Wysłany: Sro Lis 14, 2012 22:58 [R75] Problem z ładowaniem?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam!
Sam nie wiem czy mamy problem otóż padły nam 2 akumulatory - 1 jakiś noname po 2 latach od zakupu i Centra futura, która wytrzymała rok. Po odesłaniu na gwarancje stwierdzono, że masa spłyneła w celach (?) przez za małe lub za duże ładowanie w aucie. Pomiar przez pracownika sklepu wykazał książkowe ładowanie w każdym przypadku poza... no właśnie, przy włączonej klimie spada ono do 12-13V. Pozatym cały czas 14,3-14,4V.
Oddaliśmy alternator do regeneracji, stwierdzono uszkodzone uzwojenie. Dziś zamontowałem zregenerowany altek i znowu to samo Na postoju z włączonymi lampami, grzanymi fotelami, radiem itp 14,3-14,4V, odpale klimę 12,5-13V. W czasie jazdy cały czas trzyma okolice 14V. Jednak wystarczy się zatrzymać z włączoną klimą a światła lekko przygasają i ładowanie spada, dosłownie dotknę gazu, żeby obroty wzrosły i już jest oki... bez klimy wsio oki... gdzie szukać problemu? czy jest wsio oki? pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Gru 05, 2012 20:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 22:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pewnie po prostu pasek przy włączonej klimie się ślizga (jakby nie było to jakieś 1,5- 2 kW). Sprawdź, czy napinacz jest ok i czy koło alternatora lub sprężarki albo i główne ma może lekko zaostrzone kliny. No chyba, ze masz jakiś stary pasek.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
rozrząd zmieniony na tych wakacjach razem z paskiem osprzętu i napinaczem, mocno napięty i nie ma luzu, na pewno się nie ślizga, kompresor od klimy obraca sie lekko, łożyska w nim nie szumią...klima chłodzi oki.
kompresor na pewno nie chodzi lekko na obrotach, nawet zasprzęglony ruszysz ręką, ale jak już wytwarza ciśnienie to jest na nim niemały opór. możnaby jeszcze dla 100% pewności wymienić łożyska w altku i regulator napięcia, ale skoro jest regenerowany, to pewnie opór tkwi w sprężarce, chociaż przy tak niskim ładowaniu już powinna się kontrolka żarzyć
A spróbuj jeszcze dodać alternatorowi kabel masowy prosto do minusa akumulatora.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
to nie klima... doszedłem, że ładowanie spada w momencie załączenia wiatraka od chłodnicy. NIe zależnie czy chodzi klima czy nie. Skojazyłem, że poprzedni właścicel wyjął rezystor przy wiatraku i on odrazu idzie maksymalną mocą to może być przyczyna? czy zrypał się silnik wiatraka? na allegro widze same oporniki do dmuchawy a nie wentylatora, gdzie to moge dostac i ile to kosztuje?
to pewnie szczotki są na wykończeniu. Zrób wg artykułu Mariana i powinno być lepiej. Nawet jak się wentylator włączy, to regulator napięcia powinien w niedługim czasie napięcie podnieść, chyba, że w alternatorze brakuje już mocy.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Założony nowy wiatrak, z nowym silnikiem, nowymi przekaźnikami i rezystorem. TO SAMO...z tym, że teraz na wolnych jest 13,4 bez klimy/wiatraka a z klimą/wiatrakiem 12,5V.
Z racji, że padł aku wcześniej wsadziłem jakiegoś cipcioka - 45ah. Czy to może mieć wpływ na ładowanie? że aku jest za mały?
za mały aku nie będzie miał wpływu ale może trefny jest i tu już może psuć. Moim zdaniem szczotki allternatorta sie kończą albo cały alternator do sprawdzenia
[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 00:09 ] Markzo, zrób tak, odpal auto zmierz ładowanie bez odbiorników nawet radio wyłącz a potem włącz szybę tylną i zobacz, albo grzanie stołków, jak spadnie ładowanie to alternator do sprawdzenia. Jeżeli spada tylko z wiatrakiem z przodu, to do sprawdzenia wiązka czyli zdjąć zderzak i obejrzeć wszystko u mnie np. przetarty był przewód na samym wejściu do skrzynki przed chłodnicą.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wiązke sprawdziłęm wczoraj, była oki... alternator po regeneracji zobacze na aku z ZS'a, jak bedzie to samo bede reklamowal altka
[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 11:50 ]
założyłem aku z ZS - 60ah bosch. Na wolnych ma okolice 14V, po włączeniu grzania szyby, foteli, świateł, radia spada ale się podnosi. Po włączeniu TYLKO klimy (bez świateł itp) spada na jakies 13,5-13,7, jak odpalę światła, radio i np grzanie foteli to leci na 12,5 i rośnie do ~13... alternator?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 25, 2012 12:33
Markzo napisał/a:
wystarczy się zatrzymać z włączoną klimą a światła lekko przygasają i ładowanie spada, dosłownie dotknę gazu, żeby obroty wzrosły i już jest oki...
to jakie są obroty jak włączysz klimę na postoju ? , bo to co Ty robisz, powinien zrobić ECM , czyli zwiększyć obroty ze wzrostem obciążenia elektrycznego.Trzeba wiedzieć czy silnik ma odpowiednie obroty, bo alternator sobie radzi.
jak odpalam klime na postoju słychać jak załącza się sprężarka, oborty rosną i potem się stabilizują... ale tak czy inaczej bez żadnego obciązenia na wolnych nie ma ksiązkowych 14,3-14,4
Tak mi się wydaje że alternator (albo sam regulator napięcia) jest źle zregenerowany. Bez obciążenia powinno być 14,4V a przy włączonych światłach na moment może spaść ale powinno wrócić na 14 z hakiem. może być poniżej 14V ale niewiele i to przy maksymalnych obciążeniach, w moim altek daje radę tak utrzymać, spada do 13 jak mam mocno rozładowany akumulator. W moim grzanie dupska i światła,radio powodują spadek do 13,9
[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 14:37 ]
aha ja mam aku 72Ah
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Nie Lis 25, 2012 14:39, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 25, 2012 17:50
Markzo napisał/a:
no to jutro będe meczyl speców od regeneracji....
moi zdaniem wszystko jest dobrze,układ ładowania działa prawidłowo jeśli obroty się stabilizują na 750 po włączeniu klimy a ich zwiększanie powoduje wzrost napięcia do stabilnego poziomu w zakresie 13.2 do 14.8V, najlepiej jak jest to między 14.0- 14.4V, mierząc na zaciskach aku. np 14.1 V.
witam
ja w swoim cdt tez mam taki sam problem,
w poprzednim roverku mialem regenerowany altek i jak wentylator sie wlaczal na 2 biegu to napiecie rowniez spadalo do 13 - 13,2 v a na biegu jalowym nawet do 12,5 v
w obecnym roverku historia sie powtarza, dodam ze pomiary przy wlaczonych swiatlach itp sa w normie
ok 14,1 v (aku 80ah)
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
mamy tak samo PD. Byłem dziś w firmie od regeneracji, posprawdzali wsio i mówią, że te alternatory są po prostu za słabe do tego auta - 90ah, podobno dziś auta maja po 130-150ah. Mam go wyjąć i im zawieźć, spróbują dać lepsze uzwojenie...
15A róznicy to tak trochę sporo, co? to jest trochę ponad 200W hmm.... cztery lampy przednie.
[ Dodano: Pon Lis 26, 2012 15:45 ] Markzo, a ty kazałeś poprzednio przewijać ten altek? czemu?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum