Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, z racji tego, że mam uszkodzony wskaźnik temperatury w liczniku (zrobiony test) chciałbym go wymienić i mam takie pytanko. Jeszcze nigdy nie rozbierałem tych liczników i nie wiem czy da się samego wskaźnika wymienić czy cały licznik (W R200 można było sam wskaźnik wymienić) Proszę o podpowiedzi. Dzięki i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Mar 02, 2012 08:56, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 24, 2012 09:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chyba lepiej wymienić sam wskaźnik temp, ale tak czy inaczej musisz kupić całe liczniki bo nikt nie będzie się bawił w sprzedaż tylko jednego wskaźnika, a zostawiając stare zegary możesz kupić z anglika za grosze
jeśli chodzi o wymianę to tu jest fotka rozebranego licznika i wydaje się że nie powinno być problemu z wymianą tylko jednego wskaźnika
http://roverki.pl/zrob-to...dowy-w-r75.html
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
kupiłem licznik z angola, wymieniłem wskaźnik temperatury, pochodził 1 tydzień i znowu to samo pokazuje ok 3mm pod połową i na teście nawet nie dochodzi do połowy tylko tak skacze dół i okolice połowy. gdzie szukać usterki, macie jakieś pomysły
wymieniłem sam wskaźnik w liczniku. temperatura na kompie pokazuje OK. a gdy z rana przekręcę licznik to wskaźnik od razu idzie na 1/4 skali i za chwilkę wskakuje na ok 3 mm od połowy (tak samo jak stary przed wymianą). robiłem test zegarów i wyraźnie jest uszkodzony. dziwi mnie tylko to, że podziałał tydzień i znów padł.
Wymieniłeś samą wskazówkę? A co niby miało się zepsuć w starej
Silnik krokowy decyduje o tym na podstawie wartości sygnałów jakie dostaje z czujników.
Najlepiej test przeprowadzić za pomocą T4, który odcina sygnał z czujników wymuszając na siłę wartości (np. 0, 50%, 100%). Jeśli to by działało, to znaczy, że IPK jest okej, a problem dotyczy sygnału wejściowego - instalacja (wiązka) lub czujnik temp. Najprościej byłoby podpiąć inne zegary z modelu tej samej wersji silnikowej. Może to działanie było przypadkiem, poprawiłeś jakieś połączenia...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
nie wskazówkę a cały wskaźnik/zegar, przelutowałem go z licznika z angola(4 luty i dwa zatrzaski go trzymają) i działał aż do wczoraj a jak na kompie włączę temp. silnika to na wyświetlaczu pokazuje wszystko ok, temp. normalnie rośnie i utrzymuje się w normalnych warunkach także jest czujnik OK. krokowy działa prawidłowo, nie zauważyłem przez ten tydzień(jak działał wskaźnik) jakichś zmian w jego pracy, zresztą z uszkodzonym wskaźnikiem jeździłem prawie 2 lata także jakiekolwiek zmiany zauważył bym. problem leży po stronie licznika wg. mnie, coś jakby uwalało wskaźnik, tylko nie jestem biegły w sprawach elektrycznych i jeżeli wasze podpowiedzi będą jak dla laika to sobie temat ogarnę a jak nie dam rady to do elektryka oddam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum