l/100km a w mieście raczej nie przekroczy 7. U mnie w cyklu mieszanym wychodzi 5,6. Na Forum jest sporo tematów jak zwiększyć stosunkowo niewielkim kosztem jego osiągi dzięki czemu przyspieszenie na IV biegu od 60 do 100 i na V od 80 do 120 jest podobne jak w rajdówkach ;)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 24, 2012 06:03   

Talleyrand napisał/a:
Czyli najlepiej wybrać ZS 2.5?

Na oto moto znalazłem 3 bardzo tanie ezemplarze (czy cena, aby nie jest podejrzana?)

http://otomoto.pl/mg-zs-pilne-C24704916.html

http://otomoto.pl/mg-zs-180-v6-C23526757.html

http://otomoto.pl/mg-zs-s...-C24681369.html

Ktoś gazował ten silnik? Czy dobrze myslę, że V6 oznacza dodatkowy koszt instalacji?
Jakie macie spalanie w tym modelu?


gdzie zrzuty ekranowe tych ogłoszeń?
jak zrobisz to temat zostanie ponownie otwarty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [rover45] Proszę o pomoc !
marek501 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Mar 22, 2010 16:57
marek501
Brak nowych postów [Rover45] Ocena samochodów
luk7 Chcę kupić ROVERka 5 Pon Cze 23, 2014 22:08
luk7
Brak nowych postów [Rover 45] Proszę o pomoc przy wstępnej ocenie - Rover 45
sirus25 Chcę kupić ROVERka 9 Pią Maj 27, 2011 11:52
borek88
Brak nowych postów Rover 75 2.0 benzyna automat versus Rover 75 2.0 diesel
RobertGrym Chcę kupić ROVERka 2 Pią Lis 15, 2019 10:31
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink