Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam.Moze juz gdzies jest taki temat,ale nic nie moglem znalesc.A wiec przejde do sedna.Moj Roverek cos sporo pali bo w granicy 12 litrow na 100km.Nie wiem co sie dzieje.Moim zdaniem i jak rozmawiam z ludzmi to sporo za sporo.A wiec jaka jest przyczyna takiego spalania.Dodam jeszcze ,ze bardzo głośno pracuje silnik
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 13, 2012 15:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na biegu 4 biegu a przy predkosci do 60 i pokazuje na kompie a resetowalem nie raz i nic to nie daje jak leje przyklad za 100 i robie 160km no to chyba jest tragedja
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 16:45
dzidek76 napisał/a:
zanim ruszam to chodzi sobie az sie troche rozgrzeje
Ciekawe po co? Nawet webasto na postoju szybciej nie rozgrzeje oleju niż racjonalne obciążenie silnika.
Jeszcze jedno pytanie: nie masz jakichś wycieków?
Dokładnie, nie ma sensu czekać aż się rozgrzeje. Wystarczy żeby te 30-60 sekund pochodził przed ruszeniem, aby całkowicie zimnym nie jeździć, bo na postoju i tak ma ciężko się rozgrzać w taką jeszcze pogodę. Najprawdopodobniej tak wysokie spalanie masz z powodu właśnie jazdy na małych odcinkach i to w mieście. U mnie jest podobnie, dużo ponad 10L mi pali, tylko że benzyniak.
u mnie też benzyna 1.8 i spalanie wychodzi teraz zimą 10-11 miasto, krótkie odcinki
ale był też uszkodzony termostat, auto bardzo długo się grzało i podobno ma teraz palić niby trochę mniej..
_________________ "Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
Filtr powietrza byl wymieniany razem z olejami ,a do spalania to mam tak od kupna czyli od roku.Jesli chodzi o wycieki to cos tam kapie lecz nie wiem z kad.Powiem tak ,ze plynu chlodniczego mi ubywa troche a na oleju mi przybywa
Ja jeżdżę w cyklu mieszanym 60% miasto i krótkie odcinki, 40% trasa. Raczej mało agresywnie - max 2,5tys obrotów.
Wcześniej miałem CDT z 2000r z manualną skrzynią biegów i przy normalnej jeździe wychodziło mi około 7/100, przy super oszczędnej nawet 6/100.
Jeździłem nim na kołach 15'' o szerokości 195, filtry i oleje wymieniane co 15tys. Przebieg auta min 230tys km. Piszę min, bo na pewno był kręcony - na komputerze było jakieś info że z licznikiem coś nie tak
Teraz mam CDTi z 2004r, automat, koła 17'' szerokość 225, filtry i oleje wymieniane tak samo co 15tys. Przebieg 155tys km. Miałem wcześniej uszkodzony termostat i nie dogrzewał się silnik. Latem przy normalnej jeździe palił mi około 8,5/100, przy super oszczędnej około 7,9/100. Teraz zimą przy uszkodzonym termostacie wyszło około 10l/100km. Wczoraj po naprawie termostatu robiłem trasę 200km i przy oszczędnej jeździe wyszło 7,3litra - cały czas praktycznie 90-100km/h.
Czy coś mógłbym sprawdzić, zmienić żeby jakoś zmniejszyć to spalanie? Na pewno zmienię koła na mniejsze R16/205 lub 215.
Może jakieś pomysły??
grregg, spalanie średnie sprawdzałeś poprzez komputer pokładowy czy poprzez tankowanie do pełnia i przeliczenie ile ci spaliło na 100km?
Patrzę i na komputer i ile wchodzi do baku Na podstawie z 10 baków wychodzi, że komputer zawyża o jakieś 0,3-0,6l/100km także jest w miarę dobrze skalibrowany.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Gru 16, 2012 16:45
grregg napisał/a:
Wczoraj po naprawie termostatu robiłem trasę 200km i przy oszczędnej jeździe wyszło 7,3litra - cały czas praktycznie 90-100km/h.
Czy coś mógłbym sprawdzić, zmienić żeby jakoś zmniejszyć to spalanie?
Oprócz kółek zmień skrzynie na "manual" . Mi w trasie, przy takiej jeździe jak Twoja(90-100km/h) na kołach 205/65/R15, spalanie wyszło 5,1L. No niestety - w mieście, na krótkich odcinkach wypija 9-11 literków na 100
Oprócz kółek zmień skrzynie na "manual" . Mi w trasie, przy takiej jeździe jak Twoja(90-100km/h) na kołach 205/65/R15, spalanie wyszło 5,1L. No niestety - w mieście, na krótkich odcinkach wypija 9-11 literków na 100
Ja powiem krótko, mam pierwszy automat w życiu i nie ostatni. Cena wygody to ok 1,5-2l więcej niż manual ale i tak warto
Ja też mam automat i to jeszcze z tuningiem do lekko ponad 134KM ze 111KM i w trasie spalanie na popsutym termostacie miałem ok 5,7l/100 (trasa 320km) na oponach 16'' 215, na krótszych trasach z większym zagęszczeniem wiosek i przejazdem przez kilka miast bez obwodnic wychodziło ok 6,3l/100, na autostradzie 7-7,5l/100 jadąc ok 130km/h, przesiadka na zimówki 15'' 195 zatankowanie shell'owego powera i ta sama trasa gdzie było 6,3l/100km na zwykłym paliwie z NESTE, spalanie spadło do 4,9-5,0l/100km. Obecnie mam naprawiony termostat spalanie po mieście takie same jak na zepsutym nie miałem okazji sprawdzać na razie trasy pozamiejskiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum