Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam.
Odebrałem dzisiaj auto od mechanika po wymianie wysprzęglika.
Od razu wyczułem że kierownica ciężko chodzi, jakby wspomaganie działało na 50%.
Przy większych prędkościach kierownica stawia opór nawet przy próbie lekkiego skrętu np. przy zmianie pasa.
Ponadto przy kręceniu ewidentnie słychać dźwięk tarcia w kolumnie (coś jak guma o gumę), czego również wcześniej nie było.
Oczywiście wróciłem do mechanika, bo gdy wstawiałem mu auto, to kierownica kręciła się jednym paluszkiem bez żadnych odgłosów.
Zasugerowałem że może coś uszkodzili przy wyciąganiu / montowaniu skrzyni.
Standardowo usłyszałem że na pewno nie, a jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Zostawiłem więc mu auto żeby dumał nad problemem, bo w takim stanie nie mam zamiaru go odebrać.
Tylko że muszę się przygotować na odpowiedź w stylu "ten typ tak ma i co złego to nie ja".
Co więc o tym sądzicie?
Czy można w jakiś sposób uszkodzić układ wspomagania lub maglownicę przez nieumiejętny montaż skrzyni, skutkujący takim działaniem?
A skąd nagle ten odgłos tarcia w kolumnie kierownicy?
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez Artur82 Pon Sty 27, 2014 21:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 27, 2014 21:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Heh a można trochę jaśniej? Aż tak nie znam mechanicznego żargonu
Jaśniej Ci nie wytłumaczę, bo nie mam aż takiej wiedzy. Wiem, że miałem tak samo dwa razy. Raz była to guma pomiędzy kolumną kierowniczą a ścianą grodziową, drugi raz problem dotyczył mocowania maglownicy z kolumną. Jakiś tam błąd, coś krzywo i tyle. W moim przypadku rozpinana była maglownica, żeby móc swobodnie opuścić sanie - czyli element przykręcony do karoserii do którego jest mocowana część zawieszenia. Podjedź tam i poproś o poprawki. Dodatkowo skontroluj czy przewód od wspomagania jest prawidłowo zamocowany. Jak się dynda, to Ci się w końcu udynda
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum