Forum Klubu ROVERki.pl :: [LandRover Freelander] prosba o porady
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[LandRover Freelander] prosba o porady
Autor Wiadomość
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 24, 2013 19:23   [LandRover Freelander] prosba o porady

Chce kupić Freelandera 1.8 B, LPG, rocznik 98-00 (wolałbym młodszy ale budżet nie jest duży).

Mam jakieś rozeznanie w samochodach, ale nigdy nie miałem do czynienia z takim.
Obawiam się napędu, jak sprawdzić czy jest w pełni sprawny? Na co zwrócić uwagę ?

W kilku ogłoszeniach napotkałem się że np jest odłączony jeden wał...

I ogólnie na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę w tym modelu.
Ostatnio zmieniony przez mariryb Pią Sty 25, 2013 08:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 24, 2013 19:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 14:27   

mariryb napisał/a:
Chce kupić Freelandera 1.8 B, LPG, rocznik 98-00 (wolałbym młodszy ale budżet nie jest duży).


Najlepiej jest szukać modelu po 2001 roku TD4. 1.8, lpg nie jest najlepszym rozwiązaniem.

mariryb napisał/a:
Mam jakieś rozeznanie w samochodach, ale nigdy nie miałem do czynienia z takim.
Obawiam się napędu, jak sprawdzić czy jest w pełni sprawny? Na co zwrócić uwagę ?


Co do napędów to Ci zbytnio nie pomogę, sporadycznie przyprowadzam jakiegoś LR, a przy zakupie pomaga mi zaprzyjaźniony mechanik, zajmujący sie jedynie tą marką.

mariryb napisał/a:
W kilku ogłoszeniach napotkałem się że np jest odłączony jeden wał...


Może być kilka powodów, uszkodzone napędy, oszczędność na paliwie(bez tylnego wału pali mniej), ale jest to mała oszczędność. Jeśli kupuje się autko terenowe 4x4, to po kigo francuza odłączać jedną oś? Nie rozumiem takich ludzi, ja zawsze sie godze ze spalaniem auta. Jeśli tyle przewidziała fabryka, to tyle musi spalić. Nie jestem milionerem, ale jesli kogoś nie stać, to niech jeździ Tico w gazie.

Cytat:
I ogólnie na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę w tym modelu.


Na cwaniaczkowatych sprzedających. Głównie na napędy, lecz auto za małe pieniądze, nie bedzie miało ich w idealnym stanie. Silnik jeśli uparłeś się na 1.8, a głównie uszczelka pod głowicą. Lecz to nie jedyna wada tych silników. Zawiesznie. Popony w przyzwoitym stanie, bo nie są najtańsze. Jeśli ze zdejmowanym dachem i szyberdachem to sprawdziś szczelność uszczelek. Jeśli będzie to przekładka z anglika to jak jest ona wykonana. GŁÓWNIE CZY MAGLOWNICA JEST Z LAND ROVERA! JEŚLI Z OPLA TO ODPUŚĆ OD RAZU.

Jeśli będziesz miał coś na oku to daj linka.
_________________
:)
 
 
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 25, 2013 14:45   

Dzięki za wskazówki.

Od zawsze jeżdżę benzyną lub LPG i do Diesla nie przekonam się chyba nigdy.

Do tej pory była omega z silnikiem 3.0 więc wiem co to spalanie. wprawdzie liczymy teraz na mniejsze w tym silniku, osiągi już nie są tak ważne.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 15:45   

ooo to widzę kolega tak samo jak ja się przesiadl ;) Ja też 2 miesiące temu sprzedałem omegę. Ale polecam dieselki w roverach.
_________________
:)
 
 
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 27, 2013 23:09   

A jak sprawdzić czy napędy są ok? Jak objawia jeśli coś jest uszkodzone? I co może być w nich uszkodzone?
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 00:01   

sam jezdzilem monza z 1982r z silnikiem omegi tyle ze tam sa 204 km pod maska ;p a frelek ma chu****owe osiągi i do tego wielkie spalanie slyszalem tez ze jest strasznie awaaaaaryjny jednak czytalem wiele pozytywnych opini o dieslu ale w wersji po liftowej o ile sie ne myle;p
 
 
 
patryk1313 



Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 15:15   

Cześć kilka lat temu miałem Freelander z 99r z zwykłym silnikiem diesla 1.9 z jakiegoś japońca chyba,nie pamiętam z czego wkładali.Silnik rewelacja dużo lepszy od TD4.Największym bólem tego auta są napędy ponieważ są STAŁE. tzn że nie da się ich rozłączyć.Działą to tak iż w większości gdy jedziesz na asfalcie napęd jest z kół przednich ale gdy pojawia się uślizg załączając tylne koła.
Najważniejsza w napędzie jest WISKOZA jest to stalowy gruby pierścień pomiędzy wałami napędowymi widać to pod autem mniej więcej w połowie auta takie zgrubienie na wałach...
I to jest sprawa beznadziejna:)
Wiskoza to sprzęgło wiskozowe tzn. w tym stalowym pierścieniu jest olej i są takie jakby blaszki...:P
działą to tak że te blaszki w tym oleju się łączą lub rozłączają.
sprzęgło wiskozowe jak każde sprzęgło się kiedyś kończy +- 180tyś km w zależności jak się jezdzi
Jak kupisz auto z wadliwym wisko co jest baaaaarzdo prawdopodobne to uszkodzenia możesz zrobić b duże.
Wisko uszkodzone jest złączone non stop tzn że non stop jest napęd 4wd a to oznacza że są olbrzymie opory na kołach np w czasie skręcania itd
Zniszczysz w konsekwencje przekładnie kierowniczą skrzynie pseudo reduktor itd.
W trakcie jazdy próbnej sprawdz:
Zrób kilka ósemek skręc w prawo lewo na max i rusz sprawdz czy nic nie zgrzyta trzeswzczy skrobie warczy burczy trzaska itd wszystkie dzwięki wynikają czesto z naprężeń a naprężenia z stałego załączenia wisko tzn z zepsutego wisko.
2 sprawa sprawdz ogrzewanie bo często jest słabe..
3 sprawa jeśli anglik po przekładce to spytaj się na jakich częściach przekładka,wkładają maglownice z espero i astry 1 pasuje ale....
na 20-30 tyś km ponieważ jest za delikatna a landek swoje waży i jego koła też.
Na dzień dzisiejszy kupił bym landka europejskiego i nastawił się na wymianę sprzęgłą wiskozowego.i wtedy masz spokój.
Wisko na allegro 2 tyś zł.
aha..
jest jeszcze opcja że kupisz landka z przednimk napędem wtedy to oznacza że ktoś by nie zniszczyć auta wyjął wał napędowy.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 15:36   

Kolega wyzej w miare jasno opisał słabe punkty ferdka.
dodam ze brak reduktora równiez doskwiera,i te nieszczesne przeniesienie napedu.
Jesli jednak decydowałbys sie na niego to równiez polecam z przed 2000r (przynajmniej jest prosty i w miare tani w eksploatacji )pozniej juz kladli silniki TD4 wiec juz na CR ,o benzyniakach nie wypowiadam sie bo rewelacji nie ma .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 16:12   

patryk1313 napisał/a:
Działą to tak iż w większości gdy jedziesz na asfalcie napęd jest z kół przednich ale gdy pojawia się uślizg załączając tylne koła.


Tu delikatny błąd. Napęd Land Rovera Freelandera to 80% przód i 20% tył w przypadku sprawnych napędów. A dalej tak jak kolega napisał, po utracie przyczepności w ciągu bodajrze 1,5sec załącza się napęd 50/50%.

patryk1313 napisał/a:
Wisko na allegro 2 tyś zł.


W internecie reklamuje się pewna firma, chyba z Wąchocka i kuzyn wysyłał do nich Wisco. Koszt regeneracji to wtedy było 600zł, na allegro też chyba mają oferty. Robią na częściach Land Rovera. Jeśli oddasz je do regeneracji i będziesz jako tako dbał, to sprawne będzie przez długie lata. U kuzyna już chyba 80tysięcy km i jak nowe.

w 100% Orginalne sprzęgło viscotyczne i to jeszcze nowe ciężko dostać.
_________________
:)
 
 
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:14   

Wielkie dzięki Panowie, to teraz już wiem czego się spodziewać.

W sytuacji jeśli już jest rozłączony wał i tylko przedni napęd. I niby jeździ normalnie to tak go użytkując sa jakieś konsekwencje oprócz warunków jezdnych. Nic się nie dzieje ze skrzynia? Czy jest błąd kontroli trakcji?

I co do słabego ogrzewani to kwestia wymiany termostatu ?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:32   

mariryb napisał/a:
W sytuacji jeśli już jest rozłączony wał i tylko przedni napęd. I niby jeździ normalnie to tak go użytkując sa jakieś konsekwencje oprócz warunków jezdnych. Nic się nie dzieje ze skrzynia? Czy jest błąd kontroli trakcji?

Raczej nic negatywnego powinno sie nie stac,zreszta sporo w ten sposob jezdzi ferdków bo wisko nie tania sprawa.
mariryb napisał/a:
I co do słabego ogrzewani to kwestia wymiany termostatu ?

m.in tez choc przyczyn moze byc multum,ale od tego mozna zaczac.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:48   

patryk1313 napisał/a:

Zrób kilka ósemek skręc w prawo lewo na max i rusz sprawdz czy nic nie zgrzyta trzeswzczy skrobie warczy burczy trzaska itd wszystkie dzwięki wynikają czesto z naprężeń a naprężenia z stałego załączenia wisko tzn z zepsutego wisko.


Będzie to łatwo słyszalne dla stojącego koło samochodu ?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 18:01   

Wyczujesz to jak bedzie gieło cała buda :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
patryk1313 



Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 18:52   

słyszalne jest w środku dla kierowcy niesie się po maglownicy itd z dołu prowadząc auto usłyszysz a i jeszcze jedno często jak jest marnie przerobiony anglik i maglownica GM Opel to w jedną stronę może mieć lepszy skręt w drugą gorszy,nie żartuje.
Nie kupuj FR z przednim napędem bo to już jest kombinowane auto w dodatku bez sensu.
Zastanawiam się nad kupnem R75 i od razu wymienić wysprzęglik na BMW sprawdzić uk chłodzenia. w FR lepiej wymienić od razu wisko i mieć spokój i wiesz co masz.
Co do ogrzewania to w przekładkach trzeba dobrze przełożyć by było jak jest zrobione byle jak to też byle jak grzeje a do ogrzania troche jest
 
 
sobierw 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 193
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:05   

Miałem Freelander z 2000 roku wersja 3 drzwiowa - tragedia z tylnym mostem :( :( :(
wymieniłem go 3 razy - zakupy na allegro - bez powodzenia.
Skończył w porządnym serwisie w Poznaniu na kapitalnym remoncie za kapitalną kasę - pieniądze wsadzone nigdy się nie zwróciły, a nowy właściciel klną mnie przez bardzo długo (niestety to mój kolega myśliwy) - tak szybko jak napalił się na błękitne autko zrezygnował z niego.
Mam Range Rovera z 95 - słynne P38 - nie wiem czy auta terenowe mnie nie lubią czy nie pisane mi jest mieć coś ciężkiego ale awaryjność tej marki mnie dołuje :(

Podziwiam ludzi którzy mają Freelander i zazdroszczę tym którzy mają Range Rover - ale jeżeli masz kasę i pieniądze to kup - będziesz w gronie moich dobrych kolegów.
_________________
R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
 
 
 
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 29, 2013 16:50   

Dzwoniłem w sprawie kilku ogłoszeń, żeby się zorientować. W każdym jest wyjęty wał. Albo mówią że dla oszczędności, albo że coś szwankowało.
 
 
sobierw 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 193
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Sty 29, 2013 20:41   

No sam widzisz - z tego co się trochę interesuję motoryzację i jeżdżę już 22 lata to wydaje mi się że jeżeli ktoś kupuje auto terenowe to nie po to by jeździć z napędem na przód więc raczej nie chodzi o oszczędność lecz po prostu coś szwankuje. Ale dla pocieszenia napiszę Ci że mój kolega jeździł Freelander 5 drzwi i był zadowolony - i gdyby nie cwaniactwo z wysoką ceną to może i bym go od niego odkupił.
_________________
R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sty 30, 2013 09:34   

mariryb napisał/a:
Albo mówią że dla oszczędności,
niezla sciema , :mrgreen:

sobierw napisał/a:
jeżeli ktoś kupuje auto terenowe to nie po to by jeździć z napędem na przód więc raczej nie chodzi o oszczędność lecz po prostu coś szwankuje.

swieta prawda ,i nie chodzi tu o jazde w ciezkim terenie .Bo ciałkiem inna(przyjemniejsza) jazda jest autkiem z AWD a FWD :P
 
 
mariryb
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 31, 2013 17:40   

szybkie pytanie: co to za kontrolka się świeci na zdjęciu

 
 
sobierw 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 193
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 21:24   

Nie pamiętam co dokładnie było w tym miejscu ale chyba kółeczka a w nim TC - czyli wyłączona Kontrola Trakcji. Chyba że jest to kontrolka z wykrzyknikiem a to = zaciągnięty hamulec ręczny. Mam instrukcję do Freelander ale dostępną dopiero za 2 tygodnie bo jestem na wyjeździe, a tę co mam przy sobie na kompie to dot. wersji po faceliftingu - on zmienił tablice zegarów.

Pamiętam że była jeszcze (ale pomarańczowa) kontrolka od tempomatu - to ikona licznika ze wskazówką.
_________________
R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [FREELANDER] ze Staszowa - prośba o ocenę + porady
nagly Chcę kupić ROVERka 7 Wto Lip 26, 2011 17:59
SyntaX
Brak nowych postów [Rover 75] prośba o porady
CoCu Chcę kupić ROVERka 5 Pią Gru 22, 2017 10:12
christopher7
Brak nowych postów [MG ZT 190] Serdeczna prośba o ocenę auta i ew. porady
Wojciech190 Chcę kupić ROVERka 8 Czw Gru 06, 2012 13:15
Wojciech190
Brak nowych postów Freelander - prosba o ocene
mg1989sos Chcę kupić ROVERka 16 Sob Wrz 03, 2016 19:29
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink