Wysłany: Sob Mar 08, 2014 10:47 [R75] Zwarcie wiazki i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam mam problem z wypadaniem zapłonu na czwartym cylindrze ,nie da się wykasować błędu . Zaczęło się od zwarcia wiązki wtrysku 4 ,wiązkę sprawdziłem naprawiłem i podmieniłem świece, cewkę ,wtryskiwacz i nic. Silnik pracuje prawidłowo na wszystkie gary ,obroty nie falują. Błędy sprawdzane interfejsem Elm ,zawsze kasował błędy
Czy możliwe że coś stało się z ecu??????
Proszę o pomoc
[ Dodano: Sob Mar 08, 2014 10:47 ]
1.Włączam zapłon kasuje błędy program pokazuje że błędy zostały skasowane.
2.Wyłączam zapłon ,po chwili włączam znowu zapłon skanuje i błąd nadał istnieje .
Dlaczego nie mogę skasować błędu ?
Czy zwarcie wtrysku uszkodziło komputer silnika??? jak to sprawdzić???
_________________ Wypożyczam blokady do KV6
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 08, 2014 10:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Odłączamy najpierw minusowy (-) zacisk następnie dodatni (+) // po paru chwilach zostają skasowane dane zapisanie w pamięci ECU.
2. Podłączamy (+) dodatni zacisk akumulatora, a następnie masę (-).
ADAPTACJA ELEKTRONICZNEGO URZĄDZENIA STERUJĄCEGO (ECU)
Ponieważ obowiązuje jeszcze nakaz jazdy na światłach mijania/dziennych, polecam uruchomić silnik z włączonymi światłami. Szczególnie osobom, którym auto ma poniżej 900obr/min po włączeniu świateł. Oczywiście adaptację przeprowadzamy na PB*
1. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy do osiągnięcia nominalnej temp. 90C czyli wskaźnik na połowie.
2. Zwiększamy obroty do 1200 i czekamy 2 minuty.
Dzięki tym czynnościom urządzenie sterujące zachowuje ponownie w pamięci wartości określające bieg jałowy i inne wartości eksploatacyjne.
3. Zaleca się jeszcze przejechanie około 8 km z różnymi prędkościami, w celu zakończenia procesu zapamiętywania i doprowadzenia do normalnej pracy silnika. Aby komputer poznał cały zakres napięć podawanych przez TPS (czyli jakie napięcie odpowiada pozycji 0 i max przepustnicy) należy przez chwilę wcisnąć pedał przyspieszenia do końca.
Można użytkować auto bez wykonania powyższych czynności, jednak mogą pojawić się przez kilka/kilkanaście kilometrów takie objawy, jak nierówna praca silnika, nierównomierne przyspieszanie czy szarpnięcia. Jeśli w aucie jest LPG, to polecam przeprowadzenie adaptacji.
Aku był odłączany ,na PB tez jeździłem . Wykonam taką adaptacje nic nie zaszkodzi ,chociaż wątpię żeby to pomogło bo błąd jest natychmiast po podłączeniu aku .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum