Wysłany: Sob Mar 23, 2013 17:44 Planuję.. MG ZS 180 z KV6 2.0 lub 2,5 - R75 i MG ZT też ok..
Hej
Jako użytkownik R400 polubiłem się z tym autem - mam je od 2009 i zrobiłem nim 90k od tego czasu - jak się kupi nienajgorszy egzemplarz (mój miał swoje za uszami) i dba to jest to fajne auto, ale niedobór mocy, krótka skrzynia i głośność powoduje moją pewną irytację.
Generalnie nadszedł czas, w którym musiałbym wrzucić sporo kasy w auto i sam koszt napraw przekroczyłby jego wartość rynkową, więc planuję dojeździć auto, następnie je zezłomować i sprawić sobie coś innego.
Jak widać w temacie mam pewien plan, jednak mam kilka pytań:
1. Czy MG ZS jest lepiej wytłumione od R400? Mój był dosyć głośny...
2. Czy mechanizm "dopychania" szyb jest taki sam? Jeśli tak to czy nie ma problemu z uszczelkami?
3. Jak rdza w tym aucie? Poprawili tylne nadkola?
4. Jak z częściami? Czy z MG są większe problemy niż z Rkami?
5. Ogólne wrażenia odnośnie tego auta, na co zwracać uwagę?
Chętnie się zapoznam z wszystkimi uwagami...
Ostatnio zmieniony przez staffer Wto Kwi 09, 2013 20:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 23, 2013 17:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Czy MG ZS jest lepiej wytłumione od R400? Mój był dosyć głośny...
na seryjnym wydechu było wg mnie cicho, ale w porównaniu do R75 jest głośniej.
staffer napisał/a:
2. Czy mechanizm "dopychania" szyb jest taki sam? Jeśli tak to czy nie ma problemu z uszczelkami?
mam swojego 3 rok i nie mam żadnego problemu ani z szybami ani uszczelkami.
staffer napisał/a:
3. Jak rdza w tym aucie? Poprawili tylne nadkola?
Nie ma problemu z rudą w ZSach.
staffer napisał/a:
4. Jak z częściami? Czy z MG są większe problemy niż z Rkami?
Nie, co prawda kosztowniejszy jest rozrząd do V6, musisz się liczyć, że trzeba kupić 6 a nie 4 świece i to do tego platynowe, jest 6 cewek zapłonowych (3 bezpośrednio na świecach, 3 z kablami), wchodzi więcej oleju i płynu chłodniczego. To są takie podstawowe różnice w stosunku do Kserii. Na pewno KV6 jest dużo bardziej dopracowanym i mniej awaryjnym silnikiem. Nie ma hgf dla przykładu. Do tego nie ma też problemu z diagnostyką komputerową, bez problemu łączy się przez OBD większość skanerów. Skrzynia jest fajnie zestopniowana, dłuższa. Z racji wyższej mocy i momentu jeździ się fajnie od samego dołu. Miałem taki motor w ZS, rodzice mają w 75 (4 rok) i bardzo sobie je chwalimy, jak rodzicom padła cewka zapłonowa to auto na 5 cylindrach (full bagażnik + przyczepa kempingowa) wróciło 500 czy 600km o własnych siłach.
staffer napisał/a:
5. Ogólne wrażenia odnośnie tego auta, na co zwracać uwagę?
Czy motor "rechocze, klekocze itp" - czyli dobrze znany VIS. Te auta mają niby niskie ceny, ale większość z nich jest mocno "dojechana". Jak policzyc koszt rozrządu, sprzęgła itp, to wyjdzie na to, że lepiej kupić droższe ale doinwestowane auto.
Największą zaletą ZS'a jest to jak jeździ. A jeździ po prostu świetnie. Zresztą pokonasz kilka zakrętów to zrozumiesz - bajka
Przebieg wygląda, jakby ktoś 1nkę cofnął, ale 200k na budziku mnie nie przeraża, byle auto ogólnie było zadbane...
Co do szyb - objaw był taki, że szyba przy domykaniu wypychała drzwi na zewnątrz i tylko 1 z uszczelek przylegała do szyby (zewnętrzna lub wewnętrzna). Miałem tak zanim obiłem moje drzwi i na forum ludzie też o tym piszą...
staffer, To jest prawdopodobnie samochód, który był już tu opisywany wczesniej. Sprzedawał go wówczas prywatny właściciel z Krakowa i cena zjechała do około 7000 zł z tego co pamiętam. Padło podejrzenie o światła z anglika z R45.
Ok, dzięki za cynk, mam cały ciepły sezon na wymianę auta, więc nie ten, to inny. Akurat MG ZS byłby spoko, w R75 nie chciałem się pakować, ale jak będzie dobry egzemplarz to nie będę narzekał.
@Markzo
Opcja 1200 jest przy założeniu że mamy znajomego mechanika, który to zrobi dla nas praktycznie po kosztach. Ja nie mam takie opcji, a od 1600 do 2000 niedaleko
Wysłany: Nie Mar 24, 2013 18:43 Re: Planuję/Myślę intensywnie nad MG ZS 180 z KV6 2.0 lub 2,
staffer napisał/a:
1. Czy MG ZS jest lepiej wytłumione od R400? Mój był dosyć głośny...
2. Czy mechanizm "dopychania" szyb jest taki sam? Jeśli tak to czy nie ma problemu z uszczelkami?
3. Jak rdza w tym aucie? Poprawili tylne nadkola?
4. Jak z częściami? Czy z MG są większe problemy niż z Rkami?
5. Ogólne wrażenia odnośnie tego auta, na co zwracać uwagę?
Chętnie się zapoznam z wszystkimi uwagami...
odp 1 IMHO nie mozna mowic o dobrym wytlumieniu tego auta. jednak to konstrukcja rodem z lat 90.
2. pierwsze slysze o takiej przypadlosci, moze twoje uszczelki, prowadnice cos byly nie sprawne ?
3. moj 2002 nie ma rdzy na nadwoziu, slady rdzy na podwoziu, ale to normalne, nic co by chrupalo.
4. Z czesciami ogolnie podobnie jak do reszty R, ale z tego co ostatnio mowil tomi to Valeo zakonczylo pordukcje sprzegla, wiec moze z tym byc problem, bo inni producenci tez sie wycofywali.
5. Vis, ale to male piwo, bardziej klapki w kolektorze, bo silniczek ogarniesz tanim kosztem, klapki jak wytra sie to juz wyzsze koszta. Pozostale rzeczy jak w kazdym innym aucie, buda prosta to podstawa + naped, skrzynia, silnik, sprzeglo... zawieszenie czy inne pierdoly to eksploatacyjne rzeczy do ogarniecia.
IMHO jak masz 400 to szukaj ZS 2.5, bo w r i 2.0 nie bedziesz czul przeskoku - 2.0 nie usprawiedliwia spalaniem osiagow, nie porywa.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W ZSie podoba mi się, że nie jest przeładowany elektroniką ani gadżetami - ręczna klima mi wystarcza, ABS również, byleby całość chodziła niezawodnie..
Wolałbym 2,5, na forum czytałem opinie, że dopiero 2,5 daje uczucie przeskoku. Inna kwestia, że tyczyło się to głównie R75, czyli auta z większą nadwagą niż ZS..
2,0v6 było w 45 tylko i to z automatem ZS miał tylko 2,5 177KM. Na pewno jest prostszą konstrukcją od 75, nie ma tak awaryjnego i drogiego układu sprzęgła (nowa pompka z wysprzęglikiem od LR kosztuje coś 240zł) i nie ma tej zasranej dwumasy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Już kilka lat się sprzedaje, różne lampy z przodu (zs miał ori z pomarańczowym kierunkiem) więc jedna lampa od 45tki. Fele też nie ori. Brakuje dokładki z przodu, która zawsze była w wersji 180, lewy halogen taki jakiś dziwny, więcej z fotek nie powiem
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Jeśli chciałoby się Tobie to byłbym bardzo wdzięczny - obawiam się tylko, że to strata czasu jest biorąc pod uwagę nieoryginalne części z przodu..
[ Dodano: Pią Sie 09, 2013 19:09 ]
Odświeżę temat, bardziej dla innych szukających auto - dodzwoniłem się (co samo w sobie było pewnym osiągnięciem) do właściciela R45 KV6 z automatem z mojego postu wyżej - wg jego opisu auto miało być w dobrym stanie, niby nawet zgodził się na spotkanie u mechanika (w Bydgoszczy, więc nie musiałby niewiadomo jak daleko jechać), zabookowałem godzinę, odpisałem do niego o tym i ... cisza. Od tego momentu 0 kontaktu. Auto nadal jest wystawione, tym razem ciut zjechał z ceną..
Aktualny link do oferty: http://tablica.pl/oferta/...html#8e211c8051
(nie wrzucam zdjęć, bo są identyczne jak w moim poście wyżej)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum