Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Nie wiem czy się cieszyć czy może płakać. Auto zaczęło ciszej pracować. Jak wiadomo silniki diesla w R45 dość głośno pracują a mnie spotkała wczoraj jak wracałem z pracy niespodzianka. Roverek zaczął ciszej chodzić. Przy obecnych temperaturach pali po pół obrotu i nie pracuje tak głośno. Bzyczy na początku chyba zawór EGR. Ale co zauważyłem to obroty tak jak by nie były równe chociaż wskazówka jest tak jak należy. Oczywiście od razu po odpaleniu jest troszkę wyżej ale po chwili spada do normalnego poziomu. Co zauważyłem. Wczoraj ubytek płynu chłodzącego ale nie wywala go wydechem i nie ma w oleju. Czy cieknie jakimś przewodem tego nie wiem bo wszędzie mokro i nie widzę. Dzisiaj po odpaleniu pochodził może 10 min. i w zbiorniczku płyn był cieplutki. Mam się czym martwić czy to dobrze że ciszej pracuje? Ma ktoś może jakiś pomysły? Bardzo proszę o porady i z góry bardzo dziękuję.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 17, 2012 10:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie czy mu nie dolega to nie wiem. Chodził dość głośno. Nie wiem jak to opisać. Tak bardzo twardo ale nie wiem czy to dobre określenie. Teraz chodzi znacznie ciszej jak by był jakiś jtd czy cdi. Pali dość ładnie nić dodatkowego się nie świeci na desce. Tyle tylko, że znacznie ciszej chodzi. Tak jak by nie wiem pracował na trzech cylindrach tylko, ale silnikiem nie trzęsie i obroty jak widać dobrze. Mam tylko takie wrażenie że nie równo pracuje. I mocy tez mu nie brakuje. ładnie ciągnie nawet na 5-tym biegu. Pomyślałem że może rozrząd przeskoczył ale chyba by były trochę inne objawy.
Minimalnie mógł zmienić się kąt wyprzedzenia zapłonu - pasek się uciągnął, ułożył... ciężko odpisać, ale są znane przypadki zmiany bezingerencyjne. Jeśli kąt np. się przyśpieszył, silnik pracuje ciszej i bardziej miękko, nie wpływa to źle na jego żywotność. Można powiedzieć, że jeśli ma osiągi, odpala prawidłowo i się nie dławi, to wszystko jest ok.
A można jakoś sprawdzić ten kąt wyprzedzenia zapłonu? To, że chodzi ciszej raczej mi nie przeszkadza i nawet mnie raduje. Ale wolałbym mieć pewność że Twoja teza kruszan jest słuszna. I szczerze mówiąc wolałbym, żeby tak było.
A i dodam jeszcze, że nie dawno bo tydzień temu miałem dość groźnie wyglądający wyciek oleju. Pękł przewód który jest za alternatorem. Został wymieniony dolałem oleju i śmigam. Podczas naprawy tej usterki był demontowany alternator i mechanik założył mi nowy pasek wielorowkowy.
[ Dodano: Wto Gru 18, 2012 08:53 ]
Zlokalizowałem przyczynę ubytku płynu chłodniczego. Cieknie z węża górnego który idzie od chłodnicy pod górną rurą od intercoolera. Taki krótki wąż który zaraz jest łączony w taki jak by trójnik. Ma ktoś może namiar na taki wąż? Zapytałem również na forum w dziale giełda - kupię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum