Wysłany: Pon Lis 19, 2012 21:22 [R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam problem z śrubami zabezpieczającymi przed kradzieżą alufelg
Auto niedawno zakupione i niestety przy kupnie nie myślałem o tym aby sprawdzać czy jest nasadka na śruby
teraz problem
Chcę zmienić opony ale nie mam nasadki do tych śrub
Wygląd podobny do tych tylko ja mam 14 ząbków nie 9
http://allegro.pl/sruby-a...2783431519.html
Jest ktoś może w posiadaniu takich nasadek lub wie gdzie je można dostać ?
Dodałem mniej więcej dokładne foto
Ostatnio zmieniony przez amman Wto Lis 20, 2012 21:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 21:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 22:10
najprostrzy sposób o ile oczywiście nie chcesz ich dalej używać to ostre wiertło i rozwierć,chyba że lubisz to udogodnienie to musisz szukać,najlepiej jakbyś miał plac z anglikami niedaleko to byś coś dopasował myśle
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
powinienem takie końcówki mieć, mam te same zestawy.... nawet z rovera jeszcze:) jutro spojrzę, pisz PW, najwyżej zeszlifujesz tak aż spasuje jeżeli nie da rady bierzesz duży imbus i kawałek kartki czystej, przykładasz kartkę do nakręki i dociskasz palcami, zrobi Ci się obrys z brudu na kartce, wycinsz nożyczkami, przykładasz do imbusa odrysowujesz, kątówka w ręke, szlif i masz klucz:) dla wprawnej ręki 30min roboty
Niedawno miałem ten sam problem. Wymiana opon i zonk w wulkanizacji. Śruby odkręcił mi właściciel zaprzyjaźnionego warsztatu ślusarskiego. Zrobił to, wbijając na siłę do środka śrub coś w rodzaju podobnych średnicą stalowych imbusów (miał ich całą szufladę o różnych średnicach). Mocno wbite w śruby "imbusy" odkręcił przy pomocy klucza i rury. Śruby zabezpieczające wyrzuciłem, nowe, zwykłe kupiłem w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym. Koszt operacji: flaszka dla ślusarza (usługa niestandardowa tzw. wyzwanie, kolega nie rozlicza w PZL tylko "przelewem").
Cztery śruby w sklepie koszt 20 zł.
Nie polecam rozwiercania śrub, zrobione są z "fest " materiału, rozwiercenie ich wymaga dużo czasu, męczarni i zmarnowania dobrych wierteł. (porada od 77-letniego ślusarza!!!)
W przypadku braku ślusarza, można zbliżony średnicą imbus lub podobne żelastwo dospawać do śruby i w ten sposób ją odkręcić.
Nie polecam spawania migiem za mały przetop a spawarką za duży prąd, łatwo uszkodzić alufelgę.
Podstawa to porządne ostukanie śruby przez jakiś wałek przy użyciu ciężkiego młotka (czasem używamy nawet 5-cio kilogramowego).
Następnie można posłużyć się metodą opisaną przezBoncky, ,lub dopasować imbus wieloklinowy splin ewentualnie rozwiercając śrubę (śruby zabezpieczające nie są tak twarde) można wtedy klucz wbić i rozruszaną przez ostukanie śrubę można już stosunkowo łatwo wykręcić.
I jeszcze jedno w przypadku alufelg żadnego grzania, lepiej zastosować sprężony dwutlenek węgla w celu schłodzenia śruby następuje skurcz, który uwalnia zapieczoną śrubę.
Panowie mam alu felgi oryginalne od 75 i mam wrażenie jakby śruby były nieco za krótkie,
i nie wiem czy takie powinny być czy może dłuższe (nie mierzyłem ich)
Teraz chce założyć zimówki na stalowych felgach i pytanko czy musze kupić nowe śruby do stalówek czy przykręcić na tych do alusów ?
mam u sibie felgi z VW i dokupiłem śruby o tej samej długości co w oryginalnych aluminiowych i wszystko gra.
Kupiłem inne śruby bo do felg VW, ponieważ potrzebne sa śruby z łbem z kulistą podstawą. W R75 masz stożek
Długość śruby bez łba to o ile dobrze pamiętam 25mm
[ Dodano: Wto Lis 20, 2012 19:28 ]
byłem w garażu i na plastiku maskującym tą śrubą antykradzieżową mam znaczek BMW, także może z jakiejś serii 5 podpasuje. poszukaj u właścicieli BMW
będziesz spawał - biedzisz wymieniał felgę, bodziesz walił młotem będziesz wymieniał łożyska. Jeżeli chcesz to zrobić łatwo i bez strat to zrób jak ktoś wyzej napisal( 2 m-ce temu mailem to samo - zgubiłem nasadkę a 3 kola musiałem odkręcić) Wiertło kobaltowe 10 (dość drogie ale za to śruba podda sie jak by była z aluminium) Podstawa to: wolne obroty na wiertarce i wiertło co chwile maczasz w oleju żeby je schłodzić, no i mocno dociskasz wiertarek. Jedna sruba poddaje sie po 3-5 min wiercenia - wypraktykowany i pewny sposób
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 21, 2012 16:48
dawidd napisał/a:
Jedna sruba poddaje sie po 3-5 min wiercenia - wypraktykowany i pewny sposób
dokładnie tak,ja wierciłem naizwykleiszym wiertłem do metalu grunt aby ostre było,myk myk i koło spada,potem wykręcacz reszte śruby palcami ewentualnie kombinerkami
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Miałem ten sam kłopot i to dwa razy za pierwszym razem dobry spawacz i 15 minut roboty ... wspawał mi zwykłą śrube do tej zabezpieczającej i sie odkręciło za drugim razem śruba była zrobiona z jakiegoś materiału co nie dało się do niego nic przyspawać to nasadka nabita na chama i też jakoś poszło
Mogę dopowiedzieć nieco w tym temacie, albowiem i ja niechybnie zgubiłem ową nasadkę antykradzieżową i się zastanawiałem, który ze wspomnianych sposobów wypróbować.
Wypróbowałem zupełnie inny, wykonałem telefon na dział części salonu BMW, pan mi odpowiedział, że oczywiście istnieje możliwość zamówienia duplikaty tej przejściówki, muszę co prawda samochodem sie na parkingu pod salonem pokazać, żeby ze wzornika zamówił odpowiednią przejściąwkę.
Koszt: 34 pln
bez spawania, bez dłubania, bez kompletu nowych śrub antykradzieżowych czy nawet zwykłych
myslę, że jak na użyteczność tej nasadki 34 pln to rewelacyjna cena
nie wątpię, że wiercenie (+ połamane wiertła), spawanie, szlifowanie itd sporo więcej by kosztowało (czasu, zdrowia, "niewypowiedzianych" słów)
pozdr
zajcev
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 17:12
zajcev napisał/a:
nie wątpię, że wiercenie (+ połamane wiertła), spawanie, szlifowanie itd sporo więcej by kosztowało
nie każdy ma do salonu BMW 5km
albo nie może czekać na nasadke np tydzień (weekend,święta itp)
ale faktycznie jeśli salon jest blisko to naprawde chyba najłatwiejszy sposób
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
dzisiaj byłem zeby przymierzyli z wzornika który nr przejsciowki, dzisiaj jest sobota - zamówiłem, we wtorek z rana moge odebrać, czyli 1 dzien roboczy, mysle ze szybko.
pozdr
Adsik, nawet nieco poniżej, zapłaciłem jakoś 33,70 coś tam, a znając numer nabity na tej "przejściówce" można także zamówić duplikat wysyłkowo (no tylko wtedy koszt przesyłki należy doliczyć)
Ogólnie, przyznam, że za takie pieniążki nie chciałoby mi sie rzeźbić z końcówkami nabijanymi młotkiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum