Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 23:51 [R75] Urwany odpowietrznik układu wysprzęglania.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Cześć,
po raz kolejny prosił bym o jakies porady, szanownych kolegów
Podczas dokręcania urwał mi się odpowietrznik od rurki wysprzęglika. Urwał się w miejscu łączenia tej części która jest w rurce od wysprzęglika i tego elementu na klucz bodajże 13mm. No ukręciłem go.
Odciąłem kawałek rurki od wysprzęglika, tam gdzie w środku była część odpowietrznika. Po wydobyciu tego kawałka odpowietrznika, sąsiad mechanik ładnie mi to pospawał migomatem. Później nagrzalismy tą rurkę od wysprzęglika i wsadziłem do środka odpowietrznik. Tylko poci mi się tam teraz. Nagrzewałem to teraz opalarką, ale opaski które mam nie były w stanie tego ścisnąć mocno.
Jakim rodzajem opaski mogę to mocno zacisnąć? Jest tam spore ciśnienie, więc trzeba na prawdę szczelnie to zrobić.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 23:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jaką masz rurkę, nylon czy metal?
Nie rozbierałem akurat w tym miejscu ale z drugiej strony, końcówka metalowa miała na sobie o-ring i dopiero wciśnięta była w przewód
Adsik możesz powiedzieć w którym miejscu ukręciłeś i było spawane 1 czy 2. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak mogliście wsadzić odpowietrznik skoro jest wkręcany i o jaki nylon chodzi. Może masz jakiś inny wysprzęglik ?
On spawał metal Węże są plastikowe, a odpowietrznik metalowy Ten odpowietrznik składa sie tez z takiej rurki która wchodzi w ten plastikowy wąż. I tam gdzie zaznaczyłes nr 1, to własnie tam jest łączenie tej metalowej rurki i tego elementu na klucz 13mm.
Ok. Poddaję się . Może zaufaj jakiejś chemii. Kleje ,uszczelniacze ,spoiwa do metalu i plastiku. Tylko dobrze odtłuść to miejsce. Np:
http://www.teroson.com.pl/uszczel.html
Już kapuję ,znalazłem taki wysprzęglik na guglach Przewody wyglądają na grubsze niż te metalowe. Cybantem nie idzie? Owiń w punkcie 1 z trzy razy taśmą izolacyjną "skotem" i zaciśnij może zaciskiem linki stalowej . Robią różne średnice. Zależy ile tej metalowej rurki wchodzi w tą plastikową.
http://www.kr-poland.pl/?...akcesoria-klemy
aaa, widzisz, widzisz O tym nie pomyślałem nawet. No tej rurki do środka wchodzi około ponad 2cm. Nakręce ten zacisk, podgrzeje żeby zmiękło i znów go dokręce. Myśle że będzie ok No chyba, że ktoś ma inny pomysł jeszcze, można tam ich kilka zastosowac Tam ze 3 zaciski wejdą
Nylonowe rurki ma oryginalny wysprzęglik do R75. Te ruruki to poliamid PA33 (czyli potocznie nylon)
Z metalowymi to wysprzęglik do Land Rovera, który po dogięciu rurek pasuje do R75
Obawiam się, że te zaciski które kolega polecił nie obcisną boków rurki
Masz rację Pieta ,te zaciski mogą nie zdać egzaminu ale kleić też bym polecił tym bardziej jak masz jakiś sprawdzony klej i złącze się tylko poci. Kolego Adsik musiałbyś to zrobić raczej bez płynu w układzie jak zaschnie dopiero zalać.
Pieta, ja też kleiłem pompkę, bo przerabiałem Twoim sposobem i klej trzyma. Dobra postaram się nagrzać to i mimo wszystko ścisnąć opaskami, oraz dodatkowo klejem potraktuję. Dam znać co wyjdzie, ale to pod koniec tygodnia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum