Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400] Skończył się silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400] Skończył się silnik
Autor Wiadomość
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 18:58   [Rover 400] Skończył się silnik
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam wczoraj wracajac do domu pekl mi pasek ten co napendza pompe i alternator zadzwoniłem po kolege z holował mie do domu no i zaczelo sie oglondanie samochodu no i z ciekawosci zdjelem pokrywe od rozrządu no i psikus pekl pasek tez rozrządu no i rozbieranie pokrywy zaworów no i szklanki sa popekane czy ktos miał moze juz taki przypadek jake moga byc jeszcze skutki pekniecia paska rozrządu ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 14, 2012 18:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 19:07   

Twoja polszczyzna jest skutkiem nie uczenia się za czasów szkoły. Tego nie da się czytać. :shock:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 20:12   

Potłuc świnke wyjąc ok 600-800zł i na szrot po drugi silnik . :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 21:16   

Jeśli umiesz zdjąć głowicę , to regeneracja jej powinna kosztować 300-450 zł.( zależy w jakim warsztacie ). Jaśli silnik był w dobrym stanie , nie brał oleju , miał dobrą kompresję , to warto to naprawić .Dodając koszt uszczelki pod głowicę , nie przekroczysz w najgorszym wypadku 600zł. Kupując silnik , nigdy nie wiesz na co trafisz i wymiana też nie za darmo .Sam z głowicą nie kombinuj , musi ją zregenerować wyspecjalizowany w tym zaklad ( splanować , wymienić skrzywione zawory itd. ). Ja spotkałem się z wieloma przypadkami pęknięcia paska w dieslu i wiązało sie to tylko z naprawą głowicy .
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 21:30   

dzieki za porade, będę próbował zrobic silnik
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:16   

pelson91 napisał/a:
Twoja polszczyzna jest skutkiem nie uczenia się


Trochę OT, ale... IMO - "nieuczenie" (jeżeli już).
_________________
JeRRy
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:38   

Naprawa silnika ok 1.500 zl na dobrych częściach i taniej tego nie zrobisz chyba ze chcesz zaryzykować montażu starych zaworów :neutral: Mnie kosztowała planowanie głowicy z wymiana wszystkich szklanek i popychaczy i zaworek 1000zl do tego jeszcze uszczelka i śruby głowicy i masz już taka kwotę :neutral: Przerabiałem to rok w lutym :wink:

Najtańsza opcja jest inny silnik :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 11:57   

a jakim cudem padly obydwa paski jednoczesnie?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 12:11   

bizon napisał/a:
a jakim cudem padly obydwa paski jednoczesnie?

już ci mówię
jak strzeli wielorowkowy to wali w obudowę i uszkadza pasek rozrządu, wiele już takich przypadków było na forum
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 20:35   

tak wlaśnie sie stało, wyjąlem glowice i sie okazalo ze wszystkie zawory i popychacze do wymiany;(







Sory za moją polszczyzne ale jestem dyslektykiem

[ Dodano: Pią Lis 16, 2012 20:35 ]
Witam czy ktoś wie z jaką siłą dokrecic glowice i jak ustawic rozrząd jesli niemam znaków ??




Przepraszam za moja polszczyzne ale jestem dyslektykem
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sob Lis 17, 2012 21:38   

Dlaczego wszystkie ? Jak pasek pękł mogły być otwarte tylko dwa , góra trzy zawory i w nie uderzył tlok zginajac je i krusząc " szklanki " ( popychacze ) . Pierwsze słyszę żeby po pęknięciu paska zniszczone były wszystkie zawory i popychacze .
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 07:30   

Pewnie tyczyło sie to tego ze głowica jest szmelc.A jak beda ja regenerowac w zakladzie to przeciez powinni wymienic wszsytkie(w koncu tez nie mały koszt wyjdzie za to)
a nie sprawdzac który dobry a który nie,który jeszcze pochodzi (chyba ze jakis naprawde skromny i oszczedny zaklad,w sumie teraz to ciezko o dobry i uczciwy zakład,ale zycze powodzenia ) :lol:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 08:24   

Zawory wszystkie sie pogiely a szklanki popękały, zawory nawet niechciały wyjśc z głowicy a wszystko robie sam z teściem mechanikem
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 13:49   

Jedyne wytłumaczenie to to , że pasek musiał przeskoczyć o kilka ząbków i dopiero po paru obrotach się zerwał .Dlatego załatwił wszystkie szklanki i zawory .
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:25   

Bialy1990 napisał/a:
Zawory wszystkie sie pogiely a szklanki popękały, zawory nawet niechciały wyjśc z głowicy

To tam pewnie odlew też niezle zniewolony,ja dalbym sobie luz nia ,skoro takiego balaganu narobiło
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 17:04   

pasek pękł poniewaz pasek od alternatora wkrencił sie w rolke rozrządu i dlatego pękł a zarwory sa krzywe i dlatego zmieniam wszystko czyli zawory i szklanki a odlew jest okej. Czy ktoś wie jak ustawic rozrzad
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 18:15   

Pewnie ,dajesz pierwszy tłok(czyli ten od paska) w gmp i zawory na przepłukiwaniu (oba twarde) i wszystko. Potem na wykreconych wtryskach badz swiecach krecisz za srube wału czy lekko i rowno obraca sie (tak dla upewnienia sie czy jest na 100% ok ustawiony)

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 18:15 ]
Aha a co dokrecania głowicy to wiadomo zaczynasz od srodka przyciagac (aby w miare równo rozlozony był nacisk )
najpierw dajesz po 30Nm a potem dociagajac koncowo 65Nm (ja zwykle dociagam na wyczucie,bo nie mam klucza dymanometrycznego i nie jest zle :mrgreen: )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 20:03   

a czy ktos wie jak ustawic dolne kolo rozrządu bo niema znaku ??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 18, 2012 20:22   

Bialy1990, Jest znak musisz je zablokować na kole zamachowym. Ściągnij sobie Rave albo kup książkę Haynes :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 21:02   



Szukajcie a znajdziecie :mrgreen:
Tu masz link
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62402
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 45 1.6 2001] silnik z rover 75 do 45 ??
darthmaul Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Paź 25, 2012 11:32
leszczu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover 400] silnik
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lis 16, 2011 00:24
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ROVER 400 98'] Silnik
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sty 04, 2012 18:39
Adrian
Brak nowych postów [rover 400 1.4 16V nie chodzi silnik]
Loverover Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Kwi 02, 2018 11:04
Loverover



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink