Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000
Witam.
Zrobilo sie troszke chlodniej i pewnie wielu z was a w tym mnie zaczela dopadac zimowa awaryjnosc.
I juz od kilku dni szumi mi pozadnie rolka napinacza (sprawdzane starym, indianskim sposobem)
Dlatego pisze z prosba o jakies dobre porady dla osoby ktory bedzie to robila 1 raz ( z powodu braku odpowiedniego mechanika).
Widzialem juz kilka tematow ale dalej nie wiem jak sie do tego zabrac, jakie sa mozliwosci ew. uszkodzen i czy w ogole jest sens wymiany samej rolki.
Dziekuje i pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 06:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Lepiej wymienić cały napinacz, zdarza się, że zużywa się ośka napinacza co powoduje w konsekwencji niewspółosiowość i szybkie zużywanie paska.
Do wymiany napinacza najlepiej, by uniknąć utrudnień i uzyskać dobry dostęp do śrub mocujących napinacz zdjąć nadkole plastykowe podstwić pod silnik podnośnik typu żaba i odkręćić wsporniki poduszki. Pozwoli to na manwrowanie silnikiem góra-dół co ułatwia całą operację.
Przy okazji wymień pasek nie będziesz musiał powtarzać operacji z powodu zużycia tylko paska.
[ Dodano: Wto Lis 20, 2012 07:12 ]
Teraz dopiero zwróciłem uwagę, że masz silnik 1,8 opis dotyczy KV6, ale zalecenie o wymianie całego napinacza pozostaje aktualne.
Co do technologii całej operacji to uważam że lepiej poświęcić trochę czsu na demontaż wszelkich utrudniających dostęp części niż haratać ręce czy uszkodzić gwint np. przy krzywym wkręceniu śruby( krzywym zpowodu złego dostępu)
Napewno przydadzą się nasadki i imbusy, jak również grzechotka,pójdzie sprawniej.
Reszta zależy od tego czy będziesz robił na kanale, podnośniku kolumnowym czy na ziemi korzystając ewentualnie z lewarka
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Lis 21, 2012 06:01
czyli rozumiem, ze bezposrednio od frontu nie da rady? To pojedziemy na kanal.
A czy istnieje jakies ryzyko przy wyciaganiu lapy np. uszkodzeniem rozrzadu?
[ Dodano: Sro Lis 21, 2012 06:26 ]
Pozwól sobie poradzić Na forum znajdziesz link do instrukcji serwisowej RAVE, wielu pytań i wątpliwości można uniknąć.
Bywją też ludzie którzy nie wiedzą,że czegoś nieda się zrobić i robią to.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Lis 22, 2012 07:36
tak wiec gdy wracalem do domu zapalila mi sie kontrolka aku. zdazylem dojechac dodomu i sie okazalo, ze zostalo juz tylko lozysko.
Po sciagnieciu rolki z lapy napotkalem pierwszy problem. Nie moglem odkrecic lozyska(pozostalosci po rolce) od rolki z lapy. Okazalo sie, ze
material jsst dosc delikatny i sie po prostu rolka zlamala.
Juz zamowilem nastepna wiec zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzieki za pomoc i podpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum