Wysłany: Wto Maj 29, 2012 11:44 [R75] Sterowanie radia z kierownicy za 2zł NEV ver.2
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Na początku chciał bym prosić o pozostawieniu tematu w tej kategori przez tydzień bo w kategori CarAudio temat jest już martwy a tu wzbudzi znaczne zainteresowanie i pomoże wielu zmartwionym właścicielą .
Witam,
Wczorajszego dnia stwierdziłem że przerobie sterowanie z kierownicy do radyjka marki Pioneer (opis działa też w radiach Sony po zmianie parametrów)
Na początek rozbieranie . . . odkręcamy 2 śruby (TORX) pod kierownicą by ODCHYLIĆ poduszcke, dla bezpieczeństwa wyjmujemy kluczyk, po tym zabiegu mamy dostęp do przełączników więc wykręcamy sterowanie radyjkiem wypinamy wtyczke i do zabawy .
Pilot rozbiera się banalnie tylko trzeba robić to po kolei tzn.
1) wypinamy klawisz MODE
2) klawisz Vol
3) klawisz Sek
4) 2 małe śrubki pod klawiszami
5) podwarzamy płytke z 2 zaczepó po środku
Jak dobierzeby się do płytki usuwamy stare rezystory i przerywamy ścieżki z płytki tak by żadne przyciski się nie zwierały. Teraz bierzemy się za lutowanie czyli wyprowadzamy kabelki z każdego przełącznika robimy 2 dziury w obudowie pilota na kable jak na FOTO . Kończymy zabawe zwierając po jednym kablu z każdego przełącznika a do pozostałych kabli podłączamy odpowiedni rezystor do odpowiedniej funkcji. W radiu trzeba podłaćzyć 2 niebieskie kable z kostki które zostały wolne. Reszta na fotkach z instalacji
UpGrades :D:D
Sprawa polega na tym że przy zastosowaniu wtyku do radia typu JACK stereo będziemy mieli dostępne więcej funkcji do wyboru podczas programowania (doboru rezystorów) naszego pilota w R75 wszystko na pierwszym FOTO
JEŚLI KTOŚ SOBIE NIE PORADZI ZAPRASZAM NA PRIV TO ZA OPŁATĄ 60 ZŁ WYKONAM PRZEROBIENIE PILOTA U MNIE BĄDZ POCZTĄ TEL.663 643 545
_________________ Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
Rover 75 2,0V6
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Wrz 21, 2012 09:02, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 29, 2012 11:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Maj 29, 2012 18:47
surek16, spoko, ale teraz móglbyś napisać na jakiej podstawie dobieraleś rezystancje rezystorów, które za co odpowiadają... Rozumiem, że po drugiej stronie jest wtyczka jack? Pytanie czy każde radia Pioniera i Sony reagują na taką samą rezystancję tę samą komendą...
więc tak rezystancje dobieramy do danego radia dlatego jej nie podawałem ale to nie problem bo wystarczy wpisac w GOOGLE "rezystancje dla pilota w radiu sony" itd. u mnie (Pioneer AVIC-F310BT) wygląda to tak (patrz foto) gdzie zamiast VOL- jest wyciszanie o 15 i za każdym razem o tyle wycisza by było normalene VOL- trzeba zastosować 22kOhm, co do wtyku to jest jack MONO
p.s.
dla pewności proponuje po zakupie rezystorów wyciągnąc radio wcisnąc jacka i przytknąc rezystorek kazdy i sprawdzić jak działają i wrazie czego kupić inny rezystancje nie muszą być identyczne jak podają w necie, mogą odbiegać z 1k w prawo czy w lewo a jak się sprawdzi nie trzeba będzie rozkecać kiery 2 razy a rezystory są po 10gr i jeszcze jedno w kostce kable od pilota są niebieskie, 1 z pomarańczowym i 2 z różowym praskiem
_________________ Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
Rover 75 2,0V6
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Maj 30, 2012 08:11
surek16 napisał/a:
Na początku chciał bym prosić o pozostawieniu tematu w tej kategori przez tydzień bo w kategori CarAudio temat jest już martwy a tu wzbudzi znaczne zainteresowanie i pomoże wielu zmartwionym właścicielą
Ojej, ale super temat. Ja się zajmę swoim radiem, nieco zwykłym bo takim wypasionym jak autor może mniej osób dysponuje. A moje to Pioneer DEH-P4800MP 50W x 4 MOSFET
Wsadziłem tak orientacyjnie zdjęcia jednak z ciekawości zapytam, który kabelek wchodzi do oryginalnego radia ze sterowania kierownicy?
Ostatnio zmieniony przez Alex_Tom Wto Cze 05, 2012 10:22, w całości zmieniany 2 razy
Alex_Tom,
a więc drogi kolego 2 kabelki wtykiem JACK mono podłączasz do prawego dolnego, czarnego gniazda w twoim radiu a kabelki które musisz wyciąć z kostki iso to
http://elektron.pol.lubli...able/dolkab.htm
znajdz kostke od BMW, kabel 7 (K-Line) i 10 (kontrola głośności) kolor niebieski z pomarańczowym i czerwonym paskiem
ps. usuń 1 zdjęcie kostki bo jest zbędne
_________________ Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
Rover 75 2,0V6
Przepraszam za błąd już się poprawiam (FOTO kabel niebieski z brązowym paskiem i niebieski z pomarańczowym paskiem)
[ Dodano: Czw Maj 31, 2012 08:45 ] gacek189,
kurcze jakiś błąd w teori wychodzi hymmm, a konkretnie chodzi o przycisk pociszania . . . . może mi w sklepie sprzedał zły rezystor ale ja podłączyłem 24kOhm i mamfunkcje ATT(mute) i tak mi odpowiada tylko pytanie jaki faktycznie zastosować do pociszania
proponuje żeby natępna osoba tworząca ten projekt sprawdziła do pociszania 3 rezytory tj 3,5k 22k i 24k reszta z tabeli jak najbardziej się zgadza
_________________ Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
Rover 75 2,0V6
No więc jestem po montażu wartości jakie zastosowałem radio Pioneer DEH 4900IB
ATT(Mute) - 3,5KOhM
Przełączanie radio/CD 1.1KOhM
Ciszej 24KOhM
Glosniej 18KOhM
Następny utwór 8KOhM
Poprzedni utwór 12KOhM
Display(info o utworze) 5,5KOhM
mnie to zastanawia czemu na to jeszcze nikt do tej pory nie wpad bo tak ogólnie to w tym nic trudnego nie ma, troche chęci i podstawowe umiejętności w lutowaniu
_________________ Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
Rover 75 2,0V6
Właśnie Alpine jest sterowane cyfrowo, Blaupunkt, Kenwood też. Generalnie mówiąc radia z wyższej polki mają sterowanie cyfrowe. Lub adaptatywne jak niektóre z Alpine.
poszło (prawie) gładko - miałem problem z minijackiem - chyba nieprecyzyjnie wykonany był. Już chciałem się poddać. Mierzyłem rezystancję na stykach jacka - OK. Włożyłem do radia i zamiast poprawnie działających funkcji, miałem: wejście w tryb telefon, zamiast MODE; zamiast next/prev track, miałem next/prev folder. Na szczęście wystarczyło odrobinę wyciągnąć jacka aby dział poprawnie. Dałem mały plastikowy dystans i jest OK
Dodatkowym utrudnieniem może być długość minijacka - ja nie mogłem "dopchnąć" radia do końca. Improwizowałem, wywaliłem plastikową część wtyczki, styki zaizolowałem i wygiąłem tworząc płaską wtyczkę kątową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum