Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:08
[Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
Autor Wiadomość
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 23:03   [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum!
Mam kilka pytań dotyczących ww. silnika.
Z tego co przejrzałem forum widzę, że silnik ten praktycznie nie różni się od silnika montowanego w Roverach, m.in. 214.
W najbliższym czasie bede wysterowywal tenże silnik na Ecumasterze. Nie wiem czy na tym forum jest to popularna świnka(piggyback), jakby co odsyłam do google.
W zwiazku z tym mam kilka pytan:

1) Czy ktos posiada pinout komputera tego silnika? Lub identycznego silnika z rovera? Moze byc po angielsku.
2) Czy to jest silnik o oznaczeniu 14K4F ? Czy może innym?
3) Silnik, ktory bede grzebał nie posiada MAF, a jedynie MAP, czy tak było seryjnie?
4) Czy wieniec zebaty na wale korbowym dajacy sygnal do czunika polozenia wału jest w systemie 60-2 z tym, że dwa zęby nie leżą obok siebie lecz dokładnie naprzeciwko siebie? (180 stopni kąta roznicy położenia)
5) Gdzies widzialem schematy elektryczne silników Rovera wraz z zapisem sygnałów z oscyloskopu z powyższego czujnika, ale nie moge ich teraz znaleźć, czy ktoś może mi pomoc z tym sygnałem?
6) Układ sterowania to Motronic?

Jak mi się coś przypomni, to oczywiście będę zasypywał następnymi pytaniami :)
Z góry dzięki za wszelką pomoc, peace!
Ostatnio zmieniony przez kompot Pon Cze 21, 2010 16:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 28, 2008 23:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 01:25   

kompot napisał/a:
1) Czy ktos posiada pinout komputera tego silnika? Lub identycznego silnika z rovera? Moze byc po angielsku.

jeśli masz 16 pinowe złącze to mam, ale z głowy nie powiem, wszystko jest standardowo, L-line na 8 pinie.
Cytat:
2) Czy to jest silnik o oznaczeniu 14K4F ? Czy może innym?

jesli masz 16 zaworów to tak, jesli osiem, to 14K2F
Cytat:
3) Silnik, ktory bede grzebał nie posiada MAF, a jedynie MAP, czy tak było seryjnie?

czujniki masowego przepływu powietrza są stosowane tylko przy silnikach doładowanych więc masz tylko czujnik ciśnienia bezwzględnego :cool:
kompot napisał/a:
Czy wieniec zebaty na wale korbowym dajacy sygnal do czunika polozenia wału jest w systemie 60-2 z tym, że dwa zęby nie leżą obok siebie lecz dokładnie naprzeciwko siebie? (180 stopni kąta roznicy położenia)

w polonezie tak :cool:
w rowerkach z silnikami 16 zaworowymi po 95 roku zastosowano koło z różnicą położenia 120 stopni w celu zamontowania immo
kompot napisał/a:
5) Gdzies widzialem schematy elektryczne silników Rovera

wszystkie schematy elektryczne zarówno karowerii jak i silnika są dostępne w RAVE:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
kompot napisał/a:
6) Układ sterowania to Motronic?

podobny , ale to MEMS rovera opracowany w oparciu o motronic-bitronic boscha (z modyfikacjami, dość dużymi ;) )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 16:56   

1) Potrzebuje pełny pinout tego kompa, poniewaz bede modyfikowal sygnal z TPSa, sterowal wtryskami, zapłonem.
2) Thx
3) W ogole nie jest tak jak piszesz, ale nieważne. Rozumiem, że seryjnie tylko MAP sensor.
4) Thx
5) Zasysam własnie Rave.iso. Z tym, że schematy i te sygnały z oscyloskopu widziałem na zagranicznej stronce, może ktoś coś wie? Pilna sprawa!
6) Polecasz jakas stronke z informacjami nt. MEMSa?

EDIT:
Ad. 1) Pinout znalazłem w Autodacie, ale tylko do Rovera. 36 pinów, czujnik położenia wału 31/32 pin. Komp jest ten sam? Jesli ktos ma autodate nowsza niz 2.12@2005 to niech prosze sprawdzi czy ma w FSO poloneza z silnikiem Rovera. Dzieki!
Ad. 5) Tak tak, już wiem, widziałem to wlasnie w Autodacie!
To jest z Rovera 414 koncowka lat 90.
Nie wyglada ani na 60-2 ani na 2x 30-1 ani na co 120 stopni. Co to jest?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 01:18   

a co oznacza T??
jeśli to jeden obrót to wygląda ja 180 +jeden ząbek zlepiony przy 180+30 stopni, ale to zupełnie bez sensu...
kompot napisał/a:
1) Potrzebuje pełny pinout tego kompa, poniewaz bede modyfikowal sygnal z TPSa, sterowal wtryskami, zapłonem.

było już podawane... szukaj a znalezione Ci będzie... (ew daj znać po lykiędzie to cie poprowadzę za rączkę ;) bo dziś nie jestem w stanie ;) )
Cytat:
3) W ogole nie jest tak jak piszesz, ale nieważne. Rozumiem, że seryjnie tylko MAP sensor.

w ogóle tylko MAP ;)
kompot napisał/a:
6) Polecasz jakas stronke z informacjami nt. MEMSa?

www.Roverki.pl :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 11:24   

Tez uwazam, ze ten sygnal jest bez sensu, bo nie wyglada na nic o czym slyszalem.
1) Ok, pinoutu szukam dalej:)
3) Nie wiem za bardzo o co chodzi, bo przecież są przepływki w wolnossących autach.
6) Znajdę czym się rózni MEMS od Motronica?
Dzieki za pomoc
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 30, 2008 11:27   

kompot napisał/a:
3) Nie wiem za bardzo o co chodzi, bo przecież są przepływki w wolnossących autach.

Tak, są. Domniemam, że sTERYD odnosił się do silników ROVERkowych. ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 17:41   

Piter, moze Ty wiesz cos nt. syganlu z czujnika, pinoutu, mems vs motronic etc?
( tu koles pyta o podobne sprawy, cos tam piszesz )
Niestety nie moge znalezc na forum rozpiski pinow.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 18:00   

kompot, nie znam sie na memsie ale moze to jest to czego szukasz:


podaje link do pliku: RoverMEMS.pdf
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 18:32   

w polonezie chyba te złącza wyglądają trochę inaczej ZTCP to AndrewS albo Senn kiedyś już podrzucał tą rozpiskę w polonezie... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 18:38   

Dokładnie. Z tego co powoli wyczytuje na forum kompy sa inne niz w Roverach.
Ale dzieki bardzo blue za pdf-a!
Czy w Poldoverze da sie sterowac zaplonem przez kompa?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 31, 2008 21:49   

Generalnie kompy sa te same. Te montowane w poldkach byly tez montowane w Roverkach z lat 92-94.

Zeby na kole sa co 10 stopni czyli 34 + 2 dziury co 180 stopni.

Pinologia:

_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sob Lis 01, 2008 20:29   

Turbo dzięki!
 
 
Zibski 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Gostynin



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 21:59   

Napisz koniecznie co z tego wyjdzie :)
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:59   

Witam ponownie!
1) Czy ktoś mógłby w jednym miejscu zrobić wykaz różnic/podobieństw MEMS i Motronica?
2) Czy wtryski MPI jest w pełni sekwencyjny, czy wtryski leją parami? Z tego co się dowiedziałe na pewno wszystkie nie leją na raz, prawda to?
Dzieki, pzdr
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 26, 2008 00:17   

Akurat w kompach poldoroverowych MKC 101610 oraz MKC 103610 wtryskiwacze chodza full grupowo.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 00:33   

A widzisz, czytalem o starszych Roverach, gdzie ma byc ten sam komp.
Na przyszlosc simultaneous=bank injection, czyli fullgroup.
Pozdrawiam i kolejne bardzo dzięki!
EDIT:
Jakim interfejsem dam radę wykasować ewentualne błedy w sterownikach?
Euroscan ponoc?
KTS da rade?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 00:41   

kompot napisał/a:
Jakim interfejsem dam radę wykasować ewentualne błedy w sterownikach?
Euroscan ponoc?
KTS da rade?


Tego to nie wiem na 100%, ale tyle co sie orientuje to z tym rodzajem sterownika wspolpracuje tylko Testbook Rovera - niestety
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Gru 18, 2008 18:45   

Witam ponownie.
Poszukuję sygnału z oscyoskopu z czujnika położenia wału tego silnika. Niestety sam nie mam w tej chwili możliwości tego zrobić. Jeśli ktoś jest w stanie przesłać mi przebieg sygnału z tego czujnika będę bardzo wdzięczny.
Pzdr
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 19, 2008 09:50   

kompot a po co Ci to? Sygnalu przykladowego nie mam, ale z tego co wiem to dziury w zamachu sa na TDC, 50° BTDC, 180° BTDC, 240° BTDC, chyba dla 1 cylindra. Oczywiscie dla kola zamachowego Roverka. Dla poldka nie wiem jak to jest ze stopniami.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 01:31   

Mam gentlemeńską umowę z producentem urządzenia, że gdy dostarczę mu sygnał z oscyloskopu z ww. czujnika tego silnika, to on napisze pod to odpowiedni soft do urządzenia. Oczywiście na Politechnice nie byłoby z tym problemu, ale niestety całe moje stanowisko jest do końca roku w remoncie, co skraca mój czas wykonania całej częsci praktycznej do minimum. Dodatkowo czas ten skróci się o czas jaki bedzie potrzebowal producent na napisanie software'u.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 18:59
chudy86044
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [Polonez 1.4 16v] problem z nagrzaniem silnika
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Paź 05, 2013 16:06
mike
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink