Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam. Ostatnio wymieniłem pierścienie na tłokach w moim R 214 Si, gdyż spalał olej silnikowy. Wymieniłem również WSZYSTKIE USZCZELKI, w tymuszczelkę pod miską olejową. Niestety z wydechu nadal wydostaje się biały dym, który zaczyna się wydostawać po około 2 minutach po odpaleniu ( wcześniej buchał białą chmurą już przy odpalaniu). Co może być tego przyczyną?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pojezdzij chwile pierscienie musza sie ulozyc.U mnie tez byl taki dymek chwile po odpalenia,a mialem wymieniany jeden tlok ustalo po 2-3 tysiacach tak samo olej minimalnie bral potem przestal
Ciężko powiedzieć na razie przejechałem tak mało, że nie mam skali porównawczej
[ Dodano: Pią Kwi 05, 2013 08:56 ]
A jak powinienem teraz docierać silnik po wymianie pierścieni? Bo na chwilę obecną na każdym biegu staram się mieć jak najniższe obroty, nawet na 5. Nie wiem czy to dobra metoda. Staram się nieprzekraczać 3 tys obrotów.
Jeździć normalnie bez szaleństw. To wszystko. Trzymanie go cały czas na niskich obrotach też nie jest za zdrowe dla silnika także bez przesady i w tę stronę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wymieniłem pierścienie, i mniej, ale jednak nadal kopci, moim zdaniem na biało. Po wymianie przejechałem z 2 tys kilometrów. Do momentu instalacji katalizatora parę dni temu, w rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze. Czy tym czymś mogłem zapchać nowy katalizator, który chodzi dziwnie? Od jego wymiany przejechałem na razie z 70 kilometrów. Proszę o odpowiedź
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 19:36
violinerpl napisał/a:
rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze
A to zależy z czego te krople są ? Bo jeśli to woda to nic strasznego A czujesz różnicę po dołożeniu Kata, czy już wcześniej miałeś i to tylko wymiana ?
Pojeździj jakiś czas, redukuj i przyspieszaj często, nie jeździj na jednych obrotach, trzymaj raczej go na wyższych tj tak poniżej 2.5/3 tys nie schodź a to wszystko po to by pierścienie się ułożyły i dotarły prawidłowo. Chcesz to wpisz w google jak docierać nowe pierścienie... Możliwe że masz zabrudzony olejem wydech jeszcze z przed wymiany pierścieni ale to w miarę szybko powinno się wypalić tj. po kilku dniach normalnego użytkowania. Sam wymieniałeś pierścienie czy mechanior jakiś to robił ? pewien jesteś że pierścienie na tłoku nie zostały osadzone w jednej linii ? ( kojażysz o co mi chodzi ? ) bo jeśli tak to klasyczny błąd i będzie kopcił nadal...
[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 23:38 ]
violinerpl napisał/a:
Wymieniłem pierścienie, i mniej, ale jednak nadal kopci, moim zdaniem na biało. Po wymianie przejechałem z 2 tys kilometrów. Do momentu instalacji katalizatora parę dni temu, w rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze. Czy tym czymś mogłem zapchać nowy katalizator, który chodzi dziwnie? Od jego wymiany przejechałem na razie z 70 kilometrów. Proszę o odpowiedź
Kata nie zapchałeś nie martw się bo kat jest pierwszy po drodze od kolektora, poźniej środkowy tłumik, kat i tłumik koncowy... tj. nie jestem pewien czy w naszych samochodach są środkowe tłumiki ale raczej powinny być, nabyłem swój MG dopiero kilka dni temu jeszcze niue zaglądałem pod niego
Właśnie podczas cotygodniowej kontroli auta zauważyłem, że poziom płyny chłodniczego jest pod minimum. Czy to jego spalanie może powodować dymienie? Co może być przyczyną jego spalania?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum