Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyrzucanie płynu przez korek w zbiorniczku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wyrzucanie płynu przez korek w zbiorniczku
Autor Wiadomość
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



  Wysłany: Pon Paź 22, 2012 17:21   [R75] Wyrzucanie płynu przez korek w zbiorniczku
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Zakładam nowy temat (mimo, że jest wiele podobnych) ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Od jakiegoś czasu wyrzuca mi płyn przez korek. Myślałem, że to wina korka bo był pęknięty (oderwana nakrętka od tego plastyku z uszczelkami). Wymieniłem na nowy i nadal to samo. Wyrzuca płyn, poza tym zawsze jest kupa piany przy zbiorniczku. Śladów oleju nie widać.
Czytając inne wątki, domyślam się że przyczyn może być wiele.
Nie mam pojęcia od czego to się wzięło.
Miał ktoś podobny problem? Jeśli tak to może jakieś sugestie.
Z góry dzięki.

PS:
A tak to wygląda przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu:
link
Dziwi mnie, że płyn z tego przewodu powrotnego wylewa się w dwóch miejscach, widać na filmiku. Tak powinno być czy może coś tam pękło i wywala prosto na uszczelki i potem na zewnątrz? [/list]
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 22, 2012 17:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 18:14   

tam jest 1 powrót i druga rura idzie do silnika - piana może być od tego ze leciu płyn z powietrzem - masz odpowietrzony dobrze układ? Płyn nowy/stary?Nie dolewałeś czegoś do płynu?

[ Dodano: Pon Paź 22, 2012 19:14 ]
PS
Jak masz zimny silnik zatkaj palcem ta dziurkę górna i zobacz czy dalej bedzie lecieć nizej - bedzie wiadomo czy zbiorniczek nie jest uszkodzony
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 18:26   

Płyn wymieniałem jakoś na początku roku. A dolewać to oczywiście, że dolewałem, i jakiegoś najtańszego płynu, i wody. Stąd może ta piana. Za duże koszta, żeby co chwilę dolewać i kupować płyn.
Jak zatkam ten górny wyciek to nadal leci tam na dole. Dla mnie to wygląda tak, że ten kanał w zbiorniczku od przewodu powrotnego w ściankach zbiorniczka gdzieś się rozdwaja. Albo zbiorniczek już przetarty no i powstała dodatkowa dziura, którą się przelewa.

Po mojemu to nie powinno być tego otworu na górze bo po zakręceniu korka ten otwór jest dokładnie między uszczelkami korka. Czyli płyn nie wpływa bezpośrednio do zbiorniczka tylko jest blokowany przez uszczelki. A ta górna pewnie jest słabsza no i wywala płyn na zewnątrz.
Ale to moja teoria. Nie widziałem w innych roverkach jak jest. Czy są dwa otwory czy jeden.
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 19:13   

maciasw napisał/a:
A tak to wygląda przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu:
Moim zdaniem masz za dużo płynu ... ma być ledwo na dnie zbiorniczka. Wywalanie spowodowane może być uszkodzonym korkiem ... nic innego nie brałbym pod uwagę póki co. Jeśli nie pomoże wymiana korka to pompa wody do sprawdzenia. Piana natomiast to chyba wina płynu. Na początek dobrze odpowietrz.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 20:06   

Cytat:
Myślałem, że to wina korka bo był pęknięty (oderwana nakrętka od tego plastyku z uszczelkami). Wymieniłem na nowy i nadal to samo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 22:02   

SeniorA, nowy - nowy czy nowy - używany? Nowy na pewno sprawny?
 
 
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 22:04   

Nowy - nowy. Prosto z fabryki. Czarny, 140 stopni.
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 08:18   

maciasw napisał/a:
Nowy - nowy. Prosto z fabryki. Czarny, 140 stopni.

Jedna z dziewczyn na forum tez wymieniła korek i nie dało rezultatu, dopiero drugi zadziałał dobrze. Nowy nie zawsze jest sprawny niestety.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 09:34   

z tego co pamiętam to 140 oznacza 1,4 bara a nie 140 stopni - czy sie mylę?
Dziś sprawdzę jak to u mnie wygląda ten przelew, wątpię żeby nowy korek byl zły, prędzej coś ze zbiorniczkiem.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 10:03   

sknerko napisał/a:
Jedna z dziewczyn na forum tez wymieniła korek i nie dało rezultatu, dopiero drugi zadziałał dobrze.
z tego co pisała wynika ,że wymieniła jeden korek ( z szarego na czarny) , a przyczyną perypetii było co innego .Opisała to tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69793
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 13:31   

Jeśli masz na myśli reniatkę266 to nie o niej pisałem, z tamtą panią rozmawiałem tez telefonicznie ale nie pamietam nicku ani imienia.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 16:30   

sknerko napisał/a:
Jeśli masz na myśli reniatkę266 to nie o niej pisałem, z tamtą panią rozmawiałem tez telefonicznie ale nie pamietam nicku ani imienia.


Być może chodzi o mnie, sytuacja by się zgadzała :)

Otórz tak, wymieniłam korek na nowy, czarny, oryginalny. Niestety okazało się, że był on wadliwy, miał przecięty zawór i również wypuszczał płyn na zewnątrz. Korek - niby drobiazg, ale ile najadłam się starchu, szczególnie, że wstawiłam go od razu po naprawie HGF-u.
Korek wymianiłam na kolejny i poziom płynu pozostaje bez zmian, chociaz też mam lekko ponad max w zbiorniczku (do połowy tych "żeberek")
 
 
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 21:06   

A mógłby ktoś z posiadaczy 75 sprawdzić u siebie czy po odkręceniu korka jest otworek na pionowej ściance zbiorniczka, zaraz pod gwintem? W pierwszej mojej wypowiedzi w tym poście jest link do nagrania, na którym widać o jaki otworek chodzi.
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 06:58   

W benzynie i deslu sa troche inne zbiorniczki, różnią sie własnie tym przelewem. W moim CDT tez jest jak u ciebie - chyba sa 2 dziury bo tez mi z 2 lalo. Tyle ze sprawdziłem to jak miałem gorący silnik i zatkałem palcem dziure na moment - ale widać było ze niżej tez cos leci. Sprawdź na korku uszczeki-oringi
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 08:02   

joannak25, o widzisz, a już myślałem ze mnie pamięć zawodzi :razz: . Tak o ciebie mi chodziło :smile:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 15:06   

dawidd napisał/a:
Sprawdź na korku uszczeki-oringi


Sprawdziłem. Są ok. Nowy korek.

Na tym filmiku, który wrzuciłem, widać jak płyn się przelewa. Jak w tym momencie zakręcę korek to nie wyrzuca płynu. Dopiero jak się silnik delikatnie nagrzeje. Przejeżdżam te dwa kilometry i wtedy już płyn wywala.
Może coś tam w obiegu się zatkało? Jakiś czas temu dolewałem jakiś płyn, żeby uszczelnić układ (ciekło pod termostatem). Pomogło na jakiś czas, potem znów dolałem, ale po jakimś czasie wymieniłem uszczelkę. Może to cholerstwo dolane i mające na celu uszczelnienie, zatkało układ?
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 15:30   

nie wiem czy będę miał poparcie w reszcie roverkowiczow ale NIGDY NIE DOLEWAJ DO AUTA ŻADNYCH USZCZELNIACZY. Jak dla mnie masz zapowietrzony układ albo nie drożny. Odpowietrza sie łatwo - korek kolo webasto masz i technikę opsną na forum. Wszelkiego rodzaju świństwa mające uszczelnić układ chłodniczy zapychają cienkie kanaliki w chłodnicy, oblepiają pompę itd -zawsze jest więcej szkody niż pozytku
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 16:29   

No i właśnie stało się. Posiedziałem trochę przy aucie, pogrzebałem i wyszło, że chłodnica zapchana.
Patrząc od przodu auta chłodnica jest ciepła tylko po lewej na górze, zaraz przy przewodzie który wychodzi z silnika. Reszta zimna. Łącznie z tym przewodem, który wychodzi z chłodnicy po prawej na dole.
Poza tym po prawej stronie są dwa grube przewody, wchodzący i wychodzący z chłodnicy, i w nich chyba nie ma płynu. Jak je ściskam to nic nie cofa się do zbiorniczka.

No to pozostaje udrożnienie chłodnicy. Tylko jak?
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 18:05   

maciasw napisał/a:
No to pozostaje udrożnienie chłodnicy. Tylko jak?
spuścić płyn odpinając dolny wąż i pozostałe .Zatkać korkiem dolny odpływ i napełnić górnym wejściem środkiem chemicznym do czyszczenia układu chłodzenia . Po spuszczeniu chemii, płukać małym strumieniem wody z węża przez dolne wejście do chłodnicy a potem przez górne. Ale wydaje się, że trzeba będzie jeszcze płukać blok silnika.Do przepłukania bloku,trzeba niestety wymontować termostat,podłączyć tymczasowo węża dolnego chłodnicy i płukać jej górnym wężem aż poleci z bloku czysta woda.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
maciasw 




Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: Hatfield



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 21:22   

Coś mi się wydaje, że płukanie nic nie da. Ona chyba zabita jest na amen. Zrobiłem około 60km i na dole po prawej nadal zimna. No może nie zimna a ciepła, bo się ogrzała od spływającego ze zbiorniczka płynu. W tym czasie ogrzewania brak, wywaliło chyba już płyn z nagrzewnicy. Pozostaje kupno drugiej, drożnej chłodnicy. Lipa, lipa, lipa:(
_________________
"Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zerwany korek w zbiorniczku płynu chłodniczego
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 13, 2012 09:54
lukasz5992
Brak nowych postów [R75] Wyrzuca olej przez korek
olej pluskajacy
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Paź 24, 2009 10:22
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Gotuje się woda i wywala przez korek
zxdaniel Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Cze 11, 2008 14:08
maciej
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 101 Pon Cze 23, 2014 21:44
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawaczym
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lip 23, 2009 11:15
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink