Wysłany: Wto Paź 30, 2012 10:22 [TF] Kłopoty z ogrzewaniem i temperaturą
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Witajcie
Mam taki problem - chodzi o temperaturę silnika i ogrzewanie wnętrza.
Na wolnych obrotach nawet jak wskazówka temperatury jest milimetr poniżej poziomu z nawiewów leci zimne powietrze - od ok 2tys obrotów zaczyna lecieć ciepłe.
Czyli wygląda to tak że jak jadę to jest mi ciepło, a jak stanę na światłach to zaczyna wpadać zimno
Druga rzecz to jadę sobie trasę nie ważne czy 80 czy 400km temperatura w porządku tj. minimalnie poniżej poziomu (z tego co wiem tak powinno być). Dojeżdżam na miejsce i zatrzymuję się na chwilę żeby zamienić auta miejscami parkingowymi - TF stoi odpalony z 2 minuty i czeka aż zwolni się mu miejsce - i jak już wracam do TF żeby wjechać w miejsce postojowe to słyszę że wyje wentylator chłodnicy i wskaźnik temperatury wychyla się minimalnie poza poziom w górę. Nie wiem co działo by się dalej jakby jeszcze postał - czy temperatura leciała by dalej do góry - bałem się sprawdzać.
Co to może być? Nadmienię że w zeszłym roku była robiona uszczelka pod głowicą razem z uszczelniaczami zaworowymi oraz rozrząd kompletny razem z pompą wody.
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 10:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wszystko wskazuje na zapowietrzony ukl. chlodzenia, tak jak kolega napisal sprawdz poziom plynu, raz
dwa odpowietrz uklad - na chlodnicy masz plastikowy korek do odkrecenia bodajze 10tka - odkrec i spusc cale powietrze ( rob to na wlaczonym ogrzewaniu )
trzy - sprawdz czy nie zagnily ci przewody metalowe pod podloga, i tym samym czy plyn nie ucieka
cztery - jak juz ogarniesz to wszystko poprzednie, pilnuj auta i objawow pod katem HGF - nie jest niewykluczony
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
OK Dzięki za sugestie.
Odnośnie odpowietrzenia - rozumiem że mam nagrzać silnik do takiej temperatury żeby wskaźnik był na środku skali i dopiero wtedy odpowietrzać? Czy nagrzewać silnik na odkręconym odpowietrzniku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum