Wysłany: Nie Maj 12, 2013 10:05 [R75] Brak kontrolek kierunkowskazów, ER na klimie itp
Typ: CDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Hej,
Wiem, że temat był wałkowany kilka razy, ale niestety nigdzie nie znalazłem rozwiązania, które by mi pomogło.
Od początku:
przed weekendem majowym:
przekręcam kluczyk i widzę kontrolkę check engine i napis "engine disabled". Oczywiście rozrusznik odłączony i nie da się odpalić. Doczytałem, że jest to problem z immobiliserem. Odpiąłem aku, podłączyłem i komunikat zniknął, ale rozrusznik dalej milczy.
Po powrocie z weekendu majowego samochód odpalił bez problemu, ale zaczęła się jazda z elektroniką (brak kontrolek kierunków, ER na klimie, nie działa brzęczyk od otwartych drzwi przy zapalonych światłach).
Jeden dzień rover pojeździł i zaczęły się problemy:
- rozrusznik robił jedno klik i cisza (do tego podczas próby odpalenia mrugały światła)
Poczytałem, przeczyściłem podłączenie masy na błotniku, podpiąłem aku od drugiego samochodu i odpalił.
Elektronika dalej wariuje. Rozkręciłem podszybie. Okazało się, że brakuje mi małej przegrody przy teleskopie od strony kierowcy i jest trochę mokrych liści, ale poza wilgocią (kilka dni padało) wody nie było (kanały są względnie drożne). Komputer, który jest po stronie pasażera nie ma śladów zalania.
Zauważyłem, że woda wylewa mi się z pod wajchy do otwierania klapy.
Wykręciłem włącznik świateł i obejrzałem płytkę z elektroniką, która jest przymocowana do włącznika (moduł luksusu??) Tam także nie ma najmniejszych śladów wody.
Z tego co wyczytałem na forum wynika, że mam gdzieś coś zalane. Będę wdzięczny za wskazówki co to może być i gdzie tego szukać.
Dodam, że mam także wodę w bagażniku w konkretnej ilości i próbowałem odłączać webasto ale nic to nie dało.
Przyjmę z wdzięcznością każdą sugestię
pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 12, 2013 10:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wykręciłem włącznik świateł i obejrzałem płytkę z elektroniką, która jest przymocowana do włącznika (moduł luksusu??) Tam także nie ma najmniejszych śladów wody.
to jest moduł świateł, który zarządza tą całą dyskoteką
mi kiedyś jak się przelała woda szyberdachem, bo miałem zapchane kanały, to z dachu i dalej po słupku woda polała się właśnie w miejsce wajchy od otwierania klapy silnika. Na szczęscie moduł świateł uszczędziło.
Sterownik Immo masz również zaraz za modułem świateł na ścianie bocznej, więc może troszkę go zalało.
W aucie masz jeszcze jeden niezwykle istotny moduł, mianowicie moduł komfortu BCU, który jest zainstalowany nad schowkiem pasażera. Musisz wyjąć schowek aby się do niego dostać, wymacać go możesz ręką bez wyjmowania schowka.
http://www.ephestione.it/...irbag-rover-75/
Niestety w nowych autach zalanie jakiegokolwiek modułu możesz odczuć wszędzie, poonieważ prawie wszystko połaczone jest siecią komunikacyjną CAN lub inną.
[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 12:01 ]
xieciun napisał/a:
- rozrusznik robił jedno klik i cisza (do tego podczas próby odpalenia mrugały światła)
jakie światła mrugają? Jak masz kompletnie rozładowany akumulator (<10.5V) to R75 ma tak, że swiatełka deski rozdzielczej mrugają i słychać klik,, klik przy próbie odpalenia
Zapłon się uspokoił po poprawieniu klem i masy na nadkolu. Elektronika dalej wariuje. Czy żeby znaleźć sprawcę wystarczy odłączać kolejne moduły i sprawdzać np kierunki? Czy trzeba wysuszyć, posprawdzać, podłączyć, odpiąć aku, żeby się coś zresetowało i dopiero sprawdzać??
Odepnij aku i sobie go podładuj - tak pro forma
Następnie zacznij od szukania oczyszczenia klem oraz sprawdzenia punktów styku z masą.
Potem dobierz się do wszystkich modułów które mogły zostać zalane.
Zacznij od komputer silnika - ECU - który znajduje się przed filtrem kabinowym, pomiędzy ściankami grodziowymi. Zobacz czy nie ma tam bajora, jeśli jest no to drenuj odpływy i wysusz moduł.
Potem zacznij do wnętrza kabiny. Sprawdź każdy z modułów: EWS, LSM, BCU oraz gniazdo bezpieczników (puszkę) nad nogami pasażera - za schowkiem. Możesz jeszcze sprawdzić zamek w drzwiach kierowcy. Nie męcz auta i modułów dopóki nie znajdziesz sprawcy, bo jest duże prawdopodobieństwo że coś uśmiercisz
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W module który jest za włącznikiem świateł znalazłem znikome ilości śladów po wodzie, ale przyczyną była chyba jedna z mas, które są za panelem z wajchą do otwierania klapy. Pech chciał, że tuż obok tej masy znajduje się jakaś guma i masa miała słaby styk. Trochę wilgoci skutecznie zaburzyło przepływ prądu.
Muszę zajrzeć do listw dachowych, bo chyba po wymianie przedniej szyby panowie czegoś nie uszczelnili.
W module który jest za włącznikiem świateł znalazłem znikome ilości śladów po wodzie,
Za modułem świateł już nic nie ma Chyba że opisujesz czujnik położenia pedału sprzęgła/hamulca lub ew. złącze OBD.
xieciun napisał/a:
Pech chciał, że tuż obok tej masy znajduje się jakaś guma i masa miała słaby styk. Trochę wilgoci skutecznie zaburzyło przepływ prądu.
Oczyść, dokręć, dobrze zabezpiecz i już. Przecieki jak najbardziej trzeba zlikwidować.
Sprawdziłeś wszystkie odpływy w ścianie grodziowej? Najprościej wziąć sobie pomagiera, jeden leje wodę z węża, a drugi patrzy gdzie się zaczyna sączyć... Sprawdź jeszcze pod wykładziną pod siedzeniem kierowcy/pasażera oraz pasażerów z tyłu... może nawet nie jesteś świadomy, że tam jest basen.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum