Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Schemat zmiany biegów. Jaki dla Rovera najlepszy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Schemat zmiany biegów. Jaki dla Rovera najlepszy?
Autor Wiadomość
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 10:19   [R416] Schemat zmiany biegów. Jaki dla Rovera najlepszy?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Cześć :)

Mam takie nietypowe pytanko. Może wydać się śmieszne :smile: ale w praktyce to różnie jest widziane przez kierowców a nawet i mechanik nie mógł udzielić szczegółowej odpowiedzi chociaż sam zaczął ten temat. Mianowicie chodzi mi o zmianę biegów :mrgreen:

... ( Rover 400 ma specyficzny silnik i zbyt wysokie obroty sprzyjają wypalaniu uszczelki pod głowicą ) ... .
Taką odpowiedz otrzymałem od mechanika.
... ( Zbyt wysoki bieg przy zbyt niskiej prędkości też dobry dla silnika nie jest ) ... .
Powiedzcie mi jak to jest w Roverze?

Mnie uczono, aby jeździć przy prędkości 50km/h na biegu 4 aby odciążyć silnik.

Bieg drugi wrzucam przy 15 -20 km/h
Trzeci przy 35-40.

Czy taki schemat jest dobry dla Rovera? :mrgreen:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 10:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 10:51   

Najlepiej przerzucać bieg przy 2.5/3tys obrotów.
Minimalne obroty to 2tys, ale to trzeba posiadać wprawę i trochę wiedzy, bo wtedy mocno obciążamy mechanizm skrzyni biegów.
Ogółem jest tak, jeśli rozpędzamy się bardzo powoli to można przerzucać na niższych biegach, jeśli chcemy szybciej ruszyć z miejsca to przerzucamy na wyższych obrotach.

Czy obroty k-serii nie sprzyjają... na pewno nie przed pełnym rozgrzaniem silnika, potem już mogą być.
Ogółem jednostka ta była projektowana jako wysokoobrotowa.
 
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 10:58   

Bardzo dziękuję. Ta odpowiedź mi wystarczy :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 12:36   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ogółem jednostka ta była projektowana jako wysokoobrotowa.

Dokładnie.
Jak się rozpędzasz to do 3-3,5k obr. można ciągnąć.
Jak się ślimaczysz 2-2,5k.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 20:10   

fredii napisał/a:
Rover 400 ma specyficzny silnik i zbyt wysokie obroty sprzyjają wypalaniu uszczelki pod głowicą ) .

Przy zimnym silniku tak ,ale po już dobrym nagrzaniu można śmiało kręcić wyżej, nawet do 7000 obr/min. :grin:
Ja ogólnie przy normalnej jeździe staram się, aby obroty po zmianie biegu spadały powyżej 2000, czyli kręcę najczęściej do 3000 obr/min.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 21:36   

Silnik ma specyficzną budowę, ale używa się go całkiem normalnie.
Można jeździć na niskich, ale wysokich unikać nie należy.

http://www.youtube.com/watch?v=kPbzuvwzNB4

Widzieliście kiedyś kolektor wydechowy świecący na czerwono? :D
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 17:23   

Jeszcze jedno małe pytanko. Byłem na autostradzie gdyż jak wiadomo w Polsce trudno znaleźć jakieś inne konkretne miejsce, aby sprawdzić samochody. Otóż model 416 rozpędziłem do prawie 190 km/h. Obroty podchodziły do czerwonego miejsca. Natomiast 75 maksymalnie udało mi się rozpędzić do 220 i także obroty były blisko czerwonych wskaźników. Ile czasu silnik Rovera jednego jak i drugiego można trzymać na takich obrotach? Pamiętam, że mój ojciec wyciskał z Escorta wszystko, co tylko możliwe i nic kompletnie się nie działo. Teraz „rozwala” Peugeota 508 2.2 HDi. Jak rusza to aż głowę „urywa” a na autostradzie nie ma dla niego żadnego współczucia. Także zero problemów. Czy to samo można robić z Roverem 416 i 75? Nie chcę uszkodzić sobie moich zabaweczek, ale powiem szczerze, że przy wysokich obrotach Roverki odżywają
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:01   

W R75 jaki silnik masz?
http://www.youtube.com/watch?v=kPbzuvwzNB4
Tutaj masz filmik z mordowania silnika. Jak widać długo chodzi na wysokich obrotach i nie widać aby specjalnie mu to przeszkadzało.
 
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:23   

Trzeba tylko pamiętać żeby nie katować zimnego silnika bo uszczelka tego nie lubi.
 
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:32   

ADI-mistrzu napisał/a:
W R75 jaki silnik masz?

2.5 V6
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:42   

KV6 nie wiem jak znosi wyższe obroty, ale wydaje mi się że powinien chyba nawet lepiej jak k-seria.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 20:34   

Wszystko zależy od temperatury otoczenia czyli im chłodniej tym dłużej można jechać z taką prędkością.
Ja swoim R najdłużej jechałem ok 2h z prędkością 150-190 zależnie od natężenia ruchu na autostradzie i oblegania lewego pasa przez innych.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 21:04   

fredii napisał/a:
Mnie uczono, aby jeździć przy prędkości 50km/h na biegu 4 aby odciążyć silnik.
W takiej konfiguracji to K-seria raczej nie jedzie... Powiedział bym że ten silnik bardzo lubi wysokie obroty :mrgreen: Tak jak ktoś już wcześniej napisał, trzeba uważąć kiedy motor jest zimny, nie pałować, natomiast jak się już rozgrzeje to można kręcić do odcinki i nic mu nie będzie. Ja swoim R416 tak przelatałem z 70 000 i krzywdy mu nie zrobiłem, nowy właściciel dalej śmiga aż miło
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 17:37   

Pytanie brzmi: co chcesz osiągnąć?
- dynamika?
- niskie spalanie?
- trwałość jednostki napędowej?
Bo w zależności od tego "strategia" zmiany biegów będzie się róznić.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 18:45   

Co chce osiągnąć? Dynamikę i trwałość silnika. Spalanie mnie nie obchodzi.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 18:51   

fredii, w takim razie powinieneś zaprzyjaźnić się z wysokimi obrotami :)
Ogólnie można przyjąć, że wczesne zmienianie biegów jest bardziej zdrowe dla portfela, ale niekoniecznie dla silnika (i skrzyni), późne - odwrotnie.

Jedyne zalecenia, do jakich zawsze powinieneś się stosować to:
-nie przekraczanie 3k rpm do czasu rozgrzania silnika (czyli w k-serii bardzo króko)
-obserwowanie wskaźnika temperatury w czasie i po dynamicznej jeździe (szczególnie w ciepłe dni)
-nie redukowanie do 1-ki w czasie jazdy, ten bieg służy tylko do ruszania (tu chodzi o zdrowie skrzyni)
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Paź 08, 2012 09:21   

Dodam jeszcze że K po dynamicznej jeździe dobrze jest ostudzić jak turbosprężarkę.
Więc nie gasić silnika od razu.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 12:24   

sobrus, też tak robię. Często jak wiem, że dałem mu w kość i mimo to wentylator się nie uruchamia, sam włączam klimę na max grzanie na pół minuty :] Wiem, że sprężarka obciąża, ale imo więcej z tego korzyści.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 08:30   

jest jeszcze jedna dość istotna rzecz ważna zarówno dla silnika jak i skrzyni, a i nie bez znaczenia dla portfela.- nie szarpać. Biegi trzeba zmieniać płynnie bez "kangurów" w górę i w dół, a sprzęgło puszczać powoli, bez strzałów. Wtedy nie dostają tak w kość elementy napędu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 13:50   

Pamiętam, że jak kiedyś musiałem wracać z rozwalonym układem wydechowym i każda zmiana nacisku na pedał gazu była słyszalna w pracy silnika, to najciszej było kiedy trzymałem się obrotów w okolicach 2500-2700. Poniżej tego słychać już było, że silnik się odrobinę męczy na zbyt niskim biegu, a powyżej zaczynał się ryk. Wnioskuję więc że takie obroty są dla niego najbardziej optymalne i najmniej obciążające.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Czw Cze 06, 2013 20:37
mauser
Brak nowych postów [R416] Jak zdemontować gałkę zmiany biegów?
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Cze 30, 2015 21:09
fredii
Brak nowych postów [R416] Problem z zakupieniem wodzików zmiany biegów
pasozyt23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 12, 2009 23:29
NEOSSS
Brak nowych postów [R45] Akumulator - jaki najlepszy?
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Gru 21, 2012 14:50
truten23
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZS] Jaki silnik najlepszy?
YOBACK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lut 05, 2016 10:18
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink