Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] problem z 1 biegiem manual
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] problem z 1 biegiem manual
Autor Wiadomość
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 13:16   [R75] problem z 1 biegiem manual
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Mam ciągły problem z 1 biegiem w manualnej skrzyni sytuacja wygląda tak w następujących sytuacjach:

1. Silnik zgaszony wbijam sprzęgło wszystkie biegi wchodzą elagancko
2. Silnik włączony wbijam 1 zgrzyta pozostałe biegi ok
3. Silnik włączony wbijam 1 czekam 3-5s bieg wchodzi nic nie zgrzyta

Wymieniany był olej w skrzyni, odpowietrzany układ, wymieniany płyn hamulcowy

Problem jest bardzo denerwujacy zwłaszcza w jezdzie po miescie pozatym zmusza to trzymania dłuzej sprzegła

Moje pytania co może to powodować:
Padniety synchronizator 1 biegu, pompka sprzegła, coś ze sprzegłem, wysprzęglik czy coś innego nie chce nie potrzebnie wymieniac wszystkiego po koleji

Byłem u 2 mechaników którzy poza odpowietrzeniem i zaleceniu wymiany oleju nie byli w stanie w 100% stwierdzić co jest przyczyna tym bardziej ze jak sie przytrzyma dłuzej jest ok
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2012 13:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 14:06   

Synchronizator 1 biegu na moje. A jaki olej do skrzyni wlewałeś? Producent zaleca MTF94 i powiem ci ze miałem podobnie jak ty ale z 3 biegiem w Freelanderze i zmiana oleju na inny o tych samych parametrach co MTF94 nie pomogła ale jak wlałem MTF94 to zrobiło sie OK i tak już mam ponad 15kkm.
Na forum Landroverowym chłopaki napisali że MTF94 dobrze robi na synchronizatory i moim zdaniem coś w tym musi być.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 23:37   

mondigo, a ja obstawiam pompkę ;) bądź wysprzęglik miałem po podobnie po wymianie jest ok
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 10, 2012 09:25   

haszczyc, ale chyba taniej najpierw zmienić olej w skrzyni i zobaczyć a dopiero potem zdejmować skrzynie by diagnozować wysprzęglik. Jakoś nie uśmiechało by mi się wymienić pompki za 800 i wysprzęglika za 300 plus robocizna ze 600 i bym się dowiedział że olej do dupy był w skrzyni wlany.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 10, 2012 10:09   

sknerko, fakt :) olej w skrzyni zawsze warto wymienić i lepiej od niego zacząć
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Sro Paź 10, 2012 10:30   

Mam pytanie czy warto olej wymienic na ten MTF94
Mechanik mi wymienaił na nowy nie wiem jaki zapytam przy okazji
ale czy jest sens wymieniac na ten mtf skoro był wymieniany cza az taka moze byc roznica ze przestanie zgrzytać?

dodatkowe pytanie czy da sie to zweryfikowac ze pompka do wymiany lub wysprzeglik bez jego zakupu czy tez jedyna droga zeby sprawdzic to wymiana tych podzespołów ?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 10, 2012 10:51   

Jak ci zgrzyta to na każdym oleju będzie. Wymiana ci nic nie da.

Wysprzęglik i pompka to zwykła chydraulika jak w hamulcach
Wszystko da sę sprawdzić
- najpierw sprawdzić pod skrzynią czy się nie leje z wysprzęglika
- sprawdzić czy nie jest mokra pompka
- sprawdzić ewntulanie czy przewodami gdzieś nie leci
- czy jest wystarczająco płynu w zbiorniczku nad pedałem
- odpowietrzyć wszystko
- sprawdzić czy po długim wciśnięciu pedału, biegi wchodzą

jak wszytko ok to może być juz jest dobity synchronizator
Lub coś z docikiem i sprzęgło wlecze, ale wtedy inne biegi też powinny gorzej wchodzić.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Paź 10, 2012 10:59   

mondigo napisał/a:
Mechanik mi wymienaił na nowy nie wiem jaki zapytam przy okazji
ale czy jest sens wymieniac na ten mtf skoro był wymieniany cza az taka moze byc roznica ze przestanie zgrzytać?
Ma być MTF94.
mondigo napisał/a:
dodatkowe pytanie czy da sie to zweryfikowac ze pompka do wymiany lub wysprzeglik bez jego zakupu czy tez jedyna droga zeby sprawdzic to wymiana tych podzespołów ?
Na początek http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 10, 2012 11:08   

Pieta napisał/a:
Jak ci zgrzyta to na każdym oleju będzie. Wymiana ci nic nie da.

U mnie w freelanderze zgrzytała, po wymianie oleju na MTF94 nie zgrzyta juz 15kkm.

Poczytaj na forach hondy oni tez leją ten olej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 21:20   

Nie wiem co z tym olejem został niby raz jeszcze wymieniony na taki co producent zaleca
niby nie mtf ale cos tam wspolnego g cos tam nie zrozumialem podobno mechanik dzwonił do rovera Podobno mtf to tylko marka a co innego jest wazne wspolne cos tam w tym oleju
Prawda to ?:) czy... :)

Dzisiaj miałem odebrac samochod diagnoza zgrzytania po ogledzinach i testach
1. cieknie z pompki
2. w niedługim czasie do wymiany sprzegło i wysprzeglik

Pompka została zregenerowana.
Juz mam odjezdzac a tu sprzegło tak od połowy jakby chwyta
cos tam posprawdzałem kilka razy biegi 1 dalej zgrzytała ale to niby wina była sprzegła i wysprzęglika juz mam odjezdzac zadnego biegu nie wbije zgrzyt wszedzie
mechanik podszedł jakos mu sie udało i kawalek przejechał i chyba cos pierdzielneło
w sprzegle i kaplica samochodem nie da sie jechac
do wymiany sprzegło i wysprzeglik jeżeli nadal bedzie zgrzytac po wymianie to sie zdenerwuje!
bo mi tylko to wszystko sprzegło całkiem wykonczyło

Co o tym sadzicie?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 08:43   

mondigo napisał/a:
Nie wiem co z tym olejem został niby raz jeszcze wymieniony na taki co producent zaleca
niby nie mtf ale cos tam wspolnego g cos tam nie zrozumialem podobno mechanik dzwonił do rovera Podobno mtf to tylko marka a co innego jest wazne wspolne cos tam w tym oleju
Prawda to ?:) czy...

Też miałem wlany inny olej o dokładnie takich samych parametrach jak MTF94 i zgrzytała mi skrzynia, wlałem MTF94 i przestała. Pytałem na forum Land Rovera czemu tak jest, to mi napisali, że często tak jest i że MTF94 dobrze robi na synchronizatory. Podobnie piszą na forach Hondy więc coś w tym musi być. Nie wiem dlaczego mechanicy są tak uparci i nie chcą wlewać MTF94 tym bardziej, że nie jest kosmicznie drogi. Do skrzyń automatycznych to większość mechaników wleje tylko to co producent zaleca i będą murem stać ze tak ma być a manual to kichać to.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 11:04   

został wlany mtf94 texaco narazie dalej zgrzyta tzn zaraz po wymianie zobaczymy czy się rozchodzi jeżeli nie to chyba juz pozostał synchronizator chodz dziwne ze na wyłaczonym silniku badz jak sie chwilke przytrzyma sprzegło bieg wchodzi elegancko

sprzegło i wysprzęglik tez miałem wymieniane eh :/
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 12:12   

mondigo napisał/a:
chodz dziwne ze na wyłączonym silniku badz jak sie chwilke przytrzyma sprzegło bieg wchodzi elegancko

nie jest to dziwne
Synchronizator ma za zadanie wyrównać prędkości obrotowe wałka wejściowego/pośredniego i głównego/wyjściowego. Jak wyłączysz silnik i samochód stoi to nie ma tej różnicy prędkości i synchronizator nie ma co synchronizować.
http://www.youtube.com/watch?v=WMfPOfqK7ms
powód zgrzytania może być też inny. Sprzęgło mocno wlecze. Może coś być z mechanizmem docisku (np. słoneczkiem) i sprzęgło nie jest dostatecznie rozłączone

Wystarczy dłużej przytrzymać sprzęgło czy sprzęgło i jednocześnie pchać lewarek?
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 16:53   

ogolnie zeby wbić 1 bieg bez zgrzytu muszę wcisnac sprzęgło odczekac ok 3s i trzymajac dalej sprzegło wbić 1 bieg w przeciwnym razie gdy wbijam 1 bieg zaraz po wciśnieciu sprzegła jest zgrzyt
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Lis 11, 2012 20:56   

Objawy zużytego synchronizatora (3-sekundowe opóżnienie włączenia biegu pozwala na zatrzymanie się wałka w skrzyni biegów i bieg wchodzi bez zgrzytu)
_________________
rom
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Nie Lis 11, 2012 23:24   

to teraz pytania
1. czy wrzucanie biegu ze zgrzytem moze rozwalic całkiem skrzynie
2. czy dłuzsze trzymanie nogi na sprzegle robi mu jakąmś większą krzywde
3. czy lepiej zregenerować czy wymienic skrzynie biegów
4. czy jezdzic dopoki sie całkiem nie rozleci czy cos z tym robic (oczywisce po miescie jezdzi sie fatalnie i jest to bardzo denerwujące)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 12, 2012 20:29   

Cytat:
1. czy wrzucanie biegu ze zgrzytem moze rozwalic całkiem skrzynie

Może pęknąć pierścień synchronizatora i jego elementy wpadną pomiędzy zęby w łożyska i skrzynia na śmietnik.

mondigo napisał/a:
2. czy dłuzsze trzymanie nogi na sprzegle robi mu jakąmś większą krzywde

Sprzęgłu nic się nie stanie ale wysprzęglik i łożysko wyciskowe dostaje ostro w tyłek

mondigo napisał/a:
3. czy lepiej zregenerować czy wymienic skrzynie biegów

Aby zregenerować i tak musisz kupić inna skrzynie jako dawcę części. Kupić używkę i podmienić. Pojedynczych części nowych nie kupisz.

mondigo napisał/a:
4. czy jezdzic dopoki sie całkiem nie rozleci czy cos z tym robic (oczywisce po miescie jezdzi sie fatalnie i jest to bardzo denerwujące)


Robić
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Sob Gru 08, 2012 00:14   

skrzynia wymieniona wszystko śmiga
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R75 All] Workshop Manual ROVERki.pl
Zbiór wszelkich porad dotyczących aut Rover 75 oraz MG ZT
apples Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Cze 10, 2015 22:08
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Skrzynia biegów manual - problem z 2 biegiem
dawidoooffff Rover serii 75, MG ZT 45 Nie Maj 20, 2012 11:36
mondigo
Brak nowych postów [R75] 2,0v6 Problem z trzecim biegiem
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Kwi 16, 2013 20:54
czarny666xl
Brak nowych postów [R75] Problem skrzynia manual 2.0 cdt
Kasa313 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lip 14, 2014 15:19
dawidd
Brak nowych postów [problem ze skrzynia biegów manual ]
flatron946455 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lis 04, 2020 18:44
flatron946455



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink