Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sterowanie radia z kierownicy za 2zł NEV ver.2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: apples
Pią Paź 19, 2012 17:45
[R75] Sterowanie radia z kierownicy za 2zł NEV ver.2
Autor Wiadomość
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

  Wysłany: Wto Maj 29, 2012 11:44   [R75] Sterowanie radia z kierownicy za 2zł NEV ver.2
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Na początku chciał bym prosić o pozostawieniu tematu w tej kategori przez tydzień bo w kategori CarAudio temat jest już martwy a tu wzbudzi znaczne zainteresowanie i pomoże wielu zmartwionym właścicielą :) .

Witam,
Wczorajszego dnia stwierdziłem że przerobie sterowanie z kierownicy do radyjka marki Pioneer (opis działa też w radiach Sony po zmianie parametrów)
Na początek rozbieranie . . . :) odkręcamy 2 śruby (TORX) pod kierownicą by ODCHYLIĆ poduszcke, dla bezpieczeństwa wyjmujemy kluczyk, po tym zabiegu mamy dostęp do przełączników więc wykręcamy sterowanie radyjkiem wypinamy wtyczke i do zabawy :) .
Pilot rozbiera się banalnie tylko trzeba robić to po kolei tzn.
1) wypinamy klawisz MODE
2) klawisz Vol
3) klawisz Sek
4) 2 małe śrubki pod klawiszami
5) podwarzamy płytke z 2 zaczepó po środku
Jak dobierzeby się do płytki usuwamy stare rezystory i przerywamy ścieżki z płytki tak by żadne przyciski się nie zwierały. Teraz bierzemy się za lutowanie czyli wyprowadzamy kabelki z każdego przełącznika robimy 2 dziury w obudowie pilota na kable jak na FOTO . Kończymy zabawe zwierając po jednym kablu z każdego przełącznika a do pozostałych kabli podłączamy odpowiedni rezystor do odpowiedniej funkcji. W radiu trzeba podłaćzyć 2 niebieskie kable z kostki które zostały wolne. Reszta na fotkach z instalacji :)

UpGrades :D :D:D

Sprawa polega na tym że przy zastosowaniu wtyku do radia typu JACK stereo będziemy mieli dostępne więcej funkcji do wyboru podczas programowania (doboru rezystorów) naszego pilota w R75 wszystko na pierwszym FOTO

JEŚLI KTOŚ SOBIE NIE PORADZI ZAPRASZAM NA PRIV TO ZA OPŁATĄ 60 ZŁ WYKONAM PRZEROBIENIE PILOTA U MNIE BĄDZ POCZTĄ TEL.663 643 545
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Wrz 21, 2012 09:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 29, 2012 11:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 29, 2012 18:47   

surek16, spoko, ale teraz móglbyś napisać na jakiej podstawie dobieraleś rezystancje rezystorów, które za co odpowiadają... Rozumiem, że po drugiej stronie jest wtyczka jack? Pytanie czy każde radia Pioniera i Sony reagują na taką samą rezystancję tę samą komendą...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

  Wysłany: Wto Maj 29, 2012 23:17   

więc tak rezystancje dobieramy do danego radia dlatego jej nie podawałem ale to nie problem bo wystarczy wpisac w GOOGLE "rezystancje dla pilota w radiu sony" itd. u mnie (Pioneer AVIC-F310BT) wygląda to tak (patrz foto) gdzie zamiast VOL- jest wyciszanie o 15 i za każdym razem o tyle wycisza by było normalene VOL- trzeba zastosować 22kOhm, co do wtyku to jest jack MONO :)

p.s.
dla pewności proponuje po zakupie rezystorów wyciągnąc radio wcisnąc jacka i przytknąc rezystorek kazdy i sprawdzić jak działają i wrazie czego kupić inny :) rezystancje nie muszą być identyczne jak podają w necie, mogą odbiegać z 1k w prawo czy w lewo :P a jak się sprawdzi nie trzeba będzie rozkecać kiery 2 razy a rezystory są po 10gr :) i jeszcze jedno w kostce kable od pilota są niebieskie, 1 z pomarańczowym i 2 z różowym praskiem
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Maj 30, 2012 08:11   

surek16 napisał/a:
Na początku chciał bym prosić o pozostawieniu tematu w tej kategori przez tydzień bo w kategori CarAudio temat jest już martwy a tu wzbudzi znaczne zainteresowanie i pomoże wielu zmartwionym właścicielą
Pozostanie na stałe. Dodam do Workshopa. :wink:
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 30, 2012 08:23   

Bardzo podobnie powinno pasować dla Sony:

Vol + 16.9 кОм
Vol - 23,7 кОм
Seek + 9,7 кОм
Seek - 12,5 кОм
Mode (Mute) 4,5 кОм
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Sro Maj 30, 2012 09:25   

Ojej, ale super temat. Ja się zajmę swoim radiem, nieco zwykłym bo takim wypasionym jak autor może mniej osób dysponuje. A moje to Pioneer DEH-P4800MP 50W x 4 MOSFET

Wsadziłem tak orientacyjnie zdjęcia jednak z ciekawości zapytam, który kabelek wchodzi do oryginalnego radia ze sterowania kierownicy?
Ostatnio zmieniony przez Alex_Tom Wto Cze 05, 2012 10:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sro Maj 30, 2012 17:42   

Tabelka znaleziona w sieci do Pioneera mam nadzieje że się przyda
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 30, 2012 18:58   

Alex_Tom,
a więc drogi kolego 2 kabelki wtykiem JACK mono podłączasz do prawego dolnego, czarnego gniazda w twoim radiu a kabelki które musisz wyciąć z kostki iso to
http://elektron.pol.lubli...able/dolkab.htm
znajdz kostke od BMW, kabel 7 (K-Line) i 10 (kontrola głośności) kolor niebieski z pomarańczowym i czerwonym paskiem

ps. usuń 1 zdjęcie kostki bo jest zbędne
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 30, 2012 19:21   

Może jednak 17 i 10?? Wpinać coś w K-bus nie polecałbym… :D
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 31, 2012 07:45   

Przepraszam za błąd już się poprawiam (FOTO kabel niebieski z brązowym paskiem i niebieski z pomarańczowym paskiem) [you]

[ Dodano: Czw Maj 31, 2012 08:45 ]
gacek189,
kurcze jakiś błąd w teori wychodzi hymmm, a konkretnie chodzi o przycisk pociszania . . . . może mi w sklepie sprzedał zły rezystor ale ja podłączyłem 24kOhm i mamfunkcje ATT(mute) i tak mi odpowiada tylko pytanie jaki faktycznie zastosować do pociszania :)

proponuje żeby natępna osoba tworząca ten projekt sprawdziła do pociszania 3 rezytory tj 3,5k 22k i 24k :) reszta z tabeli jak najbardziej się zgadza :)
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 21:52   

surek16 jak kupie rezystory to jutro sprawdze:-)

No więc jestem po montażu wartości jakie zastosowałem radio Pioneer DEH 4900IB
ATT(Mute) - 3,5KOhM
Przełączanie radio/CD 1.1KOhM
Ciszej 24KOhM
Glosniej 18KOhM
Następny utwór 8KOhM
Poprzedni utwór 12KOhM
Display(info o utworze) 5,5KOhM
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:04   

gacek189,
ale przerabiałeś już pilota czy tylko sprawdzałeś rezystorki
i skąd tyle klawiszy weźmiesz :D :D :D
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 14:01   

surek16,
Pilota przerobiłem oczywiście zrobiłem tylko tyle ile jest klawiszy a reszte poprostu sprawdzałem :wink:
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 16:34   

mnie to zastanawia czemu na to jeszcze nikt do tej pory nie wpad bo tak ogólnie to w tym nic trudnego nie ma, troche chęci i podstawowe umiejętności w lutowaniu
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 18:36   

Fakt nic trudnego to nie jest cala filozofia polega na odpowiednim doborze rezystorow. A dlaczego nikt nie wpadł nie wiem
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 04, 2012 06:28   

Nie dla wszystkich radyjek da się problem rozwiązać doborem rezystorów. Są też radia sterowane cyfrowo..
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 04, 2012 08:29   

no fakt ale najpopularniejsze jak sony pioneer alpain jvc na tym się opierają :)
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 04, 2012 09:15   

Właśnie Alpine jest sterowane cyfrowo, Blaupunkt, Kenwood też. Generalnie mówiąc radia z wyższej polki mają sterowanie cyfrowe. Lub adaptatywne jak niektóre z Alpine.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

  Wysłany: Pon Cze 04, 2012 14:31   

no dobrze ale to nie zmienia faktu tego że wiele osób zamiast wydać ponad 200zł na durny adapter zrobi to za 2zł jak ja ;)
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
Ostatnio zmieniony przez surek16 Pon Cze 04, 2012 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
domann 




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 14:17   

surek16 napisał/a:
no dobrze ale to nie zmienia faktu tego że wiele osób zamiast wydać ponad 200zł na durny adapter zrobi to za 2zł jak ja ;)


Chciałbym podziękować autorowi za temat.

Przerobiłem u siebie. Radyjko - Pioneer AVIC F700BT

rezystory:
VOL+ 14k8
VOL- 24k
MODE 1k2
>> 7k4
<< 10k8


poszło (prawie) gładko - miałem problem z minijackiem - chyba nieprecyzyjnie wykonany był. Już chciałem się poddać. Mierzyłem rezystancję na stykach jacka - OK. Włożyłem do radia i zamiast poprawnie działających funkcji, miałem: wejście w tryb telefon, zamiast MODE; zamiast next/prev track, miałem next/prev folder. Na szczęście wystarczyło odrobinę wyciągnąć jacka aby dział poprawnie. Dałem mały plastikowy dystans i jest OK
Dodatkowym utrudnieniem może być długość minijacka - ja nie mogłem "dopchnąć" radia do końca. Improwizowałem, wywaliłem plastikową część wtyczki, styki zaizolowałem i wygiąłem tworząc płaską wtyczkę kątową.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Car-audio, nawigacje, radia cb"
piter34 Car-audio, nawigacje, radia CB 0 Pon Kwi 02, 2007 10:09
piter34
Brak nowych postów [R75] Sterowanie radia z kierownicy
Matty Car-audio, nawigacje, radia CB 2 Pią Wrz 09, 2011 10:12
Matty
Brak nowych postów [R75] wymiana radia + sterowanie kierownicy
arczi220 Car-audio, nawigacje, radia CB 9 Sob Maj 23, 2009 18:27
ciacho4
Brak nowych postów [R 75]Montaż radia na 2DIN i sterowanie z kierownicy.
surek16 Car-audio, nawigacje, radia CB 4 Wto Mar 27, 2012 19:24
Rowan
Brak nowych postów [R75] Zmiana radia, kostka ISO, sterowanie w kierownicy
Olo12 Car-audio, nawigacje, radia CB 5 Nie Sty 04, 2009 19:12
boss.007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink