Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Powracający check
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Powracający check
Autor Wiadomość
pawel_25 




Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Dębowce/Mińsk Maz



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 13:13   [R25] Powracający check
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Witam.
Mam problem co jakiś czas zapalającym się checkiem. Zapala się najczęściej gdy silnik pracuje na jałowych albo niskich obrotach (do 1,5 tyś). Błąd jaki wywala to P0170 - korekta dawki paliwa cyl. 1. Do tego zauważyłem, że ma spory apetyt na paliwo.

Pozdrawiam,
Paweł.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 20, 2013 13:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:49   

witam :)
Miałem ten sam problem, po wizycie u mechanika stwierdzili sonda lambda ( ta pierwsza co do kolektora wchodzi ) ona steruje dawką paliwa. Po wymianie to samo, i w tedy zostałem w szoku - po wizycie u dobrego elektromechanika okazało się, że ścieżki w komputerze odpowiedzialne na sondę są popalone. Po regeneracji jak ręką odjąć. Tą nową sondę co już mi wsadzili tez zostawiłem.

u ciebie może być właśnie wina tej sondy :) - ( tym bardziej tak sądzę bo piszesz, że pobiera ci sporą dawkę paliwa :) )
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
pawel_25 




Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Dębowce/Mińsk Maz



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 20:05   

Hmm, nie wiem co o tym sądzić, bo na lapku jedna lambada daje napięcie około 0,4V druga natomiast koło 0,6-0,7V. Zastanawiam się czy przy uszkodzonych ścieżkach by mi na lapku pokazywało że te sondy działają...
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:44   

kolego ja nie twierdze, że to muszą być ścieżki w kompie ( to był mój przypadek ): ale ewidentnie ten błąd pokazuje, że zła mieszanka na 1 cylindrze i co za tym idzie? sonda źle steruje i podaje złą mieszankę. :mrgreen: zajedź z tym do do dobrego fachowca który ci posprawdza te sondy i się wyjaśni sprawa :P Ja jestem za tą pierwszą sondą.

Tu masz ciekawostke:
http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
pawel_25 




Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Dębowce/Mińsk Maz



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 22:42   

No więc jeszcze raz sprawdziłem te sondy i działają prawidłowo (według mnie ;) ). Jedną sondę mam wymienioną, tą drugą. Mechanik wymienił najpierw pierwszą, ale okazało się że samochód nie lubi nowej sondy, dusił się, nierówno pracował więc wróciła stara na swoje miejsce. Ta nowa poleciała na miejsce tej drugiej. A gdy odłączę drugą sondę to automatycznie wywala ten błąd o dawce na cyl.1. W moim śmiesznym interfejsie wskazania napięcia są podawane w rubrykach 'korekta cyl.1' i 'korekta cyl. 2'. Chyba jutro pojadę do jakiegoś konkretnego elektromechanika...
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 21, 2013 13:30   

Podjedz i daj mi znac co i jak. Ja dalej za tym, że to wina z strony sondy. Ale czekam na to co tu napiszesz.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 09:21   

P 0170 nie określa nr. cylindra. Do tego musiałbyś mieć 4 sondy. Jest ogółnie
- nieprawidłowa korekcja składu mieszanki -
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 14:02   

Od siebie dodam jeszcze że są tacy ludzie którzy nigdy nie zaglądali na forum ani niespecjalnie się interesowali najczęstszymi usterkami w Roverkach. Kiedy przytrafia im się HGF zaniedbują jego pierwsze symptomy i dopiero jak już jest pełno masła wszędzie wtedy zauważają problem zaczynają czytać że częsta wada itp. Następnie robią samochód jak najtaniej i jak najszybciej. Często właśnie masło dostanie się do komory spalania i spalone związki osadzają się na sondzie lambda uszkadzając ją. Po większym przepaleniu część tego nalotu znika ale reszta która jest głębiej zostaje. Wtedy mierząc napięcia i rezystancje wydaje się że sonda jest sprawna i niby komp wariuje bo błąd leży gdzieś indziej Sypie wtedy błędami błąd składu mieszanki, błąd grzałki sondy, błąd sterowania sondą itp. Ale po sprawdzeniu w dobrej stacji wychodzi że sonda ma niską sprawność i raz działa dobrze a raz nie ;]
 
 
pawel_25 




Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Dębowce/Mińsk Maz



Wysłany: Pią Maj 24, 2013 14:13   

Tak mi się wydawało że to nie chodzi o nr garka ;) Swoją drogą zauważyłem dziwną zależność. Gdy tylko zatankuje na takiej jednej stacji krzak niedaleko mnie to mam gwarantowany check. Ostatnio zatankowałem gdzie indziej i miałem wrażenie że samochód jest żwawszy i do tego nie wywaliło mi checka. No i spalanie wyszło koło 7 litrów więc chyba nie jest źle. Jest jakaś opcja, żeby to paliwo czy raczej może spaliny z tego to powodowały?

I jeszcze jedno pytanko. Jak mam rozumieć to, że gdy mechanik wsadził nową sondę samochód zwariował, ledwo chodził, gasł? Gdy tą nową zamienił miejscami z drugą starą samochód już normalnie pracował... Ogólnie mam teraz nową sondę wstawioną tam za katem. I jeszcze zrobiłem jeden eksperyment. Gdy odłączę pierwszą sondę to wywala inny błąd. A gdy drugą to właśnie jest P 0170. Ale przecież to jest nowa sonda...
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 24, 2013 16:59   

Zdzichu, tyle co napisałeś to wiemy, że zła mieszanka... ale za tą mieszankę odpowiada właśnie pierwsza sonda :) Sygnał z sondy lambda trafia do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Jeżeli się mylę to proszę mnie sprostować :)
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 97r] Klimatyzacja - powracający problem
leolan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sie 14, 2010 09:06
plemaster
Brak nowych postów [R216Si '96] powracający temat wentylatora chłodnicy
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Cze 12, 2007 14:27
Gość
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 16:09
RAKU_44
Brak nowych postów [MG ZR] EGR i check engine
Svirus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 12, 2013 08:24
Gość
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] check engine
shaggy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 30, 2012 00:45
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink