Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Bylem na komputerze,wykazalo mi dwa bledy
P 0605 i P 0500
Wyszukalem ze pierwszy to -Blad wewnetrzny kontroli modulu odczytu ROM
drugi -wadliwe dzialanie czujnika predkosci pojazdu
Co do drugiego to predkosc pokazuje mi prawidlowo,a z tego co wiem czujnik jest w prawym przednim kole i odpowiada tez za wskaznik paliwa.To wszystko dziala.Przestal mi dzialac tempomat,czyli moglby byc czujnik lewego kola,Czy to moze o ten czujnik chodzic? Blad P0605 potrafie przeczytac,ale kompletnie nie wiem o co chodzi.Moze mi ktos na chlopski rozum to wytlumaczyc?Mechanik wogole nie wiedzial co to za blad,tylko mi go wykasowal
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 17:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 19:22
grota10 napisał/a:
,Czy to moze o ten czujnik chodzic?
tak , bo ten czujnik ABS też daje dane o prędkości auta, tylko że dla ECM do sterowania silnikiem na postoju .Czujnik ABS prawego koła jest dla mikroprocesora zegarów.
[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 18:48 ]
grota10 napisał/a:
P0605 potrafie przeczytac,
ECM też odczytał błąd w informacji i zostawił go w pamięci.Poczekaj czy po skasowaniu błąd się powtórzy.Kontrolka ABS się świeci ?
kontrolka abs i hamulca recznego juz rok sie swieci bo nie moge znalezs pompy ABS z kontrola trakcji.A co konkretnie oznacza ,tak lopatologicznie ten blad P0605?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 19:48
ECM nie wie czy auto na wolnych obrotach silnika ,jedzie czy stoi , w związku z tym nie wie czy wdrożyć inne sterowanie np.wtryskiem paliwa. A na wolnych obrotach na postoju chodzi równo i ma właściwe obroty ?.
Jesli nie wie,to czy moze tego byc skutek taki ze silnik gasnie,albo ma ciezki rozruch czasami? Szukam przyczyny(srednio raz na kilkadziesiat odpalen) ciezkiego rozruchu silnika,nie zaleznie cieplego czy zimnego.Od kiedy ktos mi grzebal w webascie,czasami rano kiedy zapale po kilku sekundach zgasnie,pozniej juz chodzi normalnie,albo dlugo musze krecic zeby zaskoczyl(rzadko,ale sie zdarza)Dlatego pojechalem na diagnostyke,ale tym swoim komputerkiem nie wiele mogl mi pomoc.Jesli te dwa bledy nie powinny miec wplywu na takie zachowanie,to dalej nie draze tematu,bo i tak sie na tym nie znam.Domyslalm sie tylko ze wina lezy po stronie pieca,bo kiedy wtyczki odepne to jest znacznie lepiej.Nie wiem czy piec ma wlasny program,ktory mozna skopac komputerkiem.Jesli tak to wlasnie mnie spotkalo.
Podłączę się pod temat.
Ja ma taki sam problem - po wymianie tarczy hamulcowych z tyłu świeci mi się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. Byłem ponownie w tym samym warsztacie na kompie i diagnoza 1 - poślizg prawego koła, okładziny przód, i czujnik ABS prawy tył. Po skasowaniu błędów i ponownej jeździe pali się tak samo, ale wykazuje tylko błąd czujnika ABS prawy tył. Podejrzenie czujnik ABS tył (uszkodzony lub zabrudzony), uszkodzony pierścień magnetyczny lub pompa ABS.
Jak można sprawdzić co jest faktycznie uszkodzone bez wymiany na nowe wszystkich części ? (zaznaczam, że mi powiedzieli iż łożysko jest dobre, ale to i tak nie wyklucza uszkodzonego pierścienia magnetycznego).
Czy czujnik ABS można jakoś sprawdzić nie rozkręcając koła ?
Oddałem do warsztatu - i dobrze - sprawdzili i powiedzieli, że padł pierścień magnetyczny w piaście więc 300 zł poszło sobie.
Ale dzięki tej usterce b. dużo się dowiedziąłem - gdybym tylko miał garaż to bym se sam wszystko porobił.
Dzięki wszystkim za odp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum