Witam serdecznie chcę kupić kobiecie rovera 200 1,4 8v.BARDZO prosze o wypowiedzi wszystkie za i przeciw ,czy warto czy nie.Dziękuję za pomoc i pozdrawiam .Arek
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 11:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam czytalem to ale chodzi mi o praktyke jak sie zchowuje w czsie jazdy spalanie czy sinik i podzespoły padają słyszałem o padających uszczelkach pod glowica czemu padają . Czy to wina chlodzenia za mało wydajny czy mozna to jakos porawic
Największa bolączką tych auta jest podająca uszczelka pod głowica w jednostkach benzynowych. Winna tu jest budowa całego silnika który jest skręcony bardzo długimi szpilkami. Dość często wina leży po samym właścicielu który nie umie, albo źle się obsługuje z silnikiem tzw katuje na zimnym silniku, nie kontroluje stanu płynu itd. Ważne jest nie kupić silnika od razu z wywalona uszczelka, dlatego trzeba bardzo dokładnie obejrzeć silnik pod tym względem.
Zawieszenie w tym modelu jest bardzo proste i wytrzymałe. Elektronika też nie przysparza wielu problemów, a jak już to tylko wiązka klapy tylnej gdzie przecierają się tylko kabelki. Co tu jeszcze można powiedzieć autko bardzo dobrze nadaje się na pierwsze auto. Części są dostępne i nie są jakieś tam drogie.
arek74, a czy to jest jedyny silnik w tym aucie o ktorym myslisz? bo ogolnie w aucie nie ma sie zbytnio co sie dziac. Jak czytalem to bardzo duzo osob narzekalo na uszczelke i na padajace skrzynie jeden znajomy 3x wymienial:D
Nie wiem czy aby szpilki miały wplyw na przegrzewanie sie jednostki szukałbym innego problemu i słyszałem że 8v nie maja tego problemu a 16v ma z tym problem sa 1,6 ale 16 zaw. Czy w tych 1,4 padają skrzynie
[ Dodano: Sro Lut 06, 2013 13:34 ]
Nie mam pojecia o tej maarce ale jaka jest różnica w tych modelach 25 200 214 216 jak dla mnie sa takie same czym sie różnią i który waszym zdaniem jest lepszy
Nie wiem czy aby szpilki miały wplyw na przegrzewanie sie jednostki szukałbym innego problemu
No widzę, że lepiej się znasz ode mnie. No dobra niech będzie.
Ten silnik nie musi się przegrzać, aby uszczelka puściła.
arek74 napisał/a:
i słyszałem że 8v nie maja tego problemu a 16v ma z tym problem
Mają tez choć nie tak często jak 16V.
arek74 napisał/a:
Czy w tych 1,4 padają skrzynie
Do tych silników montowana francuskie skrzynie R65 i nie nalezą do super wytrzymałych.
arek74 napisał/a:
Nie mam pojecia o tej maarce ale jaka jest różnica w tych modelach 25 200 214 216 jak dla mnie sa takie same czym sie różnią i który waszym zdaniem jest lepszy
r25 to nowsza odmiana r200 roznic nie znajdziesz poza lekkimi roznicami we wnetrzu wiadomo przod auta. i chyba r200 ma ciut nizsza zawieche ale co do tego pewnosci nie mam.
od 96. do końca 97r. samochody nazywały się R214i, R214Si, R216Si, R218Si, i R218Vi. Były także jednostki z silnikiem diesla jak R220 (końcówek nie pamiętam).
Dwie ostatnie cyfry oznaczają pojemność (czyli 1.4, 1.6, 1.8 oraz 2.0) zaś litery na końcu to odmiana (i to silnik 8V zaś Si to 16V).
Uszczelka pod głowicą pada z powodu konstrukcji bloku, posiada tzw. cylindry mokre, czyli dotykają bezpośrednio płynu chłodniczego.
Zaletą takiej konstrukcji jest świetna charakterystyka cieplna, silnik momentalnie się nagrzewa i trzyma temperaturę bardzo dobrze.
Wadą jest połączenie pomiędzy tuleją cylindra a głowicą, jest dość wąskie przez co czasem tam uszczelkę rozwala.
Ale zasada jest taka, że dopóki silnik w pełni się nie rozgrzeje nie wolno prekraczać 3tys obrotów. Jeśli tego pilnujemy oraz płynów to uszczelka praktycznie nie wypada.
W 2000r. wprowadzili odnowioną wersję R200 którą nazwano R25. Różnią się nieco wyglądem zewnętrznym oraz wnętrzem (wnętrze to drobnostki) oraz silniki benzynowe zostały nieco poprawione.
Zmieniono ECU (od tej pory były Bosh, wcześniej MagnetiMarelli), wyeliminowano rozdzielacz zapłonu i zastosowano podwójną cewkę, nieco inny jest kolektor wydechowy.
Z zawieszeniem nie pamiętam.
Po 2003r. dokonano kolejnych poprawek silnika, od tej pory cewki zapłonowe są osadzane bezpośrednio na świecach, prędkość brana jest z czujnika ABS a nie z impulsatora ze skrzyni. Wstawiono chyba także skrzynię innej firmy, ale głowy nie daję. Przeprojektowano także uszczelkę pod głowica aby silnik rzadziej ją przepalał. Przeprojektowanie magistrali olejowej.
W 2005r. wprowadzono wersję lift, zmieniono wygląd zewnętrzny samochodu, wyrzucono zamek z tylnej klapy i wstawiono otwieranie jej z pilota. Dołożono także czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Zmieniono także całkowicie wnętrze.
Ogółem zmian było nieco więcej ale pomiędzy R200 a R25 lift najważniejsze to:
- przeniesienie cewki na świece zapłonowe co wyeliminowało problem z zalewaniem cewki w czasie wjazdu w duża kałużę
- wymiana ECU oraz umieszczenie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym
- prędkość pobierana z czujnika ABS zamiast z impulsatora który rzadko, ale potrafił się psuć
- przeprojektowanie uszczelni pod głowicą
- przeprojektowanie magistrali olejowej
- wstawienie czujnika poziomu płynu chłodniczego
- wyrzucenie zamka z klapy bagażnika gdzie potrafiła pojawiać się rdza
- zmiana skrzyni biegów
[ Dodano: Sro Lut 06, 2013 19:41 ]
Ogółem R200 to dobre auto, części są tanie i dostępne bez problemu, pali różnie, zależnie od kierowcy, jednym 10L, mi np. 6.7L.
Jak na te lata to niespecjalnie rdzewieje (głównie tylne nadkola) i wygląda dość atrakcyjnie w porównaniu z innymi autami z tamtych lat.
Prowadzi się dość dobrze, wygodny, wspaniałe wspomaganie wręcz, kierownica chodzi leciutko, jedynie głośno robi się powyżej 100km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum