Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25 1.4 103KM] ubytek płynu chłodzącego, brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25 1.4 103KM] ubytek płynu chłodzącego, brak mocy
Autor Wiadomość
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Pią Lut 08, 2013 18:48   [Rover 25 1.4 103KM] ubytek płynu chłodzącego, brak mocy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

Sprowadziłem Roverka z Niemiec, przywieziony na lawecie. Stał praktycznie neijeżdżony od października. Dzisiaj podczas dziewiczego rejsu stwierdziłem brak mocy (prędkość maksymalna - 140km/h) i brak ogrzewania - ciepłego powietrza. Okazało się, że w zbiorniczku brak płynu chłodzącego. Dolałem ok. 1,5l do poziomu między min a max, po przejechaniu ok 3-5km, płyn chłodzący znikł. Z prawej strony maski widoczna była para. Na bagnecie nie widać kaszy, majonezu. Czasami cięzko zapalić po krótkim rozruchu. Temperatura silnika na poziomie 90st, raz przy okresowym mocnym depnięciu delikatnie podniosła się.
Proszę o informacje co może być przyczyną, czy na pewno problem z HGF?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 08, 2013 18:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 08, 2013 19:00   

Trzeba wpierw zlokalizować wyciek. Gdzie dokładnie była ta para, przecie musiałeś widzieć gdzie jest mokro ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Pią Lut 08, 2013 19:27   

Nie widać jakoś szczególnie plamy, wydawało się że paruje spod korka
 
 
BladySc 



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 8
Skąd: Skoczów



Wysłany: Pią Lut 08, 2013 21:07   

sprawdz sobie to ja pomimo hgf'a i tak glowny wyciek mialem przez ten trojnik

nawet rozkladalem kartony ale silnik gubil plyn dopiero jak chodzil :wink:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 09, 2013 13:32   

Do sprawdzenia.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Potem wymiana korka. I szukanie wycieku. Pompa wody, obudowa termostatu, opaski węży, same węże, chłodnica.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dozowacz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 73
Skąd: maniów



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 17:41   

leszczu napisał/a:
Do sprawdzenia.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Potem wymiana korka. I szukanie wycieku. Pompa wody, obudowa termostatu, opaski węży, same węże, chłodnica.

Sprawdz sobie kolego kolektor, być może płyn wylatuje wydechem. Te typy tsk mają :)
 
 
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:09   

Panowie dziękuję za podpowiedzi.
Dziś zlokalizowałem wyciek = cieknie intensywnie ciurkiem od obudowy rozrządu - wnioskuje, że pompa wody do wymiany.
Czy w związku z awarią pompy wody auto przez to nie ma mocy i ogrzewania?
Poza tym pojawił się wyciek jak na zdjęciu poniżej - co to może oznaczać?

 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:17   

To wyciek oleju, albo z pod pokrywy walków albo zaworów. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:22   

Od strony rozrządu cieknie czysty płyn, więc ten wyciek ze zdjęcia to na pewno nie HGF? ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:27   

mae napisał/a:
Od strony rozrządu cieknie czysty płyn

O to bo wskazywało na pompę wody. :wink:
mae napisał/a:
więc ten wyciek ze zdjęcia to na pewno nie HGF?

Nie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:42   

A możliwe że przez pompę wody brakuje mocy? Czy problemu szukać gdzie indziej?
 
 
hannar 



Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:49   

mae napisał/a:
A możliwe że przez pompę wody brakuje mocy? Czy problemu szukać gdzie indziej?

Dziwnie bo ja mam też z 2004 roku i jak mi ubyło płynu to mi czerwona kontrolka poziomu płynu zapaliła się (płynu było trochę poniżej dna zbiorniczka ) po dolaniu 0.5 l OK ale faktycznie na tym trójniku wyżej mam wyciek (jak będzie trochę cieplej założę opaski)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 12:41   

mae napisał/a:
A możliwe że przez pompę wody brakuje mocy?

Raczej nie. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 16:18   

Walki z Roverem ciąg dalszy.
Po wymianie pompy wody, rozrządu, termostatu, oleju, filtrów, uszczelki pokrywy zaworów okazuje się że teraz podczas uruchomionego silnika, płyn chłodniczy w zbiorniczku podnosi się do góry. Nadal brak ogrzewania, brak mocy, ciężko z zapalaniem i wydaje mi się że kopci na biało. Brak mazi majonezu gdziekolwiek. Ciśnienie na cylindrach na poziomie 6-8. Czy może być jeszcze coś innego niż HGF przed którym się bronie? :-| wydaje mi się, że poprzedniemu właścicielowi poszła pompa wody i przegrzał silnik.
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 16:47   

Niewiem czy nie za male to cisnienie,moze byc glowica do roboty a jak uszczelka nie byla robiona to bym profilaktycznie ja wymienil dla swietego spokoju.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 16:49   

mae napisał/a:
Ciśnienie na cylindrach na poziomie 6-8

Chłopie silnik do remontu się nadaje. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mae 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 17:35   

Wydaje mi się że jest przedmuch stąd takie wartości. Auto do 140km/h rozpędza się bez problemu, później jest już gorzej.
Mam nadzieje że uszczelka pod głowicą to najgorszy scenariusz.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 17:53   

Albo rozrząd przestawiony, albo niezłe przedmuchy pomiędzy tłokami...
Jak odkręcisz korek do wlewu oleju to nie dmucha za mocno?
Najlepiej założyć na otwór woreczek foliowy i zobaczyć jak szybko się napompuje.

Silnik w idealnym stanie powinien powodować jedynie pulsowanie woreczka, tak zwane oddychanie.
 
 
 
hannar 



Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 23:13   

mae napisał/a:
Walki z Roverem ciąg dalszy.
Po wymianie pompy wody, rozrządu, termostatu, oleju, filtrów, uszczelki pokrywy zaworów okazuje się że teraz podczas uruchomionego silnika, płyn chłodniczy w zbiorniczku podnosi się do góry. Nadal brak ogrzewania, brak mocy, ciężko z zapalaniem i wydaje mi się że kopci na biało. Brak mazi majonezu gdziekolwiek. Ciśnienie na cylindrach na poziomie 6-8. Czy może być jeszcze coś innego niż HGF przed którym się bronie? :-| wydaje mi się, że poprzedniemu właścicielowi poszła pompa wody i przegrzał silnik.

Stanowczo za niskie ciśnienie (albo powypalane zawory albo zapieczone mocno pierścienie na tłokach). Podejrzewam że bez kapitalnego remontu silnika się nie obejdzie .
Krzysztof
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214 Si] Ubytek płynu chłodzącego
piotrex123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 17, 2013 17:52
Adrian
Brak nowych postów [R25]Ubytek płynu chłodzącego
marcinm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Kwi 26, 2007 23:22
Paul
Brak nowych postów [R214Si] Ubytek płynu chłodzącego
koper Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Czw Wrz 02, 2010 20:55
xROnx
Brak nowych postów [R200 1.4i 98r] Ubytek płynu chłodzącego i babelki...
Ubytek płynu chłodzącego i babelki...
Wydryszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Cze 01, 2009 11:01
Wydryszek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink