Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
sliwson 



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: tak o



  Wysłany: Pon Lut 04, 2013 13:14   [R45] Problem z odpaleniem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam forumowiczów,

Naczytałem się sporo tematów z problemem przy odpalaniu auta, ale nie udało mi się ustalić usterki w moim.

Ostatnimi czasy miałem problem z odpalaniem auta na mrozie, kręcił kręcił ale odpalał z 'bólem":) Pojechałem do znajomego warsztatu, wymienili mi wszystkie świece żarowe ( bo były przepalone) -aż się dziwie że odpalał przy - 8 C

Autko po wymianie zapalało na dotyk i byłem zadowolony z siebie ze znalazłem przyczynę.
Niestety po paru dniach (przy plusowych temperaturach) chciałem go odpalić i odpalił wszedł na obroty 1100 i zgasł. Tak parę razy, aż padł akumulator.

Pomyślałem, że czas wymienić filtr paliwa bo gdzieś na forum wyczytałem. Kupiłem więc polskiej firmy FLIRTON filtr zamontowałem i ... odpalił:) działał z 30 sek i zgasł...
Teraz nie chce zapalić w ogóle i nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Dodam, że przy okazji oderwała mi się masa od akumulatora, ale szybko się zorientowałem więc mam nadzieje że to nie z tego powodu.

Proszę o jakąś poradę!
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Lut 04, 2013 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 04, 2013 13:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 17:51   

Po tych 30sec gaśnie natychmiast ? Czy trzęsie się i powoli gaśnie?

Do sprawdzenia może być wiązka, możliwe, że coś odcina elektrozawór. Ewentualnie mocno zapchany układ paliwowy?
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
sliwson 



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: tak o



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:44   

W sumie to można powiedzieć, że tak jakby się dusił i gasł.

Jak sprawdzić czy układ paliwowy jest zapchany? Myślałem, że wszelkie syfy powinny się zbierać w filtrze paliwa.

Ewentualnie gdzie i jak mogę sprawdzić tą wiązkę?
Czy to może mieć jakiś związek z pompą wtryskową? bo właśnie jestem po wymianie i nie małym koszcie, więc mam nadzieje że mi tego nie spaprali.
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:44   

u mnie jak miałem odłączony akumulator to potem też nie chciał odpalić .dopiero jak parę razy przekręciłem kluczyk ,bez odpalania ,dopiero załapał .W tym wypadku najpewniej ,cos jest z dopływem paliwa .Tylko bez nerwów :smile: trzeba na spokojnie po kolei sprawdzać
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 08:04   

odlacz gruche od filtra paliwa i pompuj i zobacz czy zaciagnie paliwo ze zbiornika
 
 
 
sliwson 



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: tak o



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 08:44   

Odłączałem już kabelek odchodzący od filtra i przy pompowaniu leci paliwo więc to nie to.
 
 
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 21:05   

ZAPOWIETRZONY uklad paliwowy po wymianie filtra paliwowego. Niestety diesle pod tym kontem są wredne. To będzie napewno jedna z przyczyn ale byc moze cos jeszcze jest ( stara usterka)


nie znam silnika diesla w roverze ale np w golfie III mozna było popuscic metalowe przewody podcisnieniowe na kazdym wtrysku. to byl najszybszy sposob na odpowietrzenie ukladu paliwowego (potrzebne 2 osoby) jedna kreci druga odpowietrza po jednym przewodzie i tak po ok 4/5 razy cala operacja do 5min.
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 08:40   

Cytat:
ZAPOWIETRZONY uklad paliwowy po wymianie filtra paliwowego. Niestety diesle pod tym kontem są wredne. To będzie napewno jedna z przyczyn

nie wydaje mi sie. ja po wymianie filtra nieraz wogole nie odpowietrzam. i jakos nie gasnie ani nie dusi, za pierwszym razem trzeba jedynie dluzej pokrecic.
zreszta w niejednym temacie jest o zapowietrzajacym sie ukladzie po nocy i objawia sie to jedynie trudniejszym odpaleniem
 
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 18:53   

wystarczy zdjąć jeden przewód od wtrysku przelewowy i niech ktoś zakręci rozrusznikiem ,jak leci paliwo to znaczy ,że pompa podaje .wtedy trzeba sprawdzać inne możliwe przyczyny .kąt wtrysku ,czujnik temperatury paliwa .
 
 
sliwson 



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: tak o



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 11:32   

dziękuje za odpowiedzi, jutro sprawdze wtryski jak sie okaże żę pompa podaje paliwo to się udam z reklamacją do warsztatu gdzie mi montowali pompę. Dam znać jak poszło.

[ Dodano: Sob Lut 09, 2013 11:32 ]
No i chyba układ był zapowietrzony, bo jak zrobiłem porządnie uziemienie od aku, i podczas odpalania kolega napsikał łatwopalnego płynu do tapicerki w rurę od kolektora to roverek zaskoczył. Wydusił z siebie co złe i działa.
Niestety jak go odpalam rano to żeby mi nie zgasł zaraz po odpaleniu muszę trzymać nogę na gazie aż po 10 s wskoczy na obroty, bez tego gaśnie... Ma ktoś pomysł co to możę być?
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 21:13   

może być czujnik temperatury paliwa w pompie .łatwa wymiana ,było już na forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r45] Problem z odpaleniem.
dontbang Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lip 09, 2014 09:23
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] problem z odpaleniem
bolus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lis 01, 2013 14:35
Adrian
Brak nowych postów [R45] Problem z odpaleniem
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Sty 12, 2009 17:52
joemax77
Brak nowych postów [R45] Problem z odpaleniem
matekk4 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Sty 17, 2012 18:22
matekk4
Brak nowych postów [R45] Problem z odpaleniem
wfista Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Wrz 15, 2011 09:14
wfista



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink