Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:09 [All TD4] auto nie zbiera się V-Max 140 km/h
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Co jest kurde.
Auto rozgrzane 5 bieg i V-Max 147 km/h
Co jest grane.
Do 120 km/h zbiera się momentalnie a potem łapie muła.
Pedał w podłogę na liczniku minimalnie powyżej 3000 obrotów i dalej nie chce iść.
Burp burp robi silnikiem i za diabła nie chce więcej pojechać.
Co go aż tak zamuliło.
Do 120 km/h przyspiesza jak szalony a potem nagle nic się nie dzieje.
Gdzie szukać.
Auto nie ma katalizatora - ale po wycięciu przez 2 lata było OK.
Wymieniłem:
- Przepływomierz
- Filtry (Paliwa, powietrza, odmy, ciśnienia zewnętrznego)
- Zmienione przewody przy chłodnicy paliwa, było lekkie pocenie
- Wężyki podciśnienia
Wyczyściłem:
- EGR
- Kolektor
- Czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze
- Elektrozawór od EGR
Sprawdziłem luz na turbinie i nic nie znalazłem.
Objaw jest teraz taki że czasem auto się blokuje i dostaje odcinki.
Jak dam na luz i przegazuję to się odblokowuje i zbiera, ale i tak V-max to około 140 km/h jak bym nie cisnął.
Gdzie szukać.
Nie czyściłem jeszcze zaworków przy turbo bo bez kanału nie idzie się tam dostać.
Jutro spróbuję wieczorem się tam dobrać robiąc prowizoryczny najazd.
Co jeszcze warto sprawdzić
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SyntaX, Sprawdzałeś doładowanie i kody błędów czy jakie są ? Tam się u ciebie da tez podłączyć jakimś czytnikiem typu ELM. A na innych biegach np 3 lub 4 kreci wyżej na obrotach do jak by odcinki
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Byłem na kompie C-DiF2 i nic nie znalazło.
Na 3 biegu idzie pod czerwone pole
Na 4 biegu 4,100 obrotów i odcinka (prędkość około 125 km/h
5 bieg max to 3000 obrotów (Prędkość 140 km/h odcina).
Na biegu jałowym odcięcie jest przy około 5200 obrotów.
Pamiętam że kiedyś kręcił się dalej.
SyntaX wiesz co ja mam 1.8 PB i mam podobnie i jedyna rzecz jaka mi została to pompa paliwa i tak sobie myśle moze twoje pompy coś mało ciśnienia dają ale ja nie wiem jak to w dieslach jest rozwiazane
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zakupiłem nowy elektrozaworek turbiny i zobaczymy.
Prysnę jeszcze WD40 na kierownice turbo Może gdzies przycina i rozruszam ją ręcznie.
Może mechanizm VNT się przycina.
VNT jak by blokowało to by mulił w calym zakresie tak mi sie wydaje
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SyntaX, Mozę łopatki się zablokowały w środku Turbiny Częsta przyczyna w VNT i pasuje raz na pol roku umyć je za pomocy pianki do piekarników i przedmuchać potem ostra jazda syf z cieplej strony Turba Nie masz jak sprawdzić ciśnienia doładowania
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ale jak mam to wyczyścić, mam turbo wymontowć, czy kupic preparat i gdzieś prysnąć
W kwestiach turbo jestem zielony.
Ja się znam na silnikach diesla starych dobrych czasów na pompach rotacyjnych.
(Golfir II i tego typu auta)
Tutaj kilka jest rzeczy. Nie koniecznie trzeba wymontowywać Turbo wystarczy jak mowie kupić jakiś preparat to czyszczenia piekarników i wymontować kilka elementów żeby udało się wypryskać piankę na łopatki gorącej strony turba i zostawić na jakiś czas. Tylko trzeba uważać żeby się to nie dostało na elementy aluminium typu głowica .
Nie rozumiem czemu ty sobie nie kupisz jakiegoś ELM'a lub zamontujesz wskaźnik doładowania
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Zdjąłem kolanko z EGR by zobaczyć czy buduje podciśnienie.
Położyłem młotek na gazie - 2000 obrotów i już ładnie EGR otwiera i zamyka i wszystko działa gładziutko, czyli podciśnienie jest budowane. Na zdjętym EGR przyłożyłem rękę i dolotu i powiem że szału nie było z ciśnieniem powietrza.
Potem zdjąłem wężyk przy puszce podciśnienia ten idący na zaworek od turbiny.
Wsadziłem dużą strzykawkę i zacząłem zasysać.
Szło ale z dużym oporem Jak trochę przytrzymałem na "ssaniu" strzykawka wysunęła się odrobinę bardziej.
Potem zdjąłem wężyk przy samej gruszce na turbo i też strzykawką.
Miałem wrażenie że minimalnie mniejszej siły muszę użyć by ją odciągnąć.
Tak czy inaczej opór był wyczuwalny.
No i teraz pytanie - Elektrozawór czy raczej kierownica na turbo się przycina.
Nie bardzo mogłem ją ręką wymacać, pewnie jest zabudowana a i spod auta dostęp kiepski na leżąco, kanał niezbędny.
[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 22:19 ]
Wczoraj wymieniłem elektrozawór turbiny i to na 99,99% to.
Zbiera się wyraźnie lepiej i jest o wiele wiele bardziej elastyczny.
na 4 biegu zbiera się bez problemu z 40-120 km/h
Więcej nie jechałem bo nie bardzo było gdzie.
Jutro go sprawdzę na autostradzie czy pojedzie więcej jak 140 km/h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum