Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 V6] Sondy lambda - wybór i wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 V6] Sondy lambda - wybór i wymiana
Autor Wiadomość
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

  Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 22:46   [R45 2.0 V6] Sondy lambda - wybór i wymiana
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witajcie.

Diagnostyka komputerowa wykazała problemy z sondą lambda - czyli wymiana.
Znalazłem tu:
sklep internetowy
kilkanaście różnych rodzajów.
Do wymiany jest sonda druga.

Powiedzcie mi proszę, czy dam radę wymienić sondę sam, czy do tego jakichś specjalnych umiejętności potrzeba? Jaką sondę kupić z tych w sklepie - różnice w cenie dosyć spore.. :/

Dodatkowo pytanie odn świec zapłonowych do V6 - odwieczny spór: lepsze NGK czy Bosh?

--
Pozdr.
Artur S.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 22:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 07:28   

Sondę kup oryginalną uzywaną (pamiętaj, że po wymianie musisz autem chwile pojeździć, żeby się zaadoptowała) a świece kup ori Rovera (Np: w TomaTeam).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 11:16   

a nie będzie trochę risky kupować używkę?
znalazłem do 2.0 v6 tu:
aukcja
i cena wcale wiele nie odbiega od nowych z poprzedniego linka..

wychodzi, że oryginał to bosh.. (?)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 12:09   

Uzywkę za 50-70zł idzie wyrwać, napewno lepsze niż zamienniki ;)
 
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 13:11   

mozliwe - obecenie na A znalazłęm tylko tę jedną do 45.. :( spodziewam się, żę od 75 jest inna (inne oznaczenie), co trochę komplikuje poszukiwania.. :(

próbuję też znaleźć po sieci umiejscowienia sond na obrazkach, ale nie znalazłem, więc dalej nie wiem, czy dam radę to zrobić sam (czy nie wymaga to całego dnia rozbierania i składania auta..) - to samo dotyczy świec do v6 (mam nadzieję, że wymiana świec nie wymaga np. odpinania maski czy innych czarów, które dla normalnego nie-mechanika są poza zasięgiem)..

szczerze - nie miałem jeszcze czasu się przyjrzeć dokładnie komorze i dołowi, a auto obecnie stoi u mechaników na diagnozie, czekając na nowe blachy..

póki co - dzięki bardzo za odpowiedzi
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 13:16   

Sonda jest taka sama jak w 75, na bank ;) obie sondy w kolektorach (przednim i tylnym) są takie same. Sondę bez problemu wymienisz sam, wystarczy kanał albo podnośnik (klucz chyba 19) dostęp elegancki. Świece tak samo, bez żadnego problemu wymienisz sam, wystarczy klucz do świec (16) i klucz 8 do odkręcenia cewek z tylnego rzędu cylindrów. Jak coś potrzebujesz to dzwoń 880-300-660.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 13:32   

i to jest konkret :D
właśnie pomogłeś mi zaoszczędzić 400zł lub lepiej.
dziękuję

kanał/najazd mam.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 13:40   

do usług ;) ostatnio jak odkręcaliśmy z Rafałem sondy w 75 to na ciepłym silniku szło bardzo łatwo, musisz poeksperymentować czy lepiej na zimnym czy ciepłym.

Przy okazji zamów sobie kable zapłonowe i fajki. Kable to koszt ok 150zł, a fajki jakieś 80zl, np takie: http://allegro.pl/wtyczka...3166072281.html Kable są 3 (przedni rząd cylindrów) i fajki też 3 - bezpośrednio na fajkach w tylnym rzędzie cylindrów.

Bo nie da się kupić samych fajek do R/MG, a te pasują i działają w 100% (mam u siebie). Po wymianie sondy, kabli, fajek, cewek i świec silnik pracuje idealnie, różnica kolosalna. A problemem była właśnie fajka, przez nią było wypadanie zapłonu i motor chodził krzywo.
 
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 15:16   

tu silnik chodzi całkiem równo - tylko spalanie dosyć duże i błąd silnika na desce.. :)
ale tak, masz rację - kable i fajki też chciałem szukać. dzięki za podpowiedź - nie będę szukał na ślepo :)

lambda widzę, że jest wkręcona w rurę przy wydechu (dopiero na zdjęciu z akcji lambdy znalazłem) - więc powinno faktycznie dać się pokonać. polecają wykręcać po 2 minutach chodzenia silnika - zobaczymy :)

nic to.. trzeba zamówienie przygotować.. tyle :)

[ Dodano: Sob Kwi 20, 2013 16:16 ]
Markzo napisał/a:
Sonda jest taka sama jak w 75, na bank ;) obie sondy w kolektorach (przednim i tylnym) są takie same. Sondę bez problemu wymienisz sam, wystarczy kanał albo podnośnik (klucz chyba 19) dostęp elegancki. Świece tak samo, bez żadnego problemu wymienisz sam, wystarczy klucz do świec (16) i klucz 8 do odkręcenia cewek z tylnego rzędu cylindrów. Jak coś potrzebujesz to dzwoń 880-300-660.


hmm...
to ja jednak jeszcze chwilę pozawracam...

TomaTeam oryginał
TomaTeam BOSH
Allegro "45"
Allegro "75"

Znalazłem sondy u Tommego. Wszystkie są inne niż sprzedawane na allegro. Nie przejmować się tym? Oryginał MG w sklepie mnie zabił :D Bosha bym z bólem zaakceptował...

Znalazłem też świece - rozumiem, że te brać, tak?
Tommy, świece
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 16:13   

Świece bierz z TomaTeam, kable też możesz od nich ;) fajki te co Ci linka podałem, ja od nich brałem ;) a sonda to ta za katem tak? to moze tego nowego boscha jak masz hajs?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ZS 180] Sondy lambda
msf Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Wrz 11, 2013 13:43
msf
Brak nowych postów [R45] Kabelki sondy lambda
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Lip 08, 2007 20:36
piter34
Brak nowych postów [rover 414] LPG - podłączenie sondy lambda
viansa2003 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 23, 2014 23:33
viansa2003
Brak nowych postów [R416] Po sprawdzaniu sondy lambda
trochę dziwne rezultaty :/
sTERYD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Gru 04, 2007 18:38
giewu
Brak nowych postów [R45] Nie da się odkręcić sondy lambda, co robić??
pawlovsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 26, 2018 09:14
pawlovsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink