Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wolno wchodzi na obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wolno wchodzi na obroty
Autor Wiadomość
panogor 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 15:40   [R75] Wolno wchodzi na obroty
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam mam następujący problem z moim Roverem 75 2.0 CDTi.

Kiedy wciskam gaz strasznie wolno wchodzi na obroty od 2 tys dopiero jest ok, nie ma różnicy czy jest na luzie czy wrzucam bieg jest strasznie wołowaty, na światłach biorą mnie nawet cienkie. Dodatkowymi objawami jest delikatnie falujący obrotomierz, a czasami gdy stoję w korkach zaczyna się dziwnie trząść. Czego to wina może wtryskiwaczy jeżeli tak to czy istnieje jakis domowy sposób na ich czyszczenie czy trzeba to oddać do warsztatu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 01, 2010 15:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 17:25   

panogor, na początek odepnij przepływomierz. Egr do przeczyszczenia na pewno i zaworek od niego. A co do tego falowania, to sprawdź czujnik oraz samą wtyczkę od czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
jesse 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 121



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 18:47   

u mnie jest podobnie na wolnych obrotach obrotomierz lekko faluje tak, jakby się dławił.Gdzie jest ten czujnik na listwie CR ,może jakieś fotki?Czyściłem równiez EGR i filterek od EGR,ale nic mie pomogło.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 19:17   

czujnik na listwie CR
 
 
jesse 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 121



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 19:34   

miałem przy tym czujniku dwa przewody oberwane,ale były inne objawy.Czy ten czujnik da się wykręcić i przemyć?
Ostatnio zmieniony przez MaReK Sro Lip 14, 2010 16:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 20:30   

jesse, ostatnio go wymieniałem ,ale zwalałem kolektor,moze jakoś odkrecisz bez odkrecania kolektora,niema tam raczej nic do przemycia :wink:
Jakie miałeś objawy??
 
 
panogor 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 09:50   

Mam jeszcze jedno pytanie gdzie jest EGR ?
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 02, 2010 12:21   

panogor, EGR WIdoczny jest na zdjęciu powyżej, to taki metalowy dość duży grzybek przykręcony do kolektora dolotowego po prawej stronie na zdjęciu, do niego dochodzi rura za IC, a od tyłu druga, mniejsza metalowa rurka.

Czytałem gdzieś, że falujące obroty mogą być przyczyną uszkodzonego czujnika wału korbowego, ale póki co należy wykluczyć inne rzeczy.
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza? wymieniałeś też odmę? to są podstwowe sprawy
 
 
 
panogor 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 18:48   

Tak całkiem niedawno był wymieniany. Sprawdze to wszystko i zobaczy czy cos dało.

[ Dodano: Pią Lip 02, 2010 19:48 ]
Egr odkręciłem i wyczyściłem od środka było tam coś w rodzaju błota z oleju (osad na sciankach). Czujnik sr sprawdziłem tz nie ma żadnych wyrwanych kabli itp bo tylko tak chyba sie go sprawdza. Jedyne czego nie odpiąłem to przeplywomierza bo też nie wiem gdzie jest. Ale i tak czyszczenie tego erg pomogło najlepiej czuć to ruszając pod górkę, ale obrotomierz nadal trochę faluje. Dzięki i tak za dotychczasowe rady, ale może jest to coś jeszcze. I jeszcze jedno jak odpaliłem go bez pokrywy to z gwintu od śrubki po lewej stronie leciala ropa (chyba) czy to normalne ?

Ps. Filtr powietrza zmieniałem 1tys km temu około.
 
 
jesse 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 121



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 19:22   

domel-x mówisz o tym czujniku pod kolektorem ,a mi chodzi o czujnik na listwie CR.Jak miałem przerwane dwa przewody to wolno się rozpędzał ,wciskałem gaz do dechy a roverek nie chciał rwać do przodu ,dopiero jak popuściłem lekko gaz zacząl sie wolno rozpędzać ,tak jakby brakowało mu paliwa.W związku z tym mam pytanie czy ten czujnik jest wykręcany i czy czyszczenie go coś da.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 21:17   

jesse, pod kolektorem masz wspólną rure(listwa CR) na końcu masz czujnik ten o którym mówimy :wink: jest wykrecany ale niema tam co czyscić,na obrazku masz akutat od dołu ten czujnik
 
 
panogor 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 00:51   

Przepływomierz był zrąbany, odłączyłem go i narazie tak zostawiam bo z tego co czytałem nie ma to wpływu na zdrowie silnika tylko nieznacznie zwiększa spalanie. Czujnik na listwie CR sprawdzony, a egr wyczyszczony. Pomogło prawie na wszystko, ale strzałka obrotomierza jak falowała tak faluje niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny czy włączona jest klima czy nie może trochę mniej faluje niż przed przed powyższymi zabiegami, ale nieznacznie.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 08:27   

panogor napisał/a:
Przepływomierz był zrąbany
Może jest tylko brudny. Spróbuj go wyczyścić preparatem do czyszczenia przepływomierzy.
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 06, 2010 18:29   

Witam tez chcialem przeczyscic przeplywke tylko mam pytanie, zrobilem fote tej przeplywki i czy przeczyszczenie jej polega na odkreceniu tych dwoch srubek i wyciagnieciu wkladu? jesli tak to jak nazywa sie ten klucz do odkrecenia tych srub bo w nich sa jakies bolce i nie moge tego odkrecic...
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 19:04   

jarekb, to są torxy z zabezpieczeniami,odkręć całą przepływke albo jakims małym płaskim próbuj i wkręć inne np.na krzyżak
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 16:43   

jesse, otrzymujesz ostrzeżenie za usuwanie treści postów w tym temacie. To, że edycja postów jest dostępna, nie oznacza, że można je dowolnie usuwać czyniąc temat nieczytelnym.

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 17:43 ]
Administrator forum przywrócił treść postów jesse.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 11:13   

panogor napisał/a:
Przepływomierz był zrąbany, odłączyłem go i narazie tak zostawiam bo z tego co czytałem nie ma to wpływu na zdrowie silnika tylko nieznacznie zwiększa spalanie.


Odlączony przepływomierz nie tylko nieznacznie zwiększa spalanie. Powoduje również gorszą pracę silnika na bardzo niskich obrotach i konieczność częstszej zmiany biegów. Przy zejściu poniżej 1000 obr/min (na obrotomierzu czyli ok. 1200 w rzeczywistości) auto poszarpuje - przynajmniej u mnie. Przyspieszanie z niskich obrotów jest mniej płynne. W trasie z kolei silnik niechętnie przekracza 3500 obr.

Nie wpływa to na żywotność silnika, ale jazda takim autem w mieście jest dość męcząca.
Jeździłem tak trzy tygodnie i po zamontowaniu nowej przepływki i kompensatora odczułem dużą ulgę. Mogę sobie na dwójce puścić nogę z gazu i się toczyć bez szarpania. Po dodaniu gazu auto "idzie" płynnie. Jedyne co ci mogę polecić to zakup kompensatora (Mafam) z Wielkiej Brytanii. Możesz to podpiąć do twojej starej przepływki, a jak całkiem siądzie to dokupisz sobie Pierburga w Polsce od Mercedesa CDI w cenie 250 zł. Tylko koniecznie wersję M75p z czujnikiem temperatury IAT (Są dostępne również wersje M75 bez tego czujnika, ale cena jest taka sama więc nie ma sensu tego kupować).

Pozdro
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 22:07   

musisz mieć coś nie tak jeśli szarpie po odpięciu przepływki ,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 10:01   

PHJOWI napisał/a:
musisz mieć coś nie tak jeśli szarpie po odpięciu przepływki ,


Szarpał na bardzo niskich obrotach jak się dodawało gazu. Przy puszczeniu nogi z gazu i wejściu na najniższe obroty nic nie szarpał (np. przy dojeżdżaniu do świateł na trójce).
W tej chwili tego zjawiska już nie ma. Masz jakieś pomysły co mogło powodować takie zachowanie?

Pozdro.
 
 
 
luzik2oo6 



Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Sty 27, 2013 17:09   

Witam . miałem falujące obroty w swoim roverku . Problem rozwiązałem poprzez naciągnięcie paska rozrządu. Paska nie zmieniałem a tylko naciągnołem i wszystko gra a ponadto pięknie odpala w mrozy -20 stopni C. Prawidłowo co 20 tyś km trzeba regulować napięcie paska rozrządu. Jeśli chodzi o wolne wkręcanie się na obroty należy poluzować pompę i troszkę przestawić na pracującym silniku efekt zauważysz przy minimalnym przesunięciu pompy. Wtedy dokręcasz pompę i się cieszysz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sam wchodzi na obroty i je trzyma???
witalis31 Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Gru 29, 2010 11:53
shadowrider
Brak nowych postów [R75] 2.0 Benzyna V6 - sam wchodzi na obroty.
markson43 Rover serii 75, MG ZT 15 Nie Kwi 23, 2017 18:06
markson43
Brak nowych postów [R75] Nie wchodzi na obroty i strasznie dymi
cycu Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Cze 01, 2009 20:17
okrutnik
Brak nowych postów [MG ZT] nie wchodzi na obroty, już nawet nie zapala
lagi Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Sty 27, 2015 15:42
lagi
Brak nowych postów [R75] Nie wchodzi na obroty? nabiera moc później
lovemuzik Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Kwi 29, 2009 05:18
mimo66



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink