Forum Klubu ROVERki.pl :: [All TD4] auto nie zbiera się V-Max 140 km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All TD4] auto nie zbiera się V-Max 140 km/h
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:09   [All TD4] auto nie zbiera się V-Max 140 km/h
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Co jest kurde.
Auto rozgrzane 5 bieg i V-Max 147 km/h
Co jest grane.
Do 120 km/h zbiera się momentalnie a potem łapie muła.
Pedał w podłogę na liczniku minimalnie powyżej 3000 obrotów i dalej nie chce iść.
Burp burp robi silnikiem i za diabła nie chce więcej pojechać.

Co go aż tak zamuliło.
Do 120 km/h przyspiesza jak szalony a potem nagle nic się nie dzieje.
Gdzie szukać.

Auto nie ma katalizatora - ale po wycięciu przez 2 lata było OK.
Wymieniłem:
- Przepływomierz
- Filtry (Paliwa, powietrza, odmy, ciśnienia zewnętrznego)
- Zmienione przewody przy chłodnicy paliwa, było lekkie pocenie
- Wężyki podciśnienia

Wyczyściłem:
- EGR
- Kolektor
- Czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze
- Elektrozawór od EGR

Sprawdziłem luz na turbinie i nic nie znalazłem.
Objaw jest teraz taki że czasem auto się blokuje i dostaje odcinki.
Jak dam na luz i przegazuję to się odblokowuje i zbiera, ale i tak V-max to około 140 km/h jak bym nie cisnął.

Gdzie szukać.
Nie czyściłem jeszcze zaworków przy turbo bo bez kanału nie idzie się tam dostać.
Jutro spróbuję wieczorem się tam dobrać robiąc prowizoryczny najazd.
Co jeszcze warto sprawdzić ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:48   

SyntaX, Sprawdzałeś doładowanie i kody błędów czy jakie są ? Tam się u ciebie da tez podłączyć jakimś czytnikiem typu ELM. A na innych biegach np 3 lub 4 kreci wyżej na obrotach do jak by odcinki :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 22:45   

Byłem na kompie C-DiF2 i nic nie znalazło.
Na 3 biegu idzie pod czerwone pole
Na 4 biegu 4,100 obrotów i odcinka (prędkość około 125 km/h
5 bieg max to 3000 obrotów (Prędkość 140 km/h odcina).
Na biegu jałowym odcięcie jest przy około 5200 obrotów.
Pamiętam że kiedyś kręcił się dalej.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 08:17   

SyntaX wiesz co ja mam 1.8 PB i mam podobnie i jedyna rzecz jaka mi została to pompa paliwa i tak sobie myśle moze twoje pompy coś mało ciśnienia dają ale ja nie wiem jak to w dieslach jest rozwiazane
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 10:23   

Zakupiłem nowy elektrozaworek turbiny i zobaczymy.
Prysnę jeszcze WD40 na kierownice turbo Może gdzies przycina i rozruszam ją ręcznie.
Może mechanizm VNT się przycina.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 11:20   

VNT jak by blokowało to by mulił w calym zakresie tak mi sie wydaje
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 11:28   

On coraz bardziej zaczyna mulić w całym zakresie.
Raz idzie jak szalony ale i tak max 140 km/h
Innym razem nie chce iść wcale.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 12:35   

SyntaX, Mozę łopatki się zablokowały w środku Turbiny :-| Częsta przyczyna w VNT i pasuje raz na pol roku umyć je za pomocy pianki do piekarników i przedmuchać potem ostra jazda syf z cieplej strony Turba :wink: Nie masz jak sprawdzić ciśnienia doładowania :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 13:08   

Ale jak mam to wyczyścić, mam turbo wymontowć, czy kupic preparat i gdzieś prysnąć ??
W kwestiach turbo jestem zielony.
Ja się znam na silnikach diesla starych dobrych czasów na pompach rotacyjnych.
(Golfir II i tego typu auta)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 13:35   

SyntaX, Ja tylko wiem ze jak się ma utratę mocy to przeważnie jest to problem tak zwanych "sticky vanes"

http://www.audi-sport.net...urbo-vanes.html

http://www.myturbodiesel....gate-adjust.htm

Tutaj kilka jest rzeczy. Nie koniecznie trzeba wymontowywać Turbo wystarczy jak mowie kupić jakiś preparat to czyszczenia piekarników i wymontować kilka elementów żeby udało się wypryskać piankę na łopatki gorącej strony turba i zostawić na jakiś czas. Tylko trzeba uważać żeby się to nie dostało na elementy aluminium typu głowica .

Nie rozumiem czemu ty sobie nie kupisz jakiegoś ELM'a lub zamontujesz wskaźnik doładowania :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 13:43   

ELM nic mi nie znalazł.
Cdif2 też nie mi nie znalazł.
Spróbuję zgrać life data
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 14:25   

Mi głownie chodzi o Livedata nie sprawdzanie bledow :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 21:19   

Zdjąłem kolanko z EGR by zobaczyć czy buduje podciśnienie.
Położyłem młotek na gazie - 2000 obrotów i już ładnie EGR otwiera i zamyka i wszystko działa gładziutko, czyli podciśnienie jest budowane. Na zdjętym EGR przyłożyłem rękę i dolotu i powiem że szału nie było z ciśnieniem powietrza.
Potem zdjąłem wężyk przy puszce podciśnienia ten idący na zaworek od turbiny.
Wsadziłem dużą strzykawkę i zacząłem zasysać.
Szło ale z dużym oporem Jak trochę przytrzymałem na "ssaniu" strzykawka wysunęła się odrobinę bardziej.
Potem zdjąłem wężyk przy samej gruszce na turbo i też strzykawką.
Miałem wrażenie że minimalnie mniejszej siły muszę użyć by ją odciągnąć.
Tak czy inaczej opór był wyczuwalny.
No i teraz pytanie - Elektrozawór czy raczej kierownica na turbo się przycina.
Nie bardzo mogłem ją ręką wymacać, pewnie jest zabudowana a i spod auta dostęp kiepski na leżąco, kanał niezbędny.

[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 22:19 ]
Wczoraj wymieniłem elektrozawór turbiny i to na 99,99% to.
Zbiera się wyraźnie lepiej i jest o wiele wiele bardziej elastyczny.
na 4 biegu zbiera się bez problemu z 40-120 km/h
Więcej nie jechałem bo nie bardzo było gdzie. :P
Jutro go sprawdzę na autostradzie czy pojedzie więcej jak 140 km/h
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Freelander] auto wibruje
wolek0310 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Czw Kwi 07, 2011 11:45
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander 18F4K] Głowica z napinaczem auto na manual
Drakemor Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Sob Wrz 10, 2016 14:28
sknerko
Brak nowych postów [Freelander] Auto nie odpala po wymianie uszczelki głowicy
gibon93 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 8 Pią Kwi 11, 2014 17:00
gibon93
Brak nowych postów [Freelander 1.8] Alarm uruchamia się gdy auto stoi w słońcu
dreifah Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Sie 09, 2012 13:39
dreifah
Brak nowych postów [Freelander TD4 2001 Auto ES] Zakup a usterki napedu
mahatma Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Sob Wrz 24, 2011 16:45
mahatma



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink