Wysłany: Nie Sie 21, 2011 13:14 win32 - Land Rover Freelander
Witajcie,
Ciekawych świata , lub lubiących czytać o projektach innych chciałem zaprosić do zapoznania się z 4-letnią historią mojego pojazdu którą można znaleźć pod adresem
Znalazły się tam też artykuły i FAQ które pewnie kilka osób zna, gdyż były już obecne w sieci ale pod w inny miejscu . Są tam też częściowe koszty bardziej kluczowych remontów w tym Modelu, które mam nadzieję ułatwią wybór i eksploatacje dopiero rozpoczynającym przygodę z brytyjską marką.
Pozdrawiam Kolegów
EDIT:
W związku z propozycją Kasjopei dotyczącą przeniesienia tematu do działu nasze auta, wrzucam skrót informacji do pierwszego Posta celem dopasowania do innych
Model: Land Rover Freelander SW, MY 2000, EU
Silnik:: Rover 2.0 TCiE L-Series Diesel.
Mechanika:
-Silnik po kompletnym przeglądzie, wymianie uszczelnień itp.
-Nowy zestaw sprzęgła (Tarcza, docisk, wysprzęglik)
-Nowa Nagrzewnica
-Nowe sprzęgło wiskotyczne
-Nowe podpory wału HD (GKN)
-Nowe Krzyżaki
-Kompletny remont tylnego dyferencjału
-Naprawione i wzmocnione mocowania tylnego wózka
-Nowe tuleje tylnego zawieszenia
-Nowe tuleje wahaczy przednich
-Kompletny remont układu hamulcowego przód/tył
Modyfikacje:
-Zestaw oświetlenia dodatkowego Hella (6x 55W)
-Zestaw instrumentów dodatkowych VDO (ciś. i temp. oleju, ciś. doładowania, ładowanie aku.)
-Odpowietrzenia dyferencjału, skrzyni IRD, skrzyni biegów wyprowadzone pod maskę
-Dodatkowe oświetlenie bagażnika
-Podłokietnik z rocznika '01
-Wzmocniona osłona silnika (6 mm blacha ryflowana) w miejscu fabrycznej
-Osłona zbiornika paliwa Mantec (8mm duraluminium)
-Dodatkowy niezależny system elektryczny (w trakcie)
-Ogrzewanie paliwa i filtrów Stanadyne/Arctic Fox (w trakcie)
-Drabinka dostępowa Safety Devices na dach z edycji G4 Challenge '03
-Bagażnik dachowy wyprawowy Safety Devices z edycji G4 Challenge '03
-Oświetlenie robocze boczne i tylne VisionX LED w trakcie
Plany:
-Osłona Wydechu Mantec
-Osłona silnika Mantec
-Nowe IRD
-Wyciągarka Moore 12000 LBS + Lina syntetyczna - całość ukryta w zderzaku.
-Webasto ThermoTop C
Generalnie autko buduje w oparciu o najlepsze rozwiązania z obu edycji eventowych - G4 Challenge i Camel Trophy '98.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Maj 01, 2013 10:02, w całości zmieniany 6 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 21, 2011 13:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
fajna stronka, jakiś miesiąc temu wpadłem na pomysł zrobienia czegoś podobnego ale z braku czasu projekt się przesunął, jak coś ulepię to też wrzucę link
_________________ Pozdrawiam Kozik
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 23, 2011 22:09
Wielkie dzięki za miłe słowa (tu i w komentarzach) , miło mi również że moje auto może być między waszymi (chociaż jest troszkę inne ) - Dzięki Kasjopea za propozycje i przeniesienie. - Dorzuciłem do pierwszego postu streszczenie działań.
Dzisiaj doszły też kolejne akcesoria i modyfikacje :
- Osłona
- Podłokietnik
- Podniesione odpowietrzenia
- Nowe linki hamulca ręcznego.
podoba mi się to co robisz w swoim fredku, estetyka, staranność, dokładność, dbałość o każdy detal, tak jak z tymi śrubkami pełen szacuneczek, aż miło się patrzy na takie traktowanie samochodziku coś dla odmiany od typowo polskiego drutowania " byle działało" oby tak dalej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 24, 2011 10:43
Co prawda mówią już o mnie "świr" co śrubki w ASO kupuje , ale co mi tam - Staram się , chociaż nie zawsze się udaje tak jak by się chciało... i czasem trzeba poprawić fabrykę (vide śruby przelotowe odkręcające się razem z nakrętkami zgrzanymi do podwozia).
Maniak prawdziwy maniak a najgorsze jest to że i ja się zaczynam zarażać.
Upolowałem właśnie oryginalny zegarek 5mm grubości Land Rover.
Rano pozdejmowałem boczki i zlikwidowałem trzeszczenie poprzez wymianę wszystkich spinek.
Osłona pod silnik wymontowana, w ciągu 2-3 dni powinni mi przygotować blachę.
Potem już tylko wiercenie i skręcanie tego wszystkiego.
W bagażniku czeka już nowy pasek i odkładam kasę na chłodnice klimy.
(Uczcijmy lisa minutą ciszy)
Win32 może chcesz fotki z modyfikacji podświetlenia klawiszy w środku.
Robione na ledach 3mm 12V Bardzo ładnie wygląda zarówno w dzień jak i w nocy.
Mam też porobione fotki z rozbierania dolotu i czyszczenia EGR.
Jak byś chciał dodać do FAQ to pisz.
win32, jako ze bardzo fajne to wszystko u ciebie
chętnie wesprę merytorycznie przy montazu webasto (ja montowałem thermo top E)
nie pomoge tylko w podłaczeniu przwodow wzbudzajacych nawiew bo sam mam koło kostki kabelki dwa od rezystora nawiewu i musze jechcac do elektryka moze on mi powie w ktore sie wpiac
ale reszta dosc prosta
Hej
Z pomocy przy montażu webasto chętnie skorzystam - wentylator to akurat nie porblem, bo swoje chcę zrobić jako dodatkowe ręczne ogrzewanie.
Przy montażu webasto najwięcej wątpliwości mam odnośnie podpięcia węży do układu chłodzenia - Freelek ma trochę pokręcone rozwiązania bo w obieg jest wpięta jeszcze chłodnica przekładni kątowej i spalin od EGRu.
Jako że ten model nie przewidywał webasto - to paliwko chcę wziąć dołączanym trójnikiem przed filtrem paliwa żeby nie robić w baku dodatkowego ujęcia - tam jest przelot bezpośrednio do baku (pompa wtryskowa sama bierze paliwo z baku).
montaż chcę wykonać tak jak w edycji CT z wykorzystaniem istniejących otworów tak jak na fotce poniżej :
Niestety brak jest informacji o prowadzeniu węży wodnych .
Po konsultacji z Anglikami twierdzą oni że ujęcie paliwa przed filtrem zda egzamin (z racji jednej pompy FIP) , natomiast odnośnie podpięcia układu wodnego zasugerowano mi coś takiego (rysunek dla lepszego wyobrażenia :
Wyjście z webasto -> dolny przewód nagrzewnicy (wejście ciepłego chłodziwa na rysunku) a zdjęty wąż z nagrzewnicy do wlotu Webasto.
Pytanie tylko czy pompka od pieca nie blokuje przepływu chłodziwa gdy nie używamy webasto ?
Syntax - odnośnie EGRu pewnie się odezwę, chociaż mamy zupełnie inne układy - ale zasada chyba powinna być zachowana taka sama ?
Odnośnie osłony silnika - to mój ryfel dostaje wypowiedzenie w niedługim czasie - powoli zaczyna się poddawać aluminiowa rama która była podstawą dla firmowej osłony. Zastępuje ją produktem Manteca
EDIT:
A z nowości moja skrzynia z bagażnikiem G4 Challenge dotarła do Polski i została zwolniona przez Celników - Teraz tylko odebrać z magazynu i zakładać
Win32 tak sobie głośno myślę ile skrzynek browca bym musiał Tobie dostarczyć byś mi taką osłonkę wspawał i jak długo byśmy trzeźwieli po robocie bo tą co mi zrobili miałem ochotę im wcisnąć otworem odbytniczym do głowy przy pomocy solidnych butów trekingowych.
Stanąłem na niej i się złożyła, na szczęście kasę oddali.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 29, 2011 21:31
Ta na zdjęciu powyżej to nie moja robota - To produkt manteca używany na eventy. Ale w przeciągu dwóch miesięcy powinienem się pozbywać swojej (będę zakładał Manteca) to możemy się dogadać rama trochę się poddaje już, ale wkład z ryfla jest OK i powinien pasować do twojej ramy.
[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 22:30 ] Udało się!! po blisko 4 latach szukania wreszcie jest.
Dzisiaj odebrałem bagażnik SD z magazynu celnego.
Pojazd niekoszerny - ale do LRa nie weszło
Oryginał z 2003 - w tej samej skrzyni objechał pół świata. Najpierw opuścił Anglię w 2003 roku i popłynął do U.S na Event G4 - gdzie przeleżał następne 8 Lat w magazynach. Odnajdujemy go w roku 2011 gdzieś w małym miasteczku w Karolnie Północnej . Odkupuję go wraz z drabinką, wynajmuję agenta który zajmie się formalnościami obsługą i formalnościami na miejscu.
I tak mój "kruk" rusza w drogę powrotną do Europy. Przebywa ponad 1000 km przez 5 amerykańskich stanów : Karolina północna -> Wirginia -> Maryland -> Pensylwania -> Nowy Jork gdzie ląduje w kontenerze i wypływa do Rotterdamu. Stamtąd trafia do Hamburga , potem do Gdyni i wreszcie do Warszawy... , już nie mogę się doczekać efektu końcowego
Trochę to niewiarygodne że to całe przedsięwzięcie się udało. Milion rzeczy mogło pójść po drodze źle , zaangażowanych było wiele osób (3 agencje transportowe, 2 celne), koszty też urosły w trakcie... Ale już jest tutaj .
Wniosek : Jeżeli bardzo się czegoś chce - uda się to zdobyć
Wszystkie te lata zniósł bardzo dobrze , przyjechał w rewelacyjnym stanie z pełnym wyposażeniem
Teraz pozostaje wykonać mocowania dla moich lamp ,anten i zakładać na auto
win32, Fajna strona i twoja Freedka jest naprawdę deluxe Modyfikacje pierwsza klasa, takim czymś bym pośmigał
[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 23:18 ]
Mam pytanie jeszcze, czy tobie wskaźnik doładowania brzęczał jak nie miałeś trójnika z rezystorem
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 29, 2011 22:33
Tak, brzęczał. To jest chyba kwestia turbiny ect, bo ten dźwięk słychać nawet na pustym węzyku. Potrzebujesz Restryktor i ewentualnie mały filtr z cienkiej warstwy waty. Miałem to nawet opisane w instrukcji do zegara żeby włożyć kawałek pod końcówkę .
Zrobiłem jak pisali i nie halasuje a wskazania i czas reakcji są prawidłowe.
win32, Bo ja kurcze zgubiłem mój restryktor i teraz mi hałasuje Z ta wata jeszcze wypróbuje
A wata może być z patyczków do uszu
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 21:30
Generalnie może to być wszystko co wytłumi wibracje z silnika - wata z patyczków może być - ale chyba ciut za mało.
Najlepiej wziąć sobie jedną warstwę z takich wacików kosmetycznych czy jak to się tam nazywa , układasz ją w króćcu i jest OK
Idziemy z tematem ostro do przodu . Jesień za pasem , sporo do zrobienia, a cały czas wychodzą jeszcze nowe kwiatki.
W związku z tym możecie poczytać o:
Instalacji osprzętu Safety Devices i modyfikacjach z tym związanych.
Montażu podłokietnika i jego modyfikacji pod dodatkowe sterowanie.
In minus czeka mnie wywalenie uszczelki od tylnej klapy i kompleksowe zrobienie tego raz a dobrze. Bo uszczelka zachowuje się tak że obawiam się o mechanizm (który jest ledwie 4 letni ) albo o kolejną szybę.
Jak robić to raz a dobrze - więc decyzja podjęta - obie uszczelki do kosza...
A Co potrzebujemy do takiej zabawy w 5 drzwiowym aucie MY ’00?
- Uszczelkę główną CKE500032
- Uszczelkę zbierającą CKE101140
- Matę wygłuszającą/ekran wodny główny ELD100671
- Matę uszczelniającą/ekran wodny mały AWR5166
- 6 x uchwyt montażowy listwy dekoracyjnej bocznej DCE100560
- 5 x kołek montażowy listwy dekoracyjnej górnej DYC101470
- 4 x kołek montażowy tapicerki z uszczelką EYH 100420
Dodatkowo kolorytu dodaje fakt że do każdego numerka są dopisane 3 magiczne literki „GEN” (innych części nie ma ) – kto kupował części do(Land) Rovera wie co oznaczają…
GEN - Generalnie do du..y ale innych części Pan nie dostanie
O wielki guru pokłony chylę nad Twoją robotą.
Co do osłony to się chyba dogadaliśmy.
Udało mnie się dostać rarytas - Oryginalny europejski podnóżek za 50zł.
Konserwacja podwozia zrobiona zgodnie z Twoimi zaleceniami.
Poprawiony odpływ skroplin z klimy a na bardzo wilgotne dni zrobiłem patent w postaci wyciągu z wentylatorka od kompa.
Dałem go tam gdzie z tyłu w bagażniku jest kratka wentylacyjna.
Oczywiście osobny wyłącznik.
Przyda się też jak jadę na rybki co by w całym aucie karpiem nie waliło
Doradź mistrzu jakie oponki całoroczne zapodać z przodu mam Hankook ATA Dyna Pro i jestem zadowolony. Na tylnej osi są Uniroyal Strret Racing 4x4 i je pasowało by zmienić.
Oponki chcę mieś taki co w małe błotko i nieduże zaspy śnieżne można wjechać.
A teraz prawdziwy hicior.
Wymieniłem świece na szybko-grzejne NGK i dorwałem przy okazji coś ekstra.
Ogrzewacz miski olejowej - będzie w sam raz na zimę.
Cena - 220zł.
Ma to to osobny układ elektryczny z wyłącznikiem i termostatem.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 16:43
Cytat:
GEN - Generalnie do du..y ale innych części Pan nie dostanie
. Generalnie jakościowo są naprawdę ok , tylko czasem cena zabija... ale sprawę ratuje prywatny import z U.K - mało że ceny na ogół niższe to nie masz marży krajowego sprzedawcy - na większych częściach/zakupach się opłaca.
Osłonę jak tylko zdejmę i podmienię na Manteca to zaraz dam ci znać.
Jeżeli chodzi o opony to proszę kolegi dwa wyjścia widzę
BFGoodrich All Terrain TA/KO :
225/70/16 lub 215/70/16
General Grabber AT2 :
215/65/16 , 215/70/16
Na 225/70 zyskasz ok 1'' prześwitu (prawdziwego) - przydaje się , na 215/70 będzie to oo 0,5''
Ewentualnie możesz się postawić na 205/80/16 Cooper Discoverer to jest mniej więcej 1,5 cala wyżej. Fajne gumy, w U.K polecają. jeżeli zależy ci na prawdziwym Lifcie bez rzeźby.
Na BFG pół świata jeździ i sobie chwalą, Grabbery mają nieco miękkszą mieszankę i cut lepiej się trzymają na mokrym/śliskim - ale nie jest to jakaś dramatyczna różnica. Wybór między tymi dwoma to kwestia rozmiaru : Grabber nie ma wersji 225/70 natomiast BFG 215/65 (standard LR na 16'').
Ewentualnie jak chcesz tanio to polecam Matadora Izarda - dostałem je jako nowe z autem - są na nim prawie 4 lata - bieżnika jeszcze sporo, fajnie jeżdzą po śniegu i piachu - w jakieś super błoto nie trafiłem - ale też nie narzekałem...
Generalnie jak dużo błota to w MT trzeba iść.
Odnośnie miski to dorwałeś grzałkę DEFA do bloku silnika ?
Generalnie odnośnie takiego grzania to miska olejowa przydaje się bardziej na dalekiej północy - u nas IMO lepiej robi ogrzewanie filtra paliwa + oleju , bo tam tworzą się zatory.
Do ogrzania miski olejowej z racji połączenia jej z blokiem silnika trzeba dużo mocy i trochę czasu bo po metalu błyskawicznie się ciepło rozchodzi.
Tak to grzałeczka do bloku silnika Dokładnie to co piszesz
Dorwałem zupełnie przypadkiem z auta do kasacji.
Ma się kumpli w Norwegii
Na auto spada kula śniegowa wielkości ciężarówki.
Co do oponek to ja mam felgi 15 i na razie z kasa krucho by zamienić na 16
Ale powoli przymierzam się do zakupu 16 z oponami letnimi.
Obecnie mam oponki Hankook Dyna Pro ATA które naprawdę świetnie się spisują.
Poczytałem o nich na forach i je oceniają naprawdę dobrze.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 20:54
Na 15'' też ci BFG wejdzie 205/75/15 , 215/75/15 nawet fajniejsze bo z większym profilem = więcej gumy = mniej obrywa zawias i twój kręgosłup na dziurach i fajniej po terenie jeździ.
Kup pan sobie dobre AT i zapomnij o marnowaniu kasy na zmiany opon i dwa komplety . rok jeżdzę na A/T i ani razu na zimówkę nie patrzyłem
Jak wygląda ta grzałka do tej miski olejowej. Takie coś bardzo sprytne jest
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 09:53
To nie do miski tylko do bloku silnika . Wkręcasz toto w zaślepkę z tyłu bloku, ma zasilanie sieciowe 230V - wersja dla TD4 ma 550 W.
http://wup.defa.com/en/wu...preheaters.html
generalnie to pomysł skandynawski, a sprawdza się wszędzie tam gdzie w nocy temperatura jest w okolicach -30 i więcej. W Skandynawii / Kanadzie mają miejsca parkingowe ze słupkami zasilającymi (gniazdka 230 /125 V z timerem) do tego.
Ogrzewa toto blok silnika, płyn itp
W Polsce największy problem to fakt że nie masz tego gdzie podłączyć na parkingu pod blokiem - a jak masz garaż to traci sens.
Wersja na miskę to wielka mata grzewcza przyklejana do miski mocy 250-1000 Watt również na 220V (na zdjęciu jest na 125V) Takie coś robi np Arctic Fox.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum